Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13321 til 13340 af 17507
-
Syrernes ledningsevne
ForumindlægHejsa, Jeg har lige lavet et forsøg hvor jeg sætter et elektrolysekar, lampefatning, amperemeter og strømkilde i serieforbindelse. Det er for at måle forskellen på hvor stærke og svage nogle syrer er. Nogle syrer er mere ioniseret end andre. Men jeg er i tvivl om mine resultater. Og jeg er ... -
Skråt kast !
ForumindlægJeg er igang med SRP. Jeg skal i min opgave finde hastigheden v0 og vinklen alfa. Jeg lavede et forsøg som bestod af: 1 lodret kast op - for at finde hastigheden af kuglen 1 skråt kast - for af finde hastigheden af kuglen igen lodret kast: hastigheden = 4,87 m/s skråt kast: hastighed = 5.48 m... -
Analyse af data fra en forsker (sekundære data) til SRP
ForumindlægHej, Jeg er igang med min SRP i emnet tarmbakterier og fedme i dansk og bioteknologi, hvor jeg skal analysere og diskutere data fra en forsker (klinisk forsøg, udgivet på PubMed). Jeg kan desværre ikke finde et eksempel på hvordan man kan gøre det, når det er sekundære data, som man skal analys... -
Inddæmningspolitiken
ForumindlægForsøg på at hindre kommunismen i at sprede sig. USA anvendte fra 1947 Trumandoktrinen til at forhindre kommunismens spredning fra land til land og Sovjetunionens indflydelse i Europa og andre dele af verdenen. USA gav økonomisk hjælp, Marshall-hjælpen , til europæiske lande, herunder Danmark, ... -
nv eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med min NV eksamen og trukket Kemi som fag. Jeg har valgt forsøget "Hvad kan opløses i ethanol, vand og olie" fordi det var den jeg havde lavet mest i, men jeg mangler dog at svarer på spørgsmål. Håber i vil hjælpe emd dem 1) hvilken polaritet har henholdsvis eth... -
bunden og ubunden mandat?
ForumindlægHej. Som jeg har forstået så er en mandat det samme som en af de 179 der sidder i folketinget. Men når ordet ubunden og bunden kommer med så forstår jeg det ikke helt. Hvad er forskellen på en bunden og en ubunden mandat? Hvad vil det i det hele taget sige at være en bunden og en ubunden mandat? ... -
Dobbeltintegral
ForumindlægHej. Jeg har en funktion: Jeg vil integrere denne sådan her: Og sådan her: Jeg har prøvet i Maple og får det første integral til at være 1 og det andet til at være -1. Hvordan løser jeg det her uden Maple? Jeg har forsøgt mig med det første integral. Jeg tror, at jeg skal integr... -
Gelelektroforese + homozygot/hetrozygot
ForumindlægHej. Sidder med en rapport om et forsøg med DNA ved hjælp af elektrafarse. Der er 2 spørgsmål jeg ikke kan finde svar på i mine bøger eller noter så håber der er en herinde der kan hjælpe mig :) 1. Er det realistisk kun at få to bånd vil gel-elektroforese af menneske-DNA? 2. Hvordan ville b... -
Koncentration af azorubin ud fra forskrift
ForumindlægJeg skal skrive en kemi rapport ud fra et forsøg hvor vi skulle måle arbsorbansen af azorubin i en mokai. Det vi gjorde var at vi lavede 5 standardopløsninger af azorubin (5,10,15,20 og 25 ml), som vi målte absorbansen af med et spektrofotometer. Jeg har laved en standarkurve, hvor jeg har konc... -
Falsk Positive Resultater
ForumindlægHej jeg sidder her med en rapport over et Elisa-forsøg vi har lavet og har følgende spørgsmål: I sjældne tilfælde kan der optræde såkaldt ”falsk positive resultater”, hvor en person testes positiv uden at være smittet med sygdommen. Hvad kan være årsagen til det? Er det rigtigt fors... -
