Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10061 til 10080 af 11183
-
Cand. scient. pol - hvor er det "finest" at læse?
ForumindlægHej Måske et lidt fjollet spørgsmål, men hvor er det "finest" at læse Statskundskab? Med finest tænker jeg på, hvilket sted der "ses mest op til", har de bedst forskere, har haft de fremmeste studerende og lignende. -
Hjælp til at forstå differentiel :(
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg laver denne her opgave, jeg har altid haft svært ved differentiel. Jeg har virkelige bruge for hjælp til at regne denne opgave ud, da den skal afleveres imorgen på forhånd tak -
Gymnasie linjer
ForumindlægHej. Jeg skal til at starte på Gymnasiet her på tirsdag. Men igår fik jeg en klasseliste, hvor jeg er kommet i klasse med dem, som ikke har valgt samme linje som mig. Tilbage til da vi skulle vælge linje, godt et halvt år siden, valgte jeg; EngelskA, SamfundsfagB og PsyC, men jeg ombestemte mig ... -
fridage fra uni
ForumindlægHej</o:p> Jeg skal starte på uni her d. 1. sep, så derfor har jeg ikke rigtig særlig meget kendskab til hvordan tingene kører på universiteterne. Mit problem er, at mine kammerater og jeg længe har gået og snakket om at lave en "vandretur" til Norge (noget alá Bubber og BS ... -
Grænseværdi for cos(n) for n-> uendelig
ForumindlægHvad er grænseværdien for cos(n) for n -> uendelig? Hvis man tager en graf ser man, at y-værdierne svinger mellem -1 og 1, men hvis man taster det ind på lommeregneren giver den et "undef". -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Er der nogen, der ved hvor man kan finde en form for en pensumliste eller oversigt over hvad man skal kunne til den skriftlige eksamen på b-niveau? -
Hjælp med at analysere Case "Nu mestrer Moni sit liv"
ForumindlægCase: Nu mestrer Moni sit liv 31-årige Moni tilskriver pædagogen Lars en stor del af æren for, at hun i dag føler sig som et helt menneske Af Maria Rørbæk, i Socialpædagogen nr. 20 2009 Oprindelig havde Moni tænkt, at hendes tidligere kontaktpædagog, Lars, skulle føre hende op af kirkegu... -
FSA Maj 2008 - Danfoss - Kædepumpe
ForumindlægHej. Jeg har spørgsmål ang. en af opgaverne til FSA. Jeg er nået til 4.3 og kan simpelthen ikke komme videre. Jeg har vedhæftet et billed med alt infomation der er brug for til opgaven. Tak på forhånd. -
syrer og baser
ForumindlægKan man sige at en syre/base er en kemisk forbindelse?? eller hvordan kan man definere det? -
vagter under eksamen stx (mundtlig)
ForumindlægHej allesammen er det en vagt, i forberedelse lokalet? -
Ate hybris og nemesis?
ForumindlægEr der ikke nogen der kan hjælpe mig med en definition på ate hybris og nemesis ? Og subjektiv og objektiv skyld? På forhånd mange tak! (: Vh Anja -
Ingtegral regning - grundlæggende spørgsmål
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og har lidt problemer med integral regning - for jeg er meget i tvivl om det sådan helt grundlæggende. Når man integrer bestemmer man en stamfunktion, - men hvad er det sådan HELT grundlæggende man egentlig gør? Når man differentiere bestemmer man jo en tangents hældning, o... -
Hvordan reducer man ??
ForumindlægHvordan er det lige man reducer ? HAR ALDRIG FORSTÅET DET :-( Her er en: 3a + 2b - (2a - 3b) Passer det, at svaret bliver = 1a + 5b ??? -
Hjælp til Vekselstrøm
ForumindlægHello der :D Vi skal lave et ordkort til i morgen om vekselstrøm, og vi har fået at vide, at vores fysik lærer vælge en tilfældigt ud af klassen. derfor vil jeg gerne have HELT styr på hvad det er, hvis det nu skulle ske at blive mig ;) Vi skal placerer ting i emnerne; Hvad er det, Hvilke egenska... -
Videregående uddannelser bagud med læsning!?!
ForumindlægSidder med en mega øfferen situation! Jeg er bagud med 87 siders læsning og de skal indhentes snarrest muligt! Hvad kan jeg gør? Har i en taktik/fremgangsmåde? Skal jeg droppe nogle af foelæsningerne for at læse op på det? -
Mundtligt samfundsfag - Eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtligt samfundsfag til 9. klasses afgangseksamen Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg kan komme op i af emner og hvad man skal snakke om og hvor lang tid.... Er der nogle af jer, der kan gøre mig klogere på det? -
Beregning på Helmholtz spoler
ForumindlægHej, Jeg skal som et led i min SRP laver udregninger på det midterste punkt mellem to Helmholtz spoler, som har en afstand imellem sig som er ens med radiusen af de to spoler. Jeg synes, at dette er svært og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme i gang. Er der nogen, som ligger inde med noge... -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi... -
Hvordan er undervisningsmiljøet på universitetet?
ForumindlægKunne godt tænke mig, at vide hvordan man bliver undervist på et universitet? Altså har man en klasse? Er man alene? Skal man selv stå til ansvar for at lære noget osv? På forhånd tak -
Mat-B delprøve funktioner, analytisk geometri
ForumindlægJeg sidder med denne og jeg er groft sagt blank. 1a, 2a, 2b, 2c er lavet 2d ved jeg ikke hvordan jeg reelt skal lave, har sjusjet mig frem grafisk med både en andengradspolynomium og harmonisk svingning, men hvordan man skal udregne længden - No idea. Spændt på at se, når folk kommer med besvar...
