Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 13081 til 13100 af 14598
-
Tyrkiets Optagelse i EU
ForumindlægHej, jeg ville høre hvad folk herinde mente med hensyn til Tyrkiet som medlem af EU.?? Er de klar og passer de ind i EU standarderne osv?? -
Geometri og lineære ligningssystemer
ForumindlægJeg har følgende opgave: For et tal a ∈ R er der i et sædvanligt retvinklet (x,y,z)-koordinatsystem i rummet givet fire planer α1, α2, α3, α4 ved ligningerne: α1: α2: α3: α4: Find den værdi af a for hvilken fællesmængden... -
Essay
ForumindlægHej (: Hvad er et essay? Hvordan skriver man et godt essay? Skal skrive om kost i et essay. -
hjælp til rettelse
ForumindlægHej alle sammen , Jeg er i gang med at skrive en annonce på tysk , da jeg ikke så god til tysk har jeg førsøgt at skrive en annonce , Det vil være stort hjælp hvis i bare lige hurtig gerne vil rette. På Forhånd tak :) ps. Har den også på en dansk version, hvis det bliver for svært til at forstå ... -
Sædelighedsfejden
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige med min dansk/historie opgave. Jeg har om kvindernes rolle, og derfor også om sædelighedsfejen. Men mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvad fejden sluttede med? Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Gymnasier i Gentofte
ForumindlægHej med jer Jeg går i 9. klasse, og skal til at beslutte mig for en videregåendeuddannelsen. Mit gennemsnit er nuværende på 9,5 og min UPV har fået et kryds i parat til en gymnasial uddannelse. Min studievejleder er afsindig uengageret, så jeg... -
Magnetisme
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg er i tvivl om noget: Hvis man fører en magnet gennem en spole af metaltråd vil der opstå en spænding grundet ændringen af magnetfeltet. Derefter kan man evt. belaste magnet ved at slutte den til et kredsløb, så den skal levere en strøm til fx en lampe eller en ovn. ... -
Integralregning
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg har lidt problemer med at løse: Jeg er givet forskriften for to funktioner, f(x) = x2 – k * x samt g(x) = k * x, der tilsammen afgrænser en punktmængde kaldet M Jeg skal bestemme værdien K således at arealet af punktmængden bliver 36. Hvordan gør jeg det? -
Tyrkiet
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Medlemmer/Member.aspx?id=41760 Skal Tyrkiet med i EU? Det mener han åbenbart. -
Hjælp mig ud af min krise..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er en fyr på 17. Jeg går i 2.g, på den naturvidenskabelige linje. Jeg har det ikke så godt for tiden..! Vil du vide hvorfor? Tjo, mine karakterer rykker bare ikke helt som de skal (og nogle rykker i den forkerte retning). Jeg føler at jeg nærmest er kommet i en depression... -
HASTER!!!
ForumindlægHej Undksyld at jeg opretter et indlæg om det samme igen, men glemte at vedhæfte stilen....... Jeg går i 8 klasse... Og vi skal skrive en kort stil på 1,5 side, emnet er valgfrit, men der skal lægges vægt på afsnit, perioder (Fra punktum til punktum, udråbstegn til udråbstegn og spørgsm... -
Så hold dog kæft!
ForumindlægI elevrådet på min skole har vi snakket om hvorvidt der er problemer med larm/uro/manglende lektielæsning i klasserne. Det viser sig, at ALLE klasser har problemer, men ikke alle elever synes at det er problematisk. Nogle elever bliver meget forstyret af andres småsnak i timerne, mens andre bedre... -
nogen/nogle & og/at
ForumindlægHej alle sammen - og godt nytår når tiden kommer ;). Har altid været super god til dansk, men lige nogen/nogle & og/at har jeg altid bøvlet med. Så mit spørgsmål lyder: hvordan kan jeg kende forskel? Har klart mest problemer med nogle/nogen, og har ikke ingen idé om hvordan man kan se forskel... -
Ødelægger nydanskere DK?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en projektopgave, og kunne derfor godt tænke mig at få en debat i gang. Jeg synes tit jeg hører folk sige at nydanskere burde tage tilbage til deres hjemland, fordi man slet ikke har brug for dem til at ødelægge DK. Og så ville jeg bare høre om folk mener det? og h... -
Hypnose mod eksamensangst
ForumindlægHej, Jeg har rigtig mange problemer med eksamensangst og har overvejet hypnose som en løsning. Derfor ville det være rart at høre om der var nogen som havde erfaringer med denne behandling (eller evt. anden) - gode som dårlige erfaringer. Jeg har tidligere taget nervøsitetsmildnende piller mod... -
Dokumentaren mellem fakta og fiktion
ForumindlægAndre der skrev essayet til studentereksamen i dag? Hvad var jeres hovedpointer/konklusion? Synes det var svært, da min pointerne i den første tekst nærmest var min hovedpointe. Tror jeg får misforstået emne. Hvad med jer? -
Er nogen der vil se min stil igennen og bedømme den til en karakter
ForumindlægHeyy! jeg var til studentereksamen(STX) i dansk skriftlig i tirsdags.Jeg valgte at skrive om opgave 1, som var et essay. Jeg tænkte på om der er nogle herinde, som ville læse den og bedømme den til en karakter. På forhånd tak mvh Gökhan NB: jeg kan sende stilen til jeres mail for dem der inte... -
Jura eller medicin?
ForumindlægHej! Jeg er meget forvirret om jeg skal vælge jura eller medicin, er der nogle herinde som studere til en af de to som måske kan skrive de gode ting og måske dårlige ting omkring medicin/jura studiet? Jeg synes at jura studiet lyder rigtig spændende, men jeg er ikke sikker på om jeg vil synes de... -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net...