Syrning af yoghurt
ForumindlægHej Jeg sidder og kæmper lidt med en bioteknologi rapport, som handler om syrning af yoghurt, men det er fordi at mit forsøg har en afvigelse og jeg kan ikke forstå hvorfor altså det er meningen at den skal have en eksponentiel vækst, hvilket den har, udover det sidste punkt. Jeg har skrevet a... -
Enzymer
ForumindlægVi har i biologi lavet et forsøg med fordøjelsesenzymet pepsin. Til dette lyder et spørgsmål: “ Hvis man varmede glas D op til en temperatur over 50°C, ville man så også se nedbrydningen af æggeblommen?” Det der er i glas D er følgende: vand, pepsin, saltsyre og et lille stykke æggeblomme (Bill... -
bestem en forskrift
ForumindlægJeg var næsten færdig med min matematik aflevering, da jeg stødte på den sidste opgave. Har selv problemer med den, og håbede nogle kunne forklare hvordan den løses. :) I en model for vægten af aborrer i Gurre Sø antages det, at vægten W (målt i gram) af aborrer som funktion af længden L (mål... -
Hjælp. Sro kemi
ForumindlægHej, jeg skal skrive sro og har kemi og matematik. Jeg fatter ikke kemi delen :( Vi har lavet et forsøg, hvor vi ha blandet 10 mL 1M KBR, 10mL 2M HCl og 80 mL vand. 1. Ud fra reaktionsblandingernes sammensætning beregnes startkoncentrationen af Br-,BrO3- og H+. og der redegøres for, at bromatio... -
SRP (graf af en undersøgelse.)
ForumindlægHej, jeg er i gang med mit SRP-projekt angående tuberkulose, og har fået til opgave at analysere en behandlingsmetode. Jeg sidder dog klemt med et graf, som jeg ikke kan forstå. Har forsøgt at få hjælp gennem min bio-vejleder, men fik desværre ingen hjælp. Det eneste jeg fik at vide var, at det e... -
Hjælp til fysik-aflevering (bølger, ordener osv.)
ForumindlægVi har lavet et forsøg i fysik hvor en laser lyser på en cd og reflekterer stråler tilbage. Herefter skulle vi måle hvor langt der var mellem de forskellige ordener, fra 0'te orden til n'te orden. Jeg skal nu lave en rapport om dette, men er gået i stå ved min databehandling, hvor jeg ska... -
Bølger og lys spørgsmål HJÆLP!
ForumindlægEn fysiklærer har bestemt laserens bølgelængde til λ=677nm for den røde HeNe laser ved hjælp af en måling i ovenstående forsøg. Det kan han godt se, er helt galt. Han finder ud af, at længden fra det optiske gitter til skærmen/tavlen, L, formentlig ikke er målt korrekt. Har han brugt en fo... -
Har virklige brug for hjælp
ForumindlægHej alle, Jeg sidder fast i det her avanceret 2 opgaver, har brug for hjælp med at opstille min fritlegme diagram på den første opgave, jeg har forsøgt selv at tegne det, men det med center of mass MC der gøre mig forvirret. Skal min diagram være kun mht, mc eller hele bjælket? Jeg har delt k... -
Esterligevægt
ForumindlægCH3COOH + C2H5OH ->(ligevægtpil) CH3COOC2H5+ H2O n start: 0,865 mol 0, 853 mol 0 mol 0 mol n ligevægt: x 0, 853 mol-(0,865... -
El kraftværk
ForumindlægHej, ville spørge om nogen kunne hjælpe mig med min opgave. Det er et forsøg, som vi har udført i klassen. Jeg har data ift. I og U, men ved ikke hvordan jeg bestemmer størrelsen af den målte erstatningsresistans Re. Og hvad er den teoretiske Re, og hvordan bestemmes den? Opgaven lyder således: ...
