Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12021 til 12040 af 84813
-
hjælp!!
ForumindlægHej Må man godt have et resume af den tekst man har, med op til dansk mudnlige eksame prøveform B -
Have med til danskeksamen 9 klasse
ForumindlægHvad må man have med til den mundtlige dansk eksamen, udover ens synopsis? -
Reducer brøk
ForumindlægJeg har svært ved at reducere denne brøk.. har brug for hurtig hjælp :) tak på forhånd. ab+a2(i anden) over 3aZ. -
Begreber - historie
ForumindlægHar du nogle fede historie notater som kan forklarer alle de fag begreber der er? Kan et par stykker, men slet ikke nok til eksamen. Tusind tak!! -
Lidt blandet
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgaver: a) I en trekant ABC er: længden af BC= 4/3 *længden AB og længden af AC = 2*længden af AB Hvordan bestemmer jeg vinkel A i trekanten? b) En høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen,vil det løbe ud gennem hullet. Den ha... -
Termodynamik
ForumindlægUnder følgende reaktion: 3 I2(s) + 6 OH-(aq) --> 5 I-(aq) + IO3- + 3H2O(l) kan der blive frigivet 154,1 kJ/mol nyttearbejde til omgivelserne. (ΔGθ = -154.1 kJ/mol) Vil reaktionen forløbe spontant ved standardbetingelser og 25 ºC? Hvordan kan jeg finde ud af dette? Håber der... -
andengradspolynomium
ForumindlægOpgave 10 Et andengradspolynomium f er bestemt ved F (x) = -5x² + bx + c. Hvor b og c er tal. Det oplyses, at f har rødderne 3 og 7. a) Bestem tallene b og c. mine udregninger: C = -5 • 32 + b • 3 C = -5 • 72 + b • 7 ? C = -45 + 3b C = -245 + 7b ? C = -45 + 21b C = -24... -
Ligningsystemer
ForumindlægHej alle er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? jeg har kigget alle mine noter igennem og har intet om ligningsystemer med to ubekendte. Ved I, hvor jeg kan finde noget om det henne på nettet? - Det er forresten uden hjælpemidler. På forhånd tak -
En som er rigtig god til math??
ForumindlægEn som er rigtig god til math?? -
Angiv forskrift for andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg sidder med en blæk, og jeg forstår ingenting dette spørgsmål "Angiv en forskrift for det andengradspolynomium, hvis graf går gennem de angivne punkter? til funktionen: (-1,0), (3,0) og (1,2) Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Isoler x i y = 5/9(x-32)
ForumindlægJeg er forfærdelig til matematik. Hvad giver den her? :-) Isoler x i y = 5/9(x-32) -
Hjæppppp "Sætning 1"
ForumindlægIntergralregnig: Jeg kan ikke forstår sætningen, kan nogen fortolke denne sætning på en anden måde. Hvad er pointen med sætning. Sætning 1. Hvis F er en stamfunktion til funktionen f, ville alle funktioner af formen G(x)=F(x)+k hvor k er en konstant, også være en stamfunktion til f. ... -
Partikelfysik
ForumindlægHej allesammen Jeg har svært ved opgave B) i den vedhæftede opgaveformulering. Jeg har beregnet opgave A), vha. at slå den teoretiske middellevetid for K- mesonen, som er givet som 1.2*10-8 s. Levetiden i laboratoriet har jeg så fået til 7.65795*10-9s. Ingen problemer her. I opgave B) har jeg f... -
trekant beregning
Forumindlægåååh jeg håber nogen kan hjælpe mig her! Jeg har en trekants areal og to af siderne. Siderne kalder de a og b. Hvordan finder jeg den sidste side og vinklerne A, B, C? T = 2 a = 1 b = 5 -
Opvarmning af cola
ForumindlægGodaften!Jeg har fået en svær opgave i fysik. Jeg skal beregne hvor lang tid det vil tage at få en cola til at koge ved hjælp af lyd fra en højtaler.Det information jeg får afvide er :Colaen har samme kogepunkt som vand.Den står 3 meter væk fra højtaleren (til en koncert) De spiller med 115 dbCol... -
Løsninger på differentialligninger af typen y'=k(y-a)
ForumindlægI forbindelse med min Mini-SRP / SRO i Fysik A og Matematik A har jeg fået den opgave at komme til løsninger til differentialligninger af typen y'=k(y-a). Jeg har umiddelbart kun modtaget teori i differentialregning og har derfor prøvet på egen hånd og researche løsninger på differentialligni... -
Læge, men samfundsvidenskablig linje?
ForumindlægHej. Jeg har på det seneste virkelig gået og haft en drøm om at blive læge, problemet er bare at jeg går på en samfundsvidenskabelige linje, med engelsk A, samf, B, bio B... Jeg har dog hævet matematik på B, mens jeg skal have fysik på C-niveau i 3g,(obligatorisk) og så overvejer jeg at vælge kem... -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
Ligningen for tangenten - Nspire.
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave som jeg ikke kan finde ud af, og har virkelig prøvet, men forstår ikke hvordan jeg finder frem til tangenten i t2 (opgave c) som står nederst.. har lavet de andre opgaver. Går udfra at jeg skal finde ud af røringspunktet til den anden tangent, men hvordan gør jeg de... -
stamfunktioner
ForumindlægJeg skal finde stamfunktioer til de her f(x) = -4 f(x) = 2+1/x , x>0 f(x) = x-3+1 f(x) = ex -x Jeg ved virkelig ik meget om stamfunktioer, er det sådan... f(x) = -4 + k f(x) = In x + k f(x) = -3x + k f(x) = ex - x + c hmm..
