Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12541 til 12560 af 14099
-
Aluminiumhydroxid?
ForumindlægHvis jeg Lægger alu stumper ned i en stærk basisk opløsning som NaOH, frigives der brint, og reaktionen forløber således (mener jeg?) Al + NaOH + H2O --> AlO(OH)2 + H2 + Na Men jeg er ikke sikker på denne reaktion, er der en der kan afstemme den rigtigt? Og checke om det overhovedet er rigt... -
At læse på videregående uddannelse!
ForumindlægSom 3g'er er jeg selvfølgelig begyndt at tænke på, hvad jeg gerne vil efter gymnasiet. Men jeg er også usikker på, om jeg er god nok til det. Jeg ved godt at det flg. spørgsmål ikke er særlig let at svare på, og at det sikkert ikke kan gøres op på den måde, men: Hvilken peocentdel af en genn... -
har brug for hjælp
Forumindlæghvordan kan planter tilpasse sig jord med eksempelvis saltholdig jord? -
Kan en C-valgblok opgradere et B-fag til A?
ForumindlægDet overstående:) -
Hvad skal læreren gøre i denne situation?
ForumindlægHej I min klasse havde vi en diskussion i dag, som delte vandene meget. Scenarium: En elev sidder i dansk og surfer på internettet (ikke i forbindelse med undervisningen). Læreren ser at eleven ikke følger med i undervisningen og beder eleven om at slukke ned. Eleven indrømmer at han laver irre... -
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
Valg af uddanelse efter 9.kl
ForumindlægJeg går i 8.kl og er efterhånden begyndt at tænke lidt over hvilken ungdomsuddannelse jeg skal tage efter folkeskolen. Jeg vil helst en af de gymnasielle uddannelser(STX, HHX ell. HTX), og jeg har også karaktererne til det. Jeg kan bare ikke vælge hvilken en af dem det skal være :S Så derfor vil ... -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
HHX eller STX??-HJÆLP tak!
ForumindlægJa jeg skal snart vælge hvad jeg vil efter 9.klasse. Men er virkelig i tvivl.. For jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil være.. Måske vil jeg gerne noget med business eller marketing. Men jeg er ikke helt sikker. Så er så bedre at tage stx. Da der er mange flere muligheder osv.. Vil gerne hør... -
STX eller HHX
Forumindlæg -
Krise!! STX eller HHX?
ForumindlægHej. Jeg går på efterskole i 10. klasse, og jeg står og har kæmpe krise lige pt., da jeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HHX. Jeg har været i brobygning begge steder men synes ikke rigtigt, at det har fået mig videre i min beslutning. Jeg kan helt klart bedst lide den atmosf... -
Kvinder i naturvidenskab
ForumindlægEr der en usynlig barriere for kvinder i naturvidenskab? Har kvinder der sværere i naturvidenskabelige miljøer? Iflg. http://scienceblogs.com/thusspakezuska/2008/02/how_to_get_published_in_nature.php er svaret ja. I et videnskabeligt blad steg antallet af godkendte artikler skrevet af kvinder me... -
SP: Hvorfor gider vi?
ForumindlægHvorfor bliver nogle brugere ved med at svare på spørgsmål efter spørgsmål? Hvordan holder f.eks. en Lektieguru som mathon hjulene i gang? Det må jo være interessant - eller hvad? Er det en form for selvrealisering? -
Den seksuelle lavalder
ForumindlægI Danmark er den seksuelle lavalder 15 år, mens den er på 18 år i USA. Hvilke argumenter er der for at sætte den op eller ned? -
Flere ingeniører
Forumindlæghttp://politiken.dk/uddannelse/article535122.ece jeg er vist en af dem :) Tror I det kommer til at have en indflydelse på fremtidige jobs? Hvis udbudet af ingeniører bliver større så falder startlønnen måske? hvad er den generelle tendens ved sådan noget? og måske skal man også tage udlandet i b... -
hvad er rød eller de hvid blodlegeme
ForumindlægHvad er forskel imellem dem.`? -
Haster: Hvilken metode brugte Emil Christian Hansen til rendyrkning af gær?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT og i den forbindelse skal jeg skrive om Emil Christian Hansens metode: rendyrkning af gær. Jeg er blot i tvivl om hvilken metode han brugte: var det hypotetisk deduktiv, induktiv osv.? Er der nogen der kan hjælpe? Mvh forvirret gymnasie elev -
Antal kvote 2 ansøgere?
ForumindlægHej, nu har der været en stort antal indlæg fra folk, som ville høre om gennemsnittet ville falde eller stige 2010. Men nu er kan man faktisk få et præg om det - nemlig ved at se på antallet af kvote 2 ansøger. Jeg vil høre om nogen har tallene over antallet af kvote 2 ansøger i år, og kvote 2 a... -
Darwin var i tvivl om hans egen teori
ForumindlægDarwin var i tvivl om hans egen teori (selv med hans ringe biologiske indsigt). Alligevel er mange trods vores langt større biologiske, kemiske og fysiske viden vi har til rådighed i dag, selvsikre på teorien (som førte til nazisme, facisme, kommunisme, satanisme, øget kolonialisme og andre skræ... -
AT Darwin metode i bio og rel
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og prøver på at gøre mig klar til AT her på mandag, og jeg har skrevet om Darwin i bio og rel, men jeg mangler lige at kunne sammenfatte de to metoder - sådan hvordan man har kunne bruge de to fag til at kunne komplimentere hinanden. - Kan i hjælpe?
