Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11981 til 12000 af 84813
-
Vekselstrøm
ForumindlægHej En opgave lyder: En vekselspænding varierer mellem -100 V og 100 V. Samtidig varierer strømstyrken mellem -50A og 50A. Beregn effektivværdien af spændingen og af strømstyrken med to betydende cifre. Jeg har løst opgaven således: Er dette korrekt? -
klods op af et skråplan
ForumindlægHvordan beregner man accelerationen på en klods, der bliver skubbet op ad et skråplan, der hælder 26 grader og har en gnidningskoerfficient på 0,45? Har udregnet at acc. er 0,333 N/kg når klodsen er på vej ned af skråplanent. -
Solsystemet og universet
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan forklare mig, hvad sort-legeme stråling og Wiens forskydningslov er? DET HASTER!! Tak på forhånd! :-) -
Hvad er Niels Bohrs videnskab ??
ForumindlægEr der rare mennesker her som kan hjælpe mig med Niels Bohrs videnskab ? -
luftmodstand
Forumindlæghey ville høre om der er nogle der har nogle gode kilder der omhandler luftmodstand så vidt jeg forstår er der to forskelige formler der bruges til 2 forskelige stutatione. Jeg skal nemlig skrive noget om hvorfor man bruger den ene i forhold til det skrå kast i stedet for den anden. Ud over dette... -
differenciering af sqrt(x^2+4)
ForumindlægHvis man skal differenciere (x^2+4)^0.5, hvad gør man så? Helst gerne en forklaring, så jeg kan bruge den til alle (x^a+b)^c :) -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
VEKTORER? HJÆLP
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? Hvordan finder jeg længde, retning samt placering af vektor c? Skal jeg starte med at isolere vektor c, altså : vektor c=vektor a - vektor b? -
isolere
ForumindlægHvordan isolere jeg følgende sætning? 0 = m(vand) × c(vand) × (t(2) - t(1)) + m(skål) × c(skål)×(t2 – t1) + m(lod) × c(me lod) × (t2 – 100) -
Trigonometri
ForumindlægI en retvinklede trekant ABC, hvor C er ret, gælder at a/c= 0,85. Bestem forholdene b/c og a/b Kan ikke lige se hvordan jeg skal regne den ud men kun én bekendt.. -
Rettelse af engelsk
ForumindlægHej!Pga. manglende tid, vil jeg VIRKELIG gerne have hjælp til at rette denne engelske stil (2.g)... Jeg håber der er en hjælpsom sjæl derude!På forhånd mange tak!The Lonesome Death of Hattie Carrol“The Lonesome Death of Hattie Carrol” is a song written by Bob Dylan. He describes how Hattie Carrol... -
Substitution af hexan med dibrom
Forumindlæg"Tegn og navngiv tre mulige forbindelser, der kan opstå ved substitution af hexan med dibrom" Hvordan gør jeg det? Er helt på bar bund -
Radioaktivitet - HASTER
ForumindlægHej SP! Jeg har virkelig brug jeres hjælp til fysik B. Det er haster virkelig meget. Tak på forhånd. opgave 1: Den β- aktive sølvisotop 108Ag kan dannes ved neutronaktivering af 107Ag. a) Opskriv et reaktionsskema for processen. b) hvor stor en procentdel af sølv udgør isotopen 10... -
Isolation
ForumindlægDav. Har nogle problem med en ligning. Jeg skal isolere "P" i den flg. ligning: t=(P*D)/(40*(K/S))+c Jeg fik det dette: t-c=(P*D)/(40*(K/S)) (t-c)(40*(K/S))=P*D ((t-c)(40*(K/S)))/D=P Ifølge factlisten giver den: P=40*(t-c)*(K/(S*D)) Hvor begår jeg fejlen? På forhånd tak. -
Dm
Forumindlæga) hvad er definitionsmængden for arctan(x2+y3) i min formelsamling er der en graf for arctan(x) der er mellem pi/2 og -pi/2 men grafen rører aldrig pi/2 eller -pi/2 så mit gæt vil være at definitionsmængden er fra -uendelig til uendelig? og nu hvor vi er i gang, så kan v... -
oxford og cambridge
ForumindlægHej.. Hvor kan man så hvor mange karakter man skal have for at læse jura på oxford og cambridge i England? Jeg har været inde på deres hjemmeside, men kunne ikke se hvor adgangskravene var.. hilsen mikala -
atomets opbygning
Forumindlæghej der står gør rede for atomets opbygning -
Offentliggørelse af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle. Hvorfor er det at man i nogle fag får eksamensspørgsmålene at vide ca. en uge før eksamen? (Vuc, hf, enkeltfag) Kunne man så ikke i teorien lade være med at gå til undervisning og blot læse op på det hele den uge man har? Ja ja, ved godt at det ikke er praktisk og man sikkert he... -
HJÆÆÆLP!
Forumindlægkan nogen hjælpe hastigt -
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke...
