Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 11901 til 11920 af 35989
  • Skæringspunk af to ligninger

    Forumindlæg
    Skal løse denne ligning: 12*√x=x^2-7x+12 men hvordan flytter jeg √x på den anden side af lighedstegnet?
  • Hvordan regner jeg en side udfra areal, 1 vinkel og 1 side

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er lidt på usikker grund her. Jeg skal i en trekant finde siden b. Jeg ved at T=6,0. a=3.24 <C=108 Kunne godt bruge et godt råd til, hvordan jeg finder svaret her. På forhånd tak! :D
  • rumgeometri

    Forumindlæg
    et lodret stående rør med højden h= 80 cm skal indeholde 12 L væske. a) beregn rørets indvendig diameter
  • Skriv formel for udregning af bus månedskort

    Forumindlæg
    skal udregne en formel for opgave f Jeg er fuldstændig gået i stået :/
  • Hjælp til at finde maksimum.

    Forumindlæg
    Står med et spørgsmål jeg ikke kan løse. Bestem maksimum for F. f(x) = 0.66x ⋅ √144 - x
  • opstille formel

    Forumindlæg
    Det handler om cykling skal opstille en formel med nogle oplysninger spørgsmål a) og b) a) 2*x+3,5 km+ 6 km* y *3? Er x antal km kommer det ikke an på hvad hans fart og tid er? b) Der skal jeg indsætte et tal som udregner hvor langt han har cyklet på en uge
  • Renter

    Forumindlæg
    Hjælp mig med denne opgave: Det er naturligvis billigere, hvis man sparer pengene op, inden man skal bruge dem i stedet for at la°ne dem. Sa° nu ser vi pa° tilfældet, hvor du sparer de 20 000 kr. sammen i løbet af 5 a°r pa° en opsparingskonto i Djursland Bank. a) Omregn den a°rlige rente til ...
  • Batteri (effekt, tid, joule), Vejen til Fysik AB1, Opgave 180, Side 234, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)

    Forumindlæg
    Opgave 180. Det nederste batteri på billedet er et såkaldt nikkel-metalhydrid batteri. Af trykket på batteriet fremgår, at det er på 1,2 V og kan levere 1450 mAh. Det sidste betyder, at at batteriet kan levere en strøm på 1450 mA i én time, eller 725 mA i to timer. Batteriet bruges i et stykke l...
  • Bestemt integral rumfang

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg har vedhæftet opgaven som et billede. Det er punkt a) jeg har brug for hjælp til. Min resultat til denne er; Er det korrekt? På forhånd tak :)
  • optimering

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? En pommes frites bakke tænkes lavet af t stykke karton med dimensionerne 20 cm gange 10 cm. Bestem hvordan man kan lave en pommes frites bakke med størst mulgt rumfang ud af dette stykke karton
  • komplekse tal

    Forumindlæg
    hej er der nogle der har en gennemgang af hvordan man regner to negative rødder ganget med hianden omskrevet til formen a+bi? jeg vedhæfter et billede af min opgave :)
  • gennemsnithastighed

    Forumindlæg
    En chauffør kører i et kvarter med en gennemsnitshastighed på 80 km/t. Herefter kommer han ind i en bilkø, og de efterfølgende 20 minutter kommer han kun 2,5 km frem. Hvilken gennemsnitshastighed skal han holde for, at han på en time har en gennemsnitshastighed på 60 km/t fra han startede turen?
  • Find stuetemperatur udfra lineær sammenhæng?

    Forumindlæg
    Hej, Er der en, der kan hjælpe med denne opgave? (vedhæftet) Jeg overvejede lidt om man skulle sætte R^2 ind på x's plads, men det giver ikke rigtig mening, synes jeg. Tak på forhånd
  • Hvilke karakter betyder mest?

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter?
  • Valg af studieretning...

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k...
  • metoder og retninger

    Forumindlæg
    Hej :) er der nogen der ved hvilke metoder og retninger man skal kunne indenfor psykologi til eksamen på c niveau?
  • Dumpe i gennemsnittet

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg bliver student her iår.. Jeg blev lige i tvivl om hvornår det er man dumper helt, og ikke får sin hue.. Er det hvis man dumper eksame gennemsnittet eller er det HELE snittet? dvs. årskarakter + eksamens
  • dansk gymnasium??

    Forumindlæg
    er en norsk pige, der skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemme...
  • Kemi tegn!!

    Forumindlæg
    Hvad står CI og HCI for ?? lige som H2O står for vand ?? Det haster lige lidt skal til eksamen på mandag :D
  • nervøs piller

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kender til nervøs piller eller har taget det før vil spørge om det endelige hjælper til eksamen