Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12741 til 12760 af 20688
-
Hvad er definitionen på et resonassystem?
ForumindlægHvad er et resonanssyetem ?? -
Elektricitet (spændingsforskel)
ForumindlægGod aften SP. Jeg er har fået stillet nogle opgave omkring elektricitet emnet. Det ville være rart for mig hvis nogle kunne fortælle mig om jeg har gjort det rigtigt. Hvis det er forkert så vil jeg gerne vide hvordan jeg så skulle have gjort det. Opgave 1. Her kender jeg følgende: U_AB= 150V q_pr... -
Interferens - brydning a lys?
ForumindlægHej allesammen! Er interferens en form for brydning af lys, hvis ja, hvordan skal det forstås? Jeg kan simpelthen ikke afgøre om det er det eller ej. Jeg skal skrive om lysets brydning ift. et forsøg om laserlys' bølgelængdes bestemmelse vha. gitterligningen. Mvh Sara! -
Terminsprøve i engelsk
ForumindlægJeg har været til terminsprøve i engelsk. Er der nogen, der har lyst til at læse min opgave og eventuelt give et bud på en karakter? -
Alkener og forbrændning
Forumindlæg2. a. Opskriv og afstem en fuldstændig forbrændingsreaktion for alkanen oktacosan.(husk tilstandsformer, s,l,g) b. Beregn massen af det dannede CO2 ved fuldstændig forbrænding af 10 g oktacosan. c. Hvordan adskiller en fuldstændig forbrænding sig fra en ufuldstændig forbrænding. 3. Hvordan defin... -
Det skrå kast med vindmodstand
ForumindlægHej derude I min SRP-opgave på 3. år har jeg valgt "Det skrå kast med vindmodstand" som emne. Jeg er blevet stillet opgaven at omskrive de fysiske formler for at skråt kast til den kendte formel for en matematisk parabel. Sådan som jeg forstår spørgsmålet skal jeg omskrive nedenstående... -
Konkave mængder
ForumindlægDer står i min matematikbog, at en konkav mængde er defineret på følgende måde: f''xx(x,y) < 0 f''yy(x,y) < 0 og, at determinanten til Hessematricen er strengt mindre end nul. Jeg undrer mig over, om Hessematricen ikke burde være strengt større end nul, dvs. positivt definit... -
A7 - Minikraftværk
ForumindlægJeg er kørt fast i denne opgave, kender facit, som skal være Q=5,60 MeV til det første spørgsmål, men får ikke det rigtige resultat men noget der er større, nogen der kan se fejlen? -
billede
ForumindlægDette billed viser kædereaktion. Kan nogle forklar mig hvordan den finder sted og hvad man styrer den proces på et atomkraftværk. -
Menneskets energibehov - HJÆLP
ForumindlægJeg sidder lige nu og er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet energi, herunder emnet Energi og Mennesker. Et af punkterne jeg skal have besvaret er menneskets energibehov. Hvad er smartest helt præcist at komme ind på? Skal jeg forklare om hvordan ved at man spiser, omdanner en t... -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Relativ afvigelse fra tabelværdi
ForumindlægHej Jeg har lige brug for hjælp til beskrivelse af tabelværdi. Hvordan skal jeg beregne den relativ afvigelse fra tabelværdi i %? -
omløbstid
Forumindlægomløbstiden for en stjerne, hvad er formelen for det? følgende er oplyst. stjernen X er en del af stjernesystem hvor X udfører en jævn cirkel omkring en dobbeltstjerne med massen 4.01E30 kg afstanden fra dobbeltstjernen og X er 0.17 lysår (hvilket ifølge TII er 1.60829E15 m) hvor mange år er X... -
Spørgsmål om Big Bang - Forklaring!! :-)
ForumindlægJeg har skrevet om Big Bang, og tænkte på om det var korrtekt, det jeg havde skrevet. Niveauet er 8 klasse. Big Bang er en teori om hvordan universet blev dannet. Ifølge teorien blev universet skabt ved en tilstand af enorm høj tæthed og temperatur for cirka 13,7 milliarder år siden. Siden da har... -
Tysk eller fransk fortsættersprog? HJÆLP! :)
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal meget snart starte på gymnasiet (stx). Jeg undrede mig over hvad der både er nemmest at lære og hvad jeg kan gøre mest gavn af i fremtiden mellem fagene Fransk og Tysk? Selvom jeg har hørt, at det er bedst for mig, at vælge tysk på B niveau (fordi jeg har valgt d... -
Undervisning på STX
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om hvordan undervisningen foregå på jeres stx? meget skrive skrive i hånd (noter), lave opgaver hele tiden og så videre... på forhånd tak -
Valg af fag+emne??
ForumindlægHey folks! Jeg skal begyndte mit sidste år på gym her efter ferien. Og SRP kommer til at fylde ret meget, men mit problem er. Jeg aner ikke, hvilke fag eller emne. Jeg har Mat og Kemi A. Min studieretning er Mat A, Kem og Fys B. Er der nogle, der har nogle gode kombinationer af fag eller bare ko... -
Tryk og opdrift - opgaver
ForumindlægBilledet viser et såkaldt vandbarometer. Det virker efter samme princip som et kviksølvbarometer. a. Hvor hæjt skal barometeret være for at kunne måle et lufttryk på 1050 hPa? b. En dag er trykket 1008 hPa. Hvor høj var vandsøjlen den dag? c. Hvor meget skal trykket ændres, hvis højden af vand... -
emission
ForumindlægHej alle. Jeg tænkte på to spørgsmål, som jeg undrede mig meget over. Håber at nogen af jer kan svare på dem. 1. spørgsmål når en elektron excitere til en højere tilstand, så er der større kinetisk energi og elektrisk potentiel energi. Hvordan kan det forklares? hvordan sker der det at de...
