Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9861 til 9880 af 84813
-
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
SRP - Speciel relativitetsteori
ForumindlægHej, jeg sidder og er godt i gang med SRP i fysik og matematik og har i den forbindelse fået en række opgaver, der skal løses. Jeg har selv haft succes med at løse disse: Antag at inertialsystemet S' bevæger sig med hastigheden v i forhold til S. Forestil dig en bevægelse i S' g... -
hvad kan man egentlig bruge biologi A til?
Forumindlæghej. jeg står i det dilemma synes jeg selv at efter at have haft biologi på A niveau kan man ikke rigtig bruge det til noget. jeg ville gerne læse biologi på universitetet men det kan jeg ikke da jeg skal have fysik og kemi på B hvilket jeg synes er underligt, da min linje kun have kemi og fy... -
Ekstra A-niveau?
ForumindlægHej.http://www.e-tavle.dk/7.asp?a=1&intNoteID=13344Her kan I se min studieretning. Skift faneblad til "spr" nede i venstre hjørne, det er nr. 2 fra oven.Mit spørgsmål:Er det muligt at lave min c-blok om til en a-blok? Hvis jeg nu har brugt min ene b-blok på biologi og min anden b-blok p... -
facebook brugere
ForumindlægDet gælder opgave 9 i det vedhæftede, jeg har svaret på a og b ved hjælp af tn-spire Håber jeg kan få hjælp til c -
Billedkunst
ForumindlægJeg har billedkunst på C-niveau og afslutter det dermed i år. Min karakter i standpunkt var kun 7 og vil gerne op på mindst 10. Er der nogen, måske med erfaring, der kan give nogle råd til hvordan jeg når mit mål i billedkunst? -
hjælp til valg af emne
Forumindlæghej.. jeg har AT i næste uge, hovedemnet er "tid" jeg skal indblande fysik sammen med et andet fag (som jeg ikke har vagt endnu, da jeg først skal finde emnet, fysik skal jeg have med). er der nogen der har en ide om hvad jeg kan skrive om :S -
Musik A i gymnasiet
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til at søge gymnasium, og jeg vil virkelig gerne ind på en studieretning med musik på a-niveau! Problemet er bare, at jeg kun spiller efter gehør... dvs. jeg er ikke særligt god til noder og sådan. Skal man kunne 100% noder for at have musik på a-niveau, eller er det noget ... -
HJÆLP TIL INTEGRALER !!!
ForumindlægHejsa, jeg sidder med en opgave om integraler. (Opgaver er vedhæftet) Jeg har lavet a og b, og får: a= -(2/3) b= 4/3 Jeg har bare lidt problemer med hvordan den sidste del skal formuleres. Kan godt regne ud hvad arealet er. Det må jo være arealet fra 1-2 plus arealet fra 2-3, ... -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
er den 100% clean? :D
ForumindlægJeg har afleveret en engelsk stil i skolen og nu har jeg fået den tilbage, dog uden rettelser, men karakteren 7. Er der en som vil rette den så jeg kan lære noget af det? :D If you have nothing to hide, you do not be concerned about increased surveillance - or what...? You can say that if you hav... -
Varmeenergi
ForumindlægHar søgt rundt i forummet, men det er ikke lykkedes mig at finde svar :(Har en opgaver med en elkoger på 2000 W med 1,4 L vand påfyldt. Den koger i 45 minutter.1) Hvor stor en energi kræver det at få vandet i kog?2) Hvor lang tid tager det at få vandet i kog?3) Hvor stor en energi kræver det, fra... -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ... -
fysisk fortolking af matematik
ForumindlægDer gælder for en skalarfunktion, at: ∇×∇(Φ) = 0 Jeg har bare svært ved at få en intuition for, hvorfor dette må gælde. Gradienten peger langs den retning, hvor Φ vokser mest, men er det ensbetydende med, at det ikke kan have nogen komponent ortogonalt på bevæge... -
Hvor stort er Universet?
ForumindlægHvor stort er Universet? Der er mange teorier om hvor stort det er, hvad der er ved grænsen af universet og om der overhovedet er nogen grænse. Jeg vil her ridse en tænkelig teori op:Paralleluniverset. Forskere er begyndt at tale om, at vores univers bare er ét blandt uendeligt mange universer, d... -
Organiske farvestoffer
ForumindlægHej, Er der nogen, der kort kan forklare mig om den kemiske opbygning af organiske farvestoffer? Evt. kilder til læsning om det :) -
kinetisk energi osv. HJÆLP!
Forumindlæghej. jeg skal lave en fysik aflevering og er støt på to opgaver som jeg ikke kan finde ud af. håber nogle af jer vil hjælpe. ;) 1. et fly på 450 ton flyver 900 km/t a) omregn flyets fart til m/s. <-- den har jeg fået til 250 m/s (intet problem med denne) b) beregn flyets kinetiske energi. &... -
Hesiod: Theogonien
ForumindlægHej Jeg vil lige spørge om der er nogle der har noter til Hesiod: Theogonien? Tak på forhånd. -
udvidet pythagoras ik
Forumindlægc2=a2+b2-2ab cos C c2-a2-b2 / -2ab = cos C jeg tænker c2-a2-b2 blir negativ, så negativ divideret med negativ gir posivit og rigtig cosC! korrekt?! -
Hjælp søges omkring Odysseen
ForumindlægHejsa.. Jeg skal op i oldtidskundskab her på tirsdag og er igang med at læse odysseen 11 sang. Jeg kunne dog vældig godt bruge nogle noter.. Så hvis I sidder med nogle noter til 11 sang er jeg meget interesseret! (:
