Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11601 til 11620 af 84813
-
Beregning af forskydning
ForumindlægHar lidt problemer med denne opgave:Vi betragter en beholder, der indeholder N2O4 og NO2 ved 20 grader C. Ligevægtskonstanten er anført til højre for reaktionsskemaet: N2O4 <--> 2NO2 Kc = 0,0032M ligevægt : 0,100M 0,0179M lige eftervolumenhalv. : 0,200M 0... -
oversættelse 5 korte sætninger
ForumindlægEr disse sætninger korrekt oversatte? Kan ikke finde ud af at oversætte de to sidste! Jeg skulle bruge CAN/MAY/MUST. 1.Jeg ved, at du kan klatre op i telefonmasten, men du må ikke. 2.Du må arbejde hårdere, hvis du ønsker at består eksamen. 3.Må jeg gå i biografen? 4.Italien må da vinde vinde mes... -
HJÆLP HASTER!
ForumindlægKære alle! Skal snart til engelsk eksamen, og mangler noter/ referat af disse tekster : Oliver Twist, The Vigilante, Flight, from foreing shores og Australian ballads and poems.. Vil være meget taknemlig, hvis der er nogle som ligger inde med noter?? -
Nogen der skal op i Musik B?
ForumindlægHej. Ville høre om der var nogen andre der skulle til eksamen i musik B.Så kunne vi evt sammenligne noter og analyser, da vi jo kommer op i kendt stofMit hold opgiver soul og barokken. -
?
ForumindlægIf he had not taken the wrong turn he would have get home a lot earlier. Nogen der kan se fejlen i ovenstående sætning ??? -
HELP!
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med et osmose forsøg jeg er i gang med til biologi, skal til nv-eksamen. Er der måske nogen som sidder med noter om osmose forsøg med kartofler -
mængder
ForumindlægJeg har brug for hjælp til den sidste opgave. Kan I hjælpe? Skriv på listeform følgende mængder: C = {x indgår N - x < 3} D = {x indgår Z - x indgår ikke N} E = {x indgår Z - x < 3} C foreningsmængde D C fællesmængde D Mine resultater er som følger: C = {1, 2} D = {... -2, -1, 0} E = {... -... -
Jeg vil BARE bestå!
ForumindlægHalløj folkens! Jeg ville bare spørge, hvad skal der til, for bare at kunne bestå en Kemi B eksamen?? Held og lykke med eksaminerne til alle jer der ude, og tak på forhånd! :) -
dativ,akkusativ,og blah blah
Forumindlæghalløj jeg er lige startet på tysk efter ikke at have beskæftiget mig med det siden 7-8. klasse, ( jeg er 33 år !! så det er pænt lang tid siden, og selv dengang pjækkede jeg ad helvede til , så jeg er total blank her ..) vi har ligenu om akkusativ, dativ og watever the fuck det hedder altsamme... -
Superkapacitorer
ForumindlægHey Lærte !Jeg står overfor følgende fysik opgave:6. Superkapacitorer"Man har udviklet kapacitorer med en kapacitans på over tusind farad. En sådan superkapacitor er opbygget af to metalplader, der er belagt med små carbonpartikler. Herved får kapacitorpladerne et effektivt overfladeareal, d... -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg har to vektorer. jeg vil hører hvordan man svarer på følgende spørgsmål: a) undersøg om de to vektorer er ortogonale når t=3 b) Vis at de to vektorer er parallele når t=1 c) der findes endnu en t værdi der gør de to vektorer parallele.Bestem denne værdi. -
Ret for felj : -
ForumindlægHej ., hvis der er lige nogen som vil rette den for felj : My opinion. I would like to write my opinion about capital punishment. After my opinion I think that capital punishment is bad thing, because nobody shall play God and judge other people how long they should live. Both sometimes the ca... -
mat a
ForumindlægEt kar med saltvand tilføres løbende en saltopløsning, men der løber saltvand ud af karret. I en model kan udviklingen i saltmængden i karret beskrives ved en funktion S, der er løsning til differentialligningen dS/dt= 1,5 - 2/100+t * S, hvor S(t) er saltmængden i kg og tidspunktet t i ... -
Bøvl med kausalanalyse
ForumindlægJeg sidder og river mig i håret over en kausalanalyse, der ikke rigtig synes at give mig det resultat, jeg forventer (se vedhæftet for bud på løsning). Synes jeg plejer at kunne lave en trappe, hvor hver variabel bliver beskrevet på hver sit trin. Har glemt at beskrive de enkelte variabler i ve... -
Nye fag i gymnasiet?
ForumindlægHej derude - lad s få en god, faglig debat igang! Efter selv at have haft et forsøgsfag i min gymnasietid, kom jeg til at tænke på hvilke fag(områder), der ikke p.t. er med i de gymnasiale uddannelser, som I synes burde inkluderes (enten som valgfag eller obligatorisk fag). Personligt mener... -
Medicin - supplering
ForumindlægHej, Jeg overveje at søge ind på medicinstudiet eller lign. studier, men da jeg har en sproglige linje vil det betyde, at jeg skal læse en del fag op: Jeg har MAT B, BIO C & Fysik C. Jeg skal derfor enten supplere: 1) Matematik B-A & Biologi C-A eller 2) Matematik fra B-A, Kemi ... -
Tryk og gasser
ForumindlægHej Alle. En som har mulighed for, at hjælpe mig med følgende tre opgaver i fysik? Det omhandler gassers fysik med brug af Gay-Lussacs og Boyle-Mariottes love. Har prøvet i en evighed og kan ikke finde noget rigtig logisk løsning til dem. Det er følgende 3 opgaver jeg kæmper med: Opga... -
Uafhænghed - Sandsynlighed
ForumindlægHej.Jeg forstår ikke hvordan det med at afgøre deres uafhænghid skal løse.Opgaven:Fra et almindelig spil kort trækkes 2 kort, og efter hvert udtræk noteres kortet og lægges tilbage i bunken. Betragt Hændelserne:A: Begge kort er hjertermit svar: 1/16B: Mindst eet af kortene er et billedekort (Kn,... -
Harmonisk analyse
ForumindlægHejsa! :-) Tonearten er en Ab-dur og så støder jeg på en akkord i denne toneart der ser således ud: C/E Hvilken funktion ville I give denne akkord? Der er ligeledes også en Ab/C - ville I bare kalde den Tonika med C i bassen? Hvad med Bb/D - er det ikke en vekseldominant? Og sidst men ikke ... -
Sin og Cos relationerne
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre hvornår det er bedst at bruge cos og hvornår det er bedst at bruge sin, hvis der er mulighed for at bruge dem begge. Der er noget med at man ikke skal bruge en af dem da der findes 2 trekanter eller sådan noget lign. kan bare ikke huske hvordan det lød og hvorfor. Jeg ha...
