Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 101 til 120 af 127115
-
Hvorfor dannes der bundfald, når man bobler CO2 gennem kalkvand?
ForumindlægJae, titlen siger vidst det hele.. Hvorfor dannes der bundfald, når man bobler CO2 gennem kalkvand? Kunne jeg godt tænke mig hjælp til! Jeg håber virkelig i vil hjælpe mig... Tak på forhånd. :) -
En klages vej gennem systemet
ForumindlægI denne artikel begiver Studieportalen.dk sig ud på en tur gennem systemet, for at undersøge, hvad der sker, når en klage indsendes. Vi taler om systemet hele tiden; velfærdssystemet, retssystemet eller sundhedssystemet. Vi er stolte af vores lands systemer, som beskytter os og skaber stabilitet... -
Dannelse af proteiner i levende organismer
ForumindlægHej! Jeg sidder her med et spørgsmål, som jeg er meget usikker på, om jeg kan svare på. Jeg skal forklare, hvordan proteiner dannes i levende organismer. Jeg ved, at de dannes i eukaryotecellers ribosomer, og har senere læst mig til noget om proteinsyntese, hvor der skulle indgå fire fase... -
Hjælp til en sidste sandsynligheds opgave
ForumindlægHej, der er lige dukket en opgave op som jeg ikke helt ved hvordan jeg løser. Opgaven lyder: En kontrollør kontrollerer enarmede tyveknægte. Han har erfaring for, at sandsynligheden for, at mønten sætter sig fast i maskinen, er 0,2. En dag kontrollerer han en maskine ved at spille på den 300 gang... -
haster haster plz
Forumindlægdigt Gennem byen sidste gang af dan truell er der nogen der kan sige hvad er tema i dette her digt har brug for hjælpe om 10 min. -
Dan Turéll - jeg skulle have været taxachauffør
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu, og er ved at vælge eksamensoplæg. Jeg har trukket "Lyrik efter 1900", og har derfor udvalgt mig 3 forskellige digte. Jeg har dog lidt svært ved at finde det digt, som jeg synes vil være det rigtige at vælge, både indholdsmæssigt, men også et, som jeg har muligh... -
Krigsførelsen gennem tiden
ForumindlægHej :) Jeg har gang i projektopgave sammen med en anden. Vi har valgt at lave lidt omkring krigsførelse. Vores problemformulering ser sådan her ud: Nutidens krigsførelse Problemformulering: Vi har valgt emnet; Nutidens krigsførelse, fordi vi finder emnet interessant. Det er et emne der e... -
Mindste kvadraters metode gennem sumformler
ForumindlægHej alle, Jeg vil gerne vide om der var nogen der kunne hjælpe mig med teorien bag mindste kvadraters metode gennem sumformler. Det vil være til en meget stor hjælp. -
Wee! sidste opgvae! Men har brug for hjælp!
ForumindlægNæsten ved vejens nede... Sidder nu med sidste opgave: En eksponetiel udvikling har forskriften g(x)=12,3·e-3x. Jeg skal så bestemme vækstraten. Jeg ved at vækstraten er e-3x så jeg skal find x. Som udgangspunkt skal jeg vel ud i noget ala ln(-3x) hvad gøre jeg så? Er lidt blank! -
Hvor lang tid tager en lufthavnstur hvis der er 14 km til lufthavnen. Farten gennem byen er 40 km og i byen er der 4 km man skal køre, og lufthavnsturen på 1...
ForumindlægHjælp hurtigst muligt -
Kan I hjælpe endnu en gang, tak!
ForumindlægLinjerne m og n er parallelle. Linjen m går gennem A(3,4) og skærer x-aksen i (−6,0). Linjen n skærer y-aksen i (0, −3). Angiv en ligning for hver af linjerne m og n. -
DET HASTER - HJÆLP til analyse af Bakken og Tivoli (Dan Turéll) og Charlie Parker i Istedgade (Dan Turéll)
ForumindlægHejsa, jeg sidder og har analsyeret 13 tekster til mundtlig årsprøve i dansk, men er ved de to sidste, som jeg har svært ved at analysere, så hvis der er nogen der sidder med nogle guldkorn til: Bakken og Tivoli og Charlie Parker i Istedgade begge af Dan Turell. JEG HÅBER VIRKEL... -
kort tekst om byen Machu Picchu, rettes
Forumindlæghej... skal til at fremlægge om bla. Machu Picchu, Puno og Arequipa... indtil videre har jeg fået skrevet en smugle om Machu Picchu. så nu håber jeg at der er nogle flinke mennesker der lige havde 5min til at kigge den igennem :) La Machu Picchu es muy fascinante, Miente a gran altura en las mo... -
Gange sit gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg skal læse endnu et a fag her i ferien. Så mit spørgsmål er om jeg må gange det med 1,11 eftersom jeg får 5 A i alt -
snit ganget med 1,08
ForumindlæghejDet eneste jeg indtil videre har lagt mærke til, som efter min mening er iøjnfaldende i den såkaldte "Velfærdsreform" er at ens snit bliver ganget med 1,08 hvis man gå i gang med en langvideregående udd. hvis man starter inden 2 år eller noget lignende anyway..! Er der nogen som ved... -
Hvorfor ganges med 8 her?
ForumindlægDet kan være svært at skrive en overskrift eller vælge den rette kategori til tider, men jeg håbr alligvel, at I kan hjælpe mig. Jeg har fgl. opgave, hvor jeg også har vedhæftet facit. Det eneste jeg ikke forstår er det sidste delspørgsmål, e. Hvorfor er det, at de ganger med 8 timer? https:/... -
Gange med store tal - hvordan?
ForumindlægAlle har svagheder, som skal renses væk og læres. Jeg er ikke den stærkeste kniv, hvad angår at gange med store tal, såsom med tocifret*tocifret, trecifret*femcifret o.s.v. Nu har jeg muligheden for at lære det, og håber I kan hjælpe. Under alle omstændigheder vil jeg være taknemmelig. Fremgang... -
Brøk gange/dividere med helt tal
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart fremlægge i mundtlig matematik om brøk gange med helt tal og brøk dividere med helt tal. Det skal jeg gøre med 2 klassekammerater. De skal forklare hvordan man regner regnestykkerne ud. Og jeg har ingen anelse om hvad jeg kan sige om de to emner. Så ewr der nogen her s... -
Analyse af sprog gennem tiden - engelsk
ForumindlægHej! Jeg er igang med en opgave på engelsk studiet i et fag der hedder Sproglig Variation og Forandring, hvor jeg skal analyserer mht. grammatik mm. og sammenligne dem med hinanden, hvordan sproget har forandret sig over tiden. Det er 2 tekster det handler om. Har svært at håndtere opgaven om, h... -
Analyser vands betydning for landskabs dannelse
ForumindlægHejsa! Har lidt problemer da jeg ikke har været hel stærkt i naturvidenskablig faggruppe på HF. Jeg står nu og skal analysere vandets betydning for landskabs dannelse. Umiddelbart ville jeg tror det havde noget af gøre med istider og ranmoræner og gletsjere? Er jeg helt tabt eller er der n...
