Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 10061 til 10080 af 119568
-
HJÆLP KEMI B = ligevægt
ForumindlægVi har følgende ligevægt, der beskriver dannelsen af methanol: CO(g) + 2 H2(g) CH3OH(g) a) Opskriv udtrykket for ligevægtskonstanten Kc. - K_c= ([?CH?_3 OH])/([CO]*?[H?_2 ]^2 ) I en beholder på 2L består en ligevægtsblanding af 0.5 mol CO, 1 mol H2 og 4 mol CH3OH. b) Vis at lige... -
Ø10.9 i Orbit B HTX
ForumindlægHej. Er lidt lost i følgende opg. Bogen siger således: En motorcykel starter fra hvile med en konstant acceleration på 4,0 m/s2. a) Beregn motorcyklens hastighed efter 5s. (Fik det til 20 m/s) b) Hvor langt har motorcyklen kørt i løbet af 5s ? (Fik det til 50m) c) Hvor stor er motorc... -
Metoder i AT- religion B
ForumindlægJeg sidder og laver AT og skal op i det på mandag. Jeg skriver om Amish hvor jeg fokuserer på rumpringaen. Jeg skriver i fagene religion B og engelsk A. I religion ser jeg på rumspringaen som ritual ved hjælp af Van Genneps ritual anayse. Hvileken metode er det så jeg bruger? jeg tror det er re... -
Datalogi eller matematik
ForumindlægHej, jeg læser datalogi pt, men overvejer skifte til Matematik. Jeg er simpelthen splittet, og det er der gode årsager til. Jeg valgte i første omgang datalogi på grund af karriere muligheder, og selvfølgelig fordi det virkede interessant. Sagen er mange inde på datalogi-studiet, har f.eks. pro... -
længde af vektor b
Forumindlæghttps://imgur.com/a/pojvGi9 Jeg har fundet frem til svaret ved at benytte mig af arealformlen: T=ab*sin(C) ------> 3.5=5*b*sin(30) Er der en anden måde i ville have regnet den ud, som giver lidt mere mening ift at det er vektorer vi arbejder med? -
Angiv tallet a og b
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder: Om en population af fluer oplyses det, at den ved starten af eksperimentet var på 25 individer. Hverefter viser det sig, at antallet af fluer fordobles hver gang der går 8 dage. I en model beskrives udviklingen ved en funktion af typen: Hvor f(x) angiver anta... -
beregning af nulpunkt hvis b er nul!
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål om hvordan man beregner nulpunkter når b eller c er lig med nul. Jeg ved at hvis c er nul, kan man stadig bruge samme metode for så kommer diskriminanten jo bare til at hedde b^2 og "rigtige" kender jeg også godt, når både a, b og c har en værdi. men h... -
Matematik Mundtlig
ForumindlægJeg har snakket med min lære om mundtlig matematik eksamen, og da vi ikke har fået eksamenspørgsmålende ville jeg gerne foberede mig lidt alligevel, jeg ved jo at jeg skal snakke lidt om et projekt som vi har lavet i løbet af gymnasiet. Min lære anbefalede at man lave en form for "talepapir... -
Bestem konstanterne a og b
ForumindlægI følgende tabel er legemsvægten og iltforbruget anført for en række dyr(henholdsvis en hund, et menneske, end hest og en elefant): Legemsvægt i kg - 11,7 - 70 - 650 - 3800 Iltforbrug i L - 3,87 - 14,8 - 71, 1 - 268 Iltforbruget f(x) er en funktion af typen f(... -
Bestem koordinaterne til a og b
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælp mig med denne opgave jeg er virkeligt gået stå jeg. opgaven lyder således: Bestem koordinaterne til a og b , når det er givet, at a+b = (6,-3) og a-b = (-4,1) jeg vil ikke rigtigt hvad jeg skal. jeg håber meget at der er nogen kan hjælpe mig. ... -
bestem a og b
ForumindlægHej. Jeg skal i en opgave bestemme a og b for en funktion f bestemt ved f(x) = b*a ^x. Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80) er det korrekt at jeg skal anvende formlen a= x2- x1kvadratroden af y2/ y1 ? ... -
Vurdering prøveform b
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvad vurdering i dansk mundlig prøve form b er, er det hvad men selv synes om teksten eller noget andet? -
Filosofi C eller samfundsfag B?
ForumindlægHej. Står i den situation, at jeg har været til eksamen i samfundsfag C, hvor jeg kom ud med et 10-tal. Nu overvejer jeg, om jeg kan gøre det ligeså godt eller endnu bedre på B-niveau, da fag på B-niveau åbenbart vægter mere. Nu er spørgsmålet, skal jeg vælge filosofi på C, som jeg sikkert ikke ... -
TYSK EKSAMEN - B
ForumindlægGoddag. jeg skal op til tysk eksamen, mundtlig b-nivaeu og vil derfor høre, om der er nogle, der har gode råd til forberedelsen til denne eksamen(jeg er ikke i tidspres) :) -
Isolering af b i ligning
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe mig. Hvordan isolerer jeg b i denne ligning P2=P0-ρgb-1/2*ρv02((r14/r24)-1) -
Find b, c og d
ForumindlægJeg har været nød til at oprette en ny tråd, da jeg ikke kunne tilføje et billede til den gamle.. Jeg er skal finde b,c og d. Jeg er kun givet a og kan ud fra modellen se at d <0, men andet end det synes jeg ikke rigtig jeg har nogle faktore at arbejde med.. Hvordan kommer jeg igang?? ... -
Hjælp skal finde a,b,c og d!
ForumindlægSidder med følgende opgave og ved ikke hvad jeg skal, men så vidt jeg har forstået skulle det være pære let? Link til opgaven: http://peecee.dk/upload/view/116331 Jeg skal finde fortegnene for a, b, c og d for hver graf! En der lige kan hjælpe? Det haster og skal snart aflevers! På forhånd ... -
Historie b eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart til eksamen i mundtlig historie b, hvor jeg skal trække en opgave, hvortil der er tre spørgsmål samt et par bilag. Er der nogen der mon har nogle eksampler på, hvordan sådan nogle spørsgmål kunne se ud - fx fra tidligere eksamner. Jeg kan på nettet finde en masse fra samfu... -
Bestem tallene a og b
ForumindlægPunkterne (1,0) og (3,4) a = (y2-y1)/(x2-x1) = (4-0)/(3-1) = 4/2 = 2 b = f(x) – a · x = 0 - 2 · 1 = -2 y = 2x+-2 Har jeg lavet opgaven rigtigt? :) -
Opgave B fysik.
ForumindlægHer er opgaven. Et varmelegeme opvarmede rumsondens heliumbeholdning ved at tilføre den energien 5,40 kJ med effekten 12,8 W. a) Hvor lang tid varede opvarmningen af heliumbeholdningen? P = e / t t = 421.8 s eller ca. 7 min Ved opvarmningen steg temperaturen af heliumbeholdningen fra 1,82...
