Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 11581 til 11600 af 15240
-
Skal ha A niveau matematik men mange siden jeg havde b..forslag?
ForumindlægHej Det er nogle år siden jeg blev færdig i gymnasiet og har siden ikke rigtig beskæftiget mig med matematik Jeg har søgt ind på en videregående uddannelse, som kræver mat A. Jeg har tilmeldt mig et lyn-kursus i sommerferien og skal bare bestå, da det et krav for at komme igang med uddannelsen Je... -
Nogen som har læst de første 37 sider af angrebet på Grækenland i året 480 som er skrevet af Herodot og er fra bogen Græske historikere?
ForumindlægHey med jerJa som det fremgår af overskriften så tænkte jeg på om nogen kunne hjælpe mig med et lille referat af Herodots historie af krigen mellem grækerne og perserne for er ikke helt med på hvad der egentlig sker. Min oldlærer er sindssyg dårlig så der har ikke været meget hjælp fra hans side.... -
Matematik spørgsmål
ForumindlægJeg har nogle matematik spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af :-) Jeg skal regne dem uden lommeregner.. Appelsiner, 4 kr. pr. styk - skriv en regneforskrift for prisen som funktion af antallet af appelsiner, f(x) = ??? En bil kører 23 km på 15 min, gennemsnitsfarten er 92 km/t. Skriv en r... -
nogle der vil oversætte? :o
ForumindlægHej, er der nogle der gider at oversætte: Han synes at smukke piger kan få lige hvad de ønsker. Derfor vil han gerne have en anderledes kæreste som fx. ikke er med i pige bander. En helt ordenlig pige leder han efter. For når han fx. spørger bande pigerne om de skal danse til en fest mister han... -
Mærkelig ligning + spørgsmål
ForumindlægHej, har problemer med disse to opgaver, og kan simpelthen ikke lige se løsningen i dem, så lidt guide ville være fedt :) Første problem: Ligningen: (2x - 4) * ln(x - 1) = 0 . Spørgsmål: Vinkel C= 90 Vinkel A & B = 45 grad Kateterne er ukendte. Hypotenusen: 6√2 Opgaven lyder følg... -
Naturlig udvikling..
ForumindlægJeg er så heldig at have en 2 siders stil for til på torsdag om 'Naturlig udvikling i Danmark', nu er det bare sådan at jeg virkelig ikke ved hvad det er.. Jeg har skam søgt, men jeg kan ikke finde noget .. Jeg håber i kan hjælpe. -
Direkte/indirekte tale
ForumindlægHvad er forskellen på direkte og indirekte tale? Der står intet om det i min grammatikbog. Er der evt. nogen der kan give et eksempel? :) På forhånd tak! -
Beregning af grænseværdier
ForumindlægHejsa :)Vi har fået vores første opgave i grænseværdier, og jeg er lidt i tvivl. Den lyder:Beregn grænseværdiernelim ´((3x¨3)-2x -
Rapport
ForumindlægHej, jeg er igang med en geografi rapport og er kommet ret langt, men sidder dog fast i nogle spørgsmål. Nogen der kan hjælpe mig med det?Hvordan opdeler man atmosfæren?Nævn de 4 vigtigste luftarter i atmosfæren og forklar deres betydning.Hvad forstår man ved albedo? -
Matematik
ForumindlægJeg synes, at der efterhånden kommer flere og flere til siden og spørger om hjælp til matematik - dette er selvfølgelig godt for siden! - men mange af disse handler om den samme opgave! Dette kan enten skyldes, at folk ikke kan finde ud af at søge, eller at folk ikke kan finde det de søger efter,... -
nogen som ville tjekke 12 sætninger oversat fra da-Eng
Forumindlægnogen som ville tjekke 12 sætninger oversat fra da-Eng -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægHej jeg har tysk på højniveau og udarbejdet følgende skriftlige opgave, som jeg håber på, at nogle vil gennemrette.Ein Kleines Geschenk Für Herrn Muhl.2. Khalids Erlebnisse in Deutschland.Als Folge von Kriegen und Bürgerkriegen, Verstösse gegen die Menschenrechte, aber auch wegen fehlender Arbeit... -
mængdelære/nedadstigende faktoriel
Forumindlæghvad er det nedadstigende faktoriel N^(2), med andre ord hvad er "N i 2 rund" når N er en mængde, nærmere mængden {1,2,...,n} ? jeg ved at det nedadstigende faktoriel n^(2), ("n i 2 rund") er lig n!/((n-2)!) NÅR n ER ET TAL men kan ikke lige finde ud af at overføre denne viden... -
Nogle gode råd til hvordan man skal læse op til dansk eksamen.
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne vide om nogen af jer har gode råd til at læse op til dansk? Det vigtigste er selfølgelig at have fulgt med hvilket jeg har, men jeg vil jo gerne være ekstra godt forberedt. Hvor laver man typisk fejl? hvad vil være en god ide at læse op? Ved godt der er individuelt men sådan ... -
Billede i LaTeX
ForumindlægJeg har problemer med at indsætte billeder i mit LaTeX-dokument. I min mappe ligger flere billede-filer i JPEG-format. Når jeg indsætter et billede i LaTeX-dokumentet opstår der problemer...Jeg bruger først:\\usepackage [pdftex]{graphicx}og senere:\\begin{figure}\\includegraphics{tabel}\\caption{... -
Stamfunktion
ForumindlægEn funktion f er givet ved: f(x) = 4x + 3. a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (1,10). - Hvordan griber jeg denne opgave an? -
Studenter lige om lidt!
ForumindlægOverskriften siger sig selv.. Blev bare lige nød til at komme ud med det, he he! Nå men held og lykke med resten af jeres eksamener! Har selv historie i morgen! :/ -
Eksamen, hvordan?
ForumindlægHEJJeg skal op i Old her inden længe, men jeg kan ikke finde ud af hvordan det foregår. hvad får man udleveret og hvad skal man med det?Jeg har hørt nogle snakke om at man skal lave en analyse og fortolkning, er det på samme måde som i Dansk, eller hvordan foregår det? (hvis man skal)Kort sagt sp... -
Termins prøve
ForumindlægHej, har lige været til termins prøve, der havde jeg en opgave jeg bare ikke kunne finde ud af, hvilket irritere mig noget så meget. Så håbede i kunne hjælpe mig: En funktion f er bestemt ved: f(x) = 3x+1/x, x>0 Grafen for f og linjen med ligningen y=4 afgrænser i første kvadrant en... -
Fuck jeg gidder ikke!!!
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen på fredag og JEG GIDDER VIRKELIG IKKE, alt det historie læsning hænger mig virkelig ud af halsen. Jeg gidder bare ikke læse det op, har virkelig ingen movitation til at tage mig sammen til at læse. Jeg er næsten færdig med pensumet, men tror egentlig bare jeg har ...
