Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13401 til 13420 af 19441
-
Reaktionsskema
ForumindlægHej :-) Jeg har fået besked på at gøre følgende reaktionsskemaer færdige: a) Pb2+(aq) + ClO-(aq) ? PbO2(s) + Cl-(aq) (BASISK OPLØSNING) og.. b) I-(aq) + IO3-(aq) ? I2(aq) (SUR OPLØSNING) Hvad har en sur/basisk opløsning med det at gøre? Men her er mit forsøg: a) Pb2+ + 2ClO- ? PbO2 + 2Cl... -
HJÆLPHJÆLP
Forumindlæg1. Beregn rødderne til følgende polynomier i hånden . Rødderne skal angives på rektangulær form: x^3+(11)^3 EN SOM KAN VEJLEDE MIG GENNEM OPGAVEN TAK:D -
Massemidtpunkt
ForumindlægHej, hvordan kan jeg løse opgaven, der er vedhæftet? -
HJÆLP !
ForumindlægHej :-) Har en fysikaflevering for, hvor jeg har nogle spørgsmål, som jeg godt kunne bruge hjælp til at svare på :-) - Nævn de elementarpartikler du kender (Protonen er ikke en elementarpartikel, hvorfor?) - Danmarks årlige energiforbrug (alt incl.) er af størrelsesordenen 1018 J. Hvor meget ma... -
12 tyske sætninger (evtentuelle rettelser)
ForumindlægHej alle, jeg står her og skal aflevere 12 tyske sætninger imorgen, jeg har oversat dem fra dansk og kigget dem efter, men måske jeg har overset nogle fejl/mangler. Her er sætningerne som jeg har skrevet dem, rettelser modtages gerne :) 1. Der Ingenieur baut eine Brücke. 2. Hier wohnt ein Bäcker.... -
Forskel på ligning og polynomie
ForumindlægHvad er forskellen på en 2.gradsligning og et 2.gradspolynomie? Løses de ens eller hvordan? Håber på et svar på hvordan begge kan løses.. -
Gange over kors
ForumindlægHej! Jeg har en opgave der lyder: Undersøg, ved at gange over kors, hvilke af følgende ligninger der er korrekte. Den første af dem ser sådan her ud: Skal jeg så "bare" sige gange 1 og 21 og derefter gange 3 og 4? -
Tysk sætning korrekt?
ForumindlægEr i tvivl om jeg har opstillet følgende sætninger korrekt: "In ein Märchen ist die Handlung nicht festgelegt und es ist unklar wann und wo es spielt als in dieser Text" -
Havfrue
ForumindlægJeg skal bruge en beskrivelse på en havfrue - og gerne også andre overnaturlige væsener. Jeg har søgt hele google igennem uden at finde noget. Er der nogen der kan hjælpe? -
Monotoniforhold
ForumindlægEn funktion er giver ved f(x)=2x3-6x2-12x+1 Og jeg skal finde monotoniforholdene for f. Jeg kan som regel godt finde ud af at regne monotoniforhold, men denne gang er jeg lidt forvirret over hvordan jeg skal gribe det an! Jeg startede først med at differentiere funktionen og efterfølgende solve... -
Vektorer i planen på den gamle måde
ForumindlægHej med jer Jeg læste i min matematikbog om, at man før i tiden ikke anvendte et koordinatsystem til 2d vektorer, da man mente det ødelage den formulering om at vektorer er et uendeligt stort antal linjestykker. Så mit spørgsmål er hvordan regnede man med vektorer uden brug af koordinater før... -
Optimering
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? https://gyazo.com/62799579d521e7a8b9b258d0eef933dd Tak på forhånd! :D -
velfærdsmodeller
ForumindlægHvad bruger man dem til indenfor samfundsfag? Og hvilken bruger DK? På forhånd tak. PS : Hvis I bliver spurgt i samfundsfag om, hvad velfærd er, hvad ville i så svare? -
Newton Raphsons metoden
ForumindlægHej. Jeg går på HH og har fået stukket et stykke papir i hånden med Newton Raphsons metoden, men jeg kan bare ikke udmidderlbart forstå den. Nogle som kan hjælpe mig? -
Hjælp til en beregning af to variabler!
ForumindlægHejsa .. Jeg sidder og grubler over en opgave som giver mig nogle problemer : Man får at vide at : f(x) = a * ln(b*x) og f(1) = 2 f(3) = 4 Hvad er "a" og hvad er "b" ? Nogen , som har en ide til , hvordan jeg kan gribe det an ? Mange tak ! -
Matrix problem (LinAlg)
ForumindlægHej, jeg er landet iet lille problem, hvor mine lærebøger ikke kan hjælpe. Det er et opgavesæt der er at finde her: http://www.math.ku.dk/kurser/2008-09/blok2/linalg/AFLEVERINGSOPGAVER/opgave2.pdf og det er den opgave der hedder 2.2 b Jeg er kommet frem til ved hjælp af rækkeoperationer at: x1=b1... -
Kemi A-niveau
ForumindlægHej.. jeg er igang med at lave et A-niveau sæt.. og har problemer med 2 delopagver.. nemlig: 1) Opgave 1 d).. jeg har afstemt reaktionsskeamet II, men ka ikke det der "forklar, at også" overskyende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmetamin. Skitser et reak... -
Mål og kagestykker
ForumindlægOpgave lyder sådan: Emballagegruppen skal finde form på en emballage, hvor der skal være små stykker chokoladekage i. Brande panden , de bruger til at bage kagen i, er 39cm lang, 30cm bred og 3cm høj Angiv længde, bredde og højde på ét stykke kage, når bradepanden skal give 65 stykker kage. Ve... -
Hypovolæmien???
ForumindlægHej... Jeg er ved at skrive studieretningsprojekt om epidemien kolera. Skal beskrive sygdom og patogenese. Er stødt på ordet "hypovolæmien" og kan ikke finde en definition på dette ord. Sammenhæng: Symptomer: svimmelhed, kvalme, opkastninger, lette mavekneb, vandtynde, risvandsligne... -
Fattig
ForumindlægHvordan kan jeg bespise en fattig?
