Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10421 til 10440 af 11183
-
HHX eller STX??-HJÆLP tak!
ForumindlægJa jeg skal snart vælge hvad jeg vil efter 9.klasse. Men er virkelig i tvivl.. For jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil være.. Måske vil jeg gerne noget med business eller marketing. Men jeg er ikke helt sikker. Så er så bedre at tage stx. Da der er mange flere muligheder osv.. Vil gerne hør... -
Haster: Hvilken metode brugte Emil Christian Hansen til rendyrkning af gær?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT og i den forbindelse skal jeg skrive om Emil Christian Hansens metode: rendyrkning af gær. Jeg er blot i tvivl om hvilken metode han brugte: var det hypotetisk deduktiv, induktiv osv.? Er der nogen der kan hjælpe? Mvh forvirret gymnasie elev -
STX eller HHX
Forumindlæg -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
Antal kvote 2 ansøgere?
ForumindlægHej, nu har der været en stort antal indlæg fra folk, som ville høre om gennemsnittet ville falde eller stige 2010. Men nu er kan man faktisk få et præg om det - nemlig ved at se på antallet af kvote 2 ansøger. Jeg vil høre om nogen har tallene over antallet af kvote 2 ansøger i år, og kvote 2 a... -
Krise!! STX eller HHX?
ForumindlægHej. Jeg går på efterskole i 10. klasse, og jeg står og har kæmpe krise lige pt., da jeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HHX. Jeg har været i brobygning begge steder men synes ikke rigtigt, at det har fået mig videre i min beslutning. Jeg kan helt klart bedst lide den atmosf... -
Kvinder i naturvidenskab
ForumindlægEr der en usynlig barriere for kvinder i naturvidenskab? Har kvinder der sværere i naturvidenskabelige miljøer? Iflg. http://scienceblogs.com/thusspakezuska/2008/02/how_to_get_published_in_nature.php er svaret ja. I et videnskabeligt blad steg antallet af godkendte artikler skrevet af kvinder me... -
SP: Hvorfor gider vi?
ForumindlægHvorfor bliver nogle brugere ved med at svare på spørgsmål efter spørgsmål? Hvordan holder f.eks. en Lektieguru som mathon hjulene i gang? Det må jo være interessant - eller hvad? Er det en form for selvrealisering? -
Flere ingeniører
Forumindlæghttp://politiken.dk/uddannelse/article535122.ece jeg er vist en af dem :) Tror I det kommer til at have en indflydelse på fremtidige jobs? Hvis udbudet af ingeniører bliver større så falder startlønnen måske? hvad er den generelle tendens ved sådan noget? og måske skal man også tage udlandet i b... -
Den seksuelle lavalder
ForumindlægI Danmark er den seksuelle lavalder 15 år, mens den er på 18 år i USA. Hvilke argumenter er der for at sætte den op eller ned? -
hvad er rød eller de hvid blodlegeme
ForumindlægHvad er forskel imellem dem.`? -
AT Darwin metode i bio og rel
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og prøver på at gøre mig klar til AT her på mandag, og jeg har skrevet om Darwin i bio og rel, men jeg mangler lige at kunne sammenfatte de to metoder - sådan hvordan man har kunne bruge de to fag til at kunne komplimentere hinanden. - Kan i hjælpe? -
Darwin var i tvivl om hans egen teori
ForumindlægDarwin var i tvivl om hans egen teori (selv med hans ringe biologiske indsigt). Alligevel er mange trods vores langt større biologiske, kemiske og fysiske viden vi har til rådighed i dag, selvsikre på teorien (som førte til nazisme, facisme, kommunisme, satanisme, øget kolonialisme og andre skræ... -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
Hvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`HHX, STX eller HTX?
ForumindlægHvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`? STX eller HTX eller HHX. Nu tænker jeg lektie og afleveringsmæssigt. -
Afstemme redoxreaktion
ForumindlægHej. Jeg skal afstemme redoxreaktionen: H2SO3 + Cr2O7^(2-) → SO4^(2-) + Cr^(3+) Jeg har fundet ud af at svovl er oxideret med 2 og Chrom er reduceret med 3. Er der en anden der kan hjælpe med resten? -
Parenteser i ligninger !
ForumindlægJeg har lidt svært ved at løse de her ligninger .. A) 2x - (x + 4) = 2x -1 B) 6x = (x - 2x) - (x + 2x) -5 C) 5 - (x+3) = 5 - (2x + 5) D) 16y - 12y = -1-(3y + 6) E) 7x - (2x + 4) = - (4x -6) - (x+2) F) 8 - (5+4x) = 2+(4-5x) G) (9x + 3) = -4x (2x -3) -(3x+8) H) 5x - (2x-3) = 9x - (7x + 2) Redu... -
Urent vand, hvilke stoffer?
ForumindlægKan en forklarer mig hvilke stoffer der er i urent vand, og hvor jeg kan læse mere omkring det. Skal nemlig bruge det til eksamen :=) -
NV Prøve ??
ForumindlægHeej folkens Jeg går i 1g. Vi har NV prøve her d. 12 oktober .. Jeg har hørt, at den kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g. Så den er sikkert vigtigt.. Er der nogle af jer der ved om man må bruge notater eller hvordan er prøven ? Er det mundtlig eller skriftlig ?? Håber i svarer, da jeg vil f... -
Hvad er Studieportalen?
ForumindlægJeg har været lidt aktiv i specielt samfundsfag de sidste par måneder, og jeg ser en tendens til, at en relativ stor del af spørgsmålene er udtryk for dovenskab. For at nævne et par eksempler: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=893299 https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.a...
