Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9901 til 9920 af 14099
-
Hvordan skal jeg gå frem?
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i matematik, vedr. Triginomatri. Og jeg har ikke særlig nemt ved matematik og slet ikke triginomatri. Jeg er nået til den her opgave, som lyder således: Beregn siden a i trekant ABE, når vinkel a er 41 grader, vinkel B er 83 grader og b = 9,5. ... -
Hjælp til valg om datalogi studie
ForumindlægHej, Jeg er ved at overveje hvad jeg skal læse efter min HF. Jeg har meget kig på datalogistudiet og interesser mig også for emnet. Jeg er bare blevet nervøs for, om der vil være nogen slags af de job tilbage når jeg har læst studiet. Jeg ved godt der kan ske meget på 5 år, men som man læser run... -
Mediernes Magt på udseende og spiseforstyrrelser
ForumindlægHej. Nogen der har nogle gode link som vi kan bruge til vores projekt om "Mediernes påvirkning på spiseforstyrrelser"?? Så har vi også lige et spørgsmål, som vi ikke kan finde svar på: Før i tiden var det bedst at være tyk, det viste at man havde mange penge. Hvordan kan det... -
SSO
ForumindlægHej Ved ikke om man kan skrive her, men jeg vil lige høre om hvornår det er en god ide at starte med at skrive sso, altså ind den skrive ugen starter man har jo ide om hvad man skal skrive om selvom man ikke ved hvordan opgaveformulering skal være.? Eller ska... -
p-værdi (hypotesetest)
ForumindlægHvilken sammenhæng er der mellem p-værdi og simulering? -
Hjælp til at lave en analyse af en Philips saftpresser
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har fået en lidt speciel opgave i Philips, hvor jeg skal tage udgangspunkt i en dansk reklameblog. Jeg har fået til opgave at lave en analyse af følgende tekst. I teksten skal jeg komme ind på, hvordan hjemmesiden forsøger at overbevise læseren om at købe produktet. Hvilken ... -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ... -
Læren om anatomien og fysiologien
ForumindlægHej folkens, jeg er pt. igang med at lære om menneskets anatomi og fysiologi. Synes det er meget svært at hsuke alt sammen og det hele er ret nyt for mig. Ville så om der er nogen af jer, der kender til nogle kort hvor der f.eks. står et spørgsmål om noget i kroppen og svar bag det? -
Ohms 1. lov og resistor
ForumindlægHej, Jeg forstår ikke helt hvad Ohms 1. lov den siger. Siger den at hvis en kompnent opfører sig i ifølge Ohms 1. lov, så er den en resistor? Jeg fortår det ikke, hvad skal der gælde for at en elektrisk komponent er en resistor? Hvorfor er glødepære nu også en resistor? Tak -
Afsnit
ForumindlægHej Jeg har lige fået karakter tilbage på en novelle vi har skrevet, min lærer siger at jeg skal lave flere afnsit, flere kommaer og bryde teksten op. Jeg har spurgt hende hvordan jeg kunne gøre dette, men hun blev ved med at konstantere problemet, end at finde løsninger til det. Hvad kan je... -
HJÆLP DET HASTER!!!
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forstå disse opgaver? -
Hjælp til vurdering
ForumindlægHej Sp. Jeg har lige været til terminsprøve i dansk (skriftlig fremstilling) Jeg sidder her og er ret utilfreds med min præsentation af min fremstillingsform Derfor vil jeg gerne spørge jer, om I vil vurdere den, udefra opgavebeskrivelsen? Har den som PDF. Tak på forhånd. Hilsen en bekymret... -
Droppe ud af studiet inden jeg er startet
ForumindlægHej, jeg flyttede hjemmefra for under en uge siden, fordi jeg skal starte på studie her på mandag. Jeg blev student i sommers og har arbejdet mere end fuldtid gennem hele min sommerferie, fordi jeg regnede med at skulle have et sabbetår, hvor jeg skulle arbejde. Jeg blev dog accepteret på den vid... -
Sproglige virkemidler, stilistiske virkemidler? Hvornår?
ForumindlægHej I hvilekn opgavetype mener i at man skal tage enten sproglige virkemidler i brug i analyse eller stillitsiske virkemidler i beug som en del af analyse i den skrftlige danske A eksamen? -
Skriftlig Tysk A eksamen
ForumindlægJeg er meget i tvivl om, hvor meget tid man skal bruge på hver opgave og underopgave i den skriftlige eksamen. Har hørt, at de opgaver hvor man skal kommentere, diskutere mm. tæller højest (altså de sidste to opgaver). Hvordan synes I, at man burde disponere de fem timer man har? Mange tak på f... -
En sjov opgave
ForumindlægNår jeg ser på d, så giver det meget mening at det er d=hyp og pythagaros er blevet brugt. Dog forstår jeg ikke hvad kateterne skal være. -
Græsk matematik og Euklid
ForumindlægHey Studieportalen Jeg sidder her og har lige fået min SRP formulering. Jeg har lidt problemer med at forstå den sidste del i det første punkt i min formulering, som lyder: "Redegør for den historiske, videnskabelige og kulturelle udvikling i Grækenland med særlig henblik på at placere Eukl... -
Fotografering af legimitation
ForumindlægHar en diskussion med en studiemakker om følgende. Er det ulovligt at fotografere en persons ID-kort (fx medarbejderkort) med henblik på at begå dokumentfalsk ? Uden samtykke ? -
Reducere udtryk
ForumindlægHej allesammen jeg har brug for hjælp til det andet spørgsmål på billedet. Jeg får det første spørgsmål til at være 101n-90 og derfor giver det andet spørgsmål ikke rigtig meneing for mig... Håber i kan hjælpe. -
Polygon | Matematik formelsamling
KompendieEn polygon, i geometri, er en lukket figur, bestående af et antal sider og kanter. En polygon kan også kaldes en mangekant og de benyttes som synonymer i denne artikel.Polygoner er en overordnet betegnelse for mange kendte figurer i geometri, og derfor kan disse 'mangekanter' se ud på man...
