Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13141 til 13160 af 14099
-
Hvad skal jeg vælge efter 9.klasse ?
ForumindlægJeg har omkring to måneder til at finde ud af hvad jeg vil efter 9-klasse, men jeg ved det bare ikke. Jeg har overvejet det alm. gymnasium, men der er bare en del fag der som jeg ikke synes så godt om. Så har jeg også overvejet HF, som jeg egentlig synes meget godt om, der er bare lige det pr... -
Mængden af matematik på HHX
ForumindlægHej :) Jeg skal have valgt gymnasie inden den 5. februar, og jeg er rimelig sikker på, at jeg vælger HHX (skal til åbent hus der den 2. februar), men jeg er en lille smule bekymret for mængden af matematik i fagene. Jeg er godt klar over, at der med økonomi også følger tal, men hvor meget af ... -
Dropper ud ?
Forumindlæghej Da jeg kun har fået 4 i matematik og 7 i billedkunst så har jeg valgt at droppe ud, jeg opnår aldrig 12 tallet i et fag :S Jeg har også en fraværs procent på 20 årligt. mvh Fassos -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Aktionspotentiale
ForumindlægHej! Er der nogen der har en let og forståelig forklaring på aktionspotentiale? Jeg har prøvet og læse noget om det på div. sider, men jeg forstår det stadig ikke. På forhånd tak! -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare -
Evolution og religion
ForumindlægHej alle venlige sjæle der ude. Jeg har nu undersøgt sagen om evolution nærmer og eftersom som mere og mere forskning tyder på at evolutionsteorien er korrekt, hvad kan Bibelen så tilbyde? -
STX eller HTX
ForumindlægGoddag Jeg er en ung dreng på 15, der snart skal til at vælge en ungdomsuddannelse. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, enten venner og skole eller bare skole og færre venner der går på gymnasiet. En del fra min klasse har valgt STX, men jeg hælder mest til det tekniske gymnasium. I 8. klass... -
Læge
ForumindlægKan man arbejde som læge hvis man har studieretningen samfund på gym. ? -
brygning af øl
ForumindlægEr det korret at enzymers rolle i brygningen af øl er i maltning, i mæskning og i gæring? -
Enhed
ForumindlægHvis jeg foreksempel har en værdi 8,54* 10^-4mL/mg hvordan laver jeg den om til mikrogram/L -
Utilfreds med karakter!!!!!!!!
ForumindlægHej SP. Jeg er utilfreds med min afsluttende skriftlige karakter i kemi, og ville høre jeres meninger om hvorvidt en klage ville kunne ændre på noget. Baggrund: Går i 2g og har kemi på B-niveau. Har fået 7 hele året igennem på trods af at jeg ligger i top 2-3 i klassen. Også selvom lærerens komm... -
En kvinde og en mand har begge en sjælden sygdom som skyldes en defekt i et bestemt gen på kromosom nr.4. De får to børn sammen, et raskt barn og et barn som...
ForumindlægEn kvinde og en mand har begge en sjælden sygdom som skyldes en defekt i et bestemt gen på kromosom nr.4. De får to børn sammen, et raskt barn og et barn som har samme sygdom som forældrene. Er den sjældne sygdom dominant eller recessiv??Hvad er sandsynligheden for at et eventuelt tredje barn... -
1.G om igen?
ForumindlægHej med jer :-) Jeg sidder og er meget frustreret over, hvad jeg skal med min uddannelse. Jeg går på STX, og startede i sommers i 1.G Jeg tog 10 klasse efter folkeskolen, for lige at blive det år ældre inden gym. Jeg har altid været mest sprogligt anlagt, men har også haft stor interesse... -
Fysik eksamen, uden mulighed for undervisning fra lærer
ForumindlægSidste år, da jeg lige var færdig med 1.g på Gladsaxe Gymnasium (GG) besluttede jeg at skifte studieretning fra Mat/fys A, kemi B til Samf/Eng A. På dette tidspunkt var dette overhovedet intet problem og det blev gennemført... Smoothly... Da jeg herefter skulle indtaste mine valgfag i vinters be... -
Biotek-linjen eller samfA engA?
ForumindlægHej. Jeg er 1.g'er i grundforløbet og jeg skal til at vælge linje om ikke alt for længe. Det er bare sådan, at jeg står imellem to vidt forskellige linjer: - Bioteknologi A, matematik A og fysik B eller - Samfundsfag A, engelsk A Jeg synes selv at bioteknologi er helt vildt spændende, og... -
STX , HHX og hvilken linje , hvad hvis jeg skifter mening ?
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
Kalge over AT-eksamen
ForumindlægJeg har lige været oppe til AT eksamen her for et par timer siden i historie og biologi opgaven handlede om andelsbevægelsen i danmark og Louis Pasteurs opfindelse af pasteurisering. Jeg fik 7 og det er jeg på ingen måder tilfreds med og jeg giver hovedsageligt censor skylden for min karakter, de... -
Problemformulering: Biotek-dansk
ForumindlægHej, jeg forsøger mig med at skrive en god problemformulering til min srp, som skal afleveres i morgen. Der der nogle som evt. kan hjælpe med om den ser fin ud eller om noget skal justeres? Jeg skriver om vægttabsmetoder og skønhedsidealer. Så i biologidelen vil jeg snakke om gastric sleeve, weg... -
Tysk
ForumindlægNogen der vil hjælpe med at kigge mit tysk igennem for fejl? Vielen Dank für den letzten. Es war wirklich schön, Sie und Ihre Familie in Deutschland zu besuchen, hoffen, bald wir können es wieder tun. Ich werde Ihnen sagen, ein wenig über meine Schule hier in Dänemark, wie Sie wissen, dass ich ...
