Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13421 til 13440 af 19441
-
Ret til dagpenge mellem uddannelser...
ForumindlægHej alle Håber en eller flere af jer kan hjælpe mig med svar på følgende: Jeg stopper hf til sommer og satser på at starte videregående uddannelse efter sommerferien. Alle steder hører jeg så, at man ikke er berettiget til dagpenge i de par måneder imellem. Er det korrekt? Har lige snakket med a-... -
velfærdsmodeller
ForumindlægHvad bruger man dem til indenfor samfundsfag? Og hvilken bruger DK? På forhånd tak. PS : Hvis I bliver spurgt i samfundsfag om, hvad velfærd er, hvad ville i så svare? -
Newton Raphsons metoden
ForumindlægHej. Jeg går på HH og har fået stukket et stykke papir i hånden med Newton Raphsons metoden, men jeg kan bare ikke udmidderlbart forstå den. Nogle som kan hjælpe mig? -
3 indskrevne cirkler i trekant - volumenberegning!
Forumindlæg3 indskrevne cirkler i trekant - volumenberegning! Sidder og tumler med en opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. Jeg kan sagtens ved at blande konstruktion og beregning finde en nogenlunde eksakt løsning, men jeg kan ski ikke rigtig finde den korrekte- og udelukkende beregningsmæssige indfaldsvin... -
Fattig
ForumindlægHvordan kan jeg bespise en fattig? -
Kemi A-niveau
ForumindlægHej.. jeg er igang med at lave et A-niveau sæt.. og har problemer med 2 delopagver.. nemlig: 1) Opgave 1 d).. jeg har afstemt reaktionsskeamet II, men ka ikke det der "forklar, at også" overskyende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmetamin. Skitser et reak... -
Hypovolæmien???
ForumindlægHej... Jeg er ved at skrive studieretningsprojekt om epidemien kolera. Skal beskrive sygdom og patogenese. Er stødt på ordet "hypovolæmien" og kan ikke finde en definition på dette ord. Sammenhæng: Symptomer: svimmelhed, kvalme, opkastninger, lette mavekneb, vandtynde, risvandsligne... -
Vektorer i planen på den gamle måde
ForumindlægHej med jer Jeg læste i min matematikbog om, at man før i tiden ikke anvendte et koordinatsystem til 2d vektorer, da man mente det ødelage den formulering om at vektorer er et uendeligt stort antal linjestykker. Så mit spørgsmål er hvordan regnede man med vektorer uden brug af koordinater før... -
Resistorkobling og hoppende bold
ForumindlægHey guys.. Jeg sidder med en fysik opgave, jeg ikke lige kan gennemskue hvordan jeg løser.. Er der nogen der har nogle bud, og kan se resultatet?? Opgave 1; På figuren herunder ses en kobling af resistorer. Pilen viser en ledning, som deler den blå resistor, så den øverste del kan var... -
Optimering
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? https://gyazo.com/62799579d521e7a8b9b258d0eef933dd Tak på forhånd! :D -
angiv f ' (x) - hjælp
ForumindlægJeg skal angive f ' (x) : f1 (x) = ex - e2x f2 (x) = 2ex - xe2 f3 (x) = x3 * e-2x Hvordan løser jeg dem ,s ? -
Neuronet og membranpotentiale
ForumindlægJeg er altså ved et gå ud af mit gode skind.. kan bare ikke få det her til at passe! Når et neuron er i hvile, er der en elektrisk ladningsforskel mellem cellens indre miljø og miljøet omkring cellen. Det siges at neuronet i hvile er negativt ladet, pga. koncentrationsforkellen af Na+ og K+. M... -
2. Verdenskrig
ForumindlægJeg prøver mere specifik denne gang, da jeg er i **** op til halsen. Kan intet finde om henholdsvis tyskernes vs. de allieredes strategier i 2. Verdenskrig. Er der virkelig ingen som kan hjælpe mig?????? Har søgt meget og lånt bøger, men det hjælper ikke... Anders -
Fjerdegradspolynomium
ForumindlægHej studieportal... jeg sidder med en opgave jeg hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre.. please hjælp... opgaven lyder: Betragt fjerdegradspolynomiet med forskrift f(x)= x^4 - 18x^2 +48x +4 1. Bestem monotomiforholdene og de lokale ekstrema ved hjælp af differentialkvotienten ( lad cas.programmet... -
Tjek min forside og giv mig din mening
ForumindlægHejsa Jeg har netop lavet en lille forside, men kan ikke helt finde ud af, om den er for langt ude eller hvad den er. tjek den ud her: http://www.speedyshare.com/595296625.html Skriv lige din mening, hvis du ser min forside :) Det er altså ikke noget virus eller noget som helst, bare en fors... -
Trekant
ForumindlægHej jeg har en opgave der lyder sådan. i en trekant ABC gælder BC=2*AB AC=5/2*AB a) bestem cos (C) b)bestem arealet af ABC udtrykt ved c jeg ved godt jeg skal bruge cos (C) formlen til den første opgave men kan ikke rigtig se hvordan jeg skal sætte det ind i formlen. -
Indledning - nogen der har en indledning, som må låne til inspiration?
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg kunne låne en indledning til et studieretningsprojekt - jeg er nemlig i tvivl om, hvad den skal indeholde.. -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
Mål og kagestykker
ForumindlægOpgave lyder sådan: Emballagegruppen skal finde form på en emballage, hvor der skal være små stykker chokoladekage i. Brande panden , de bruger til at bage kagen i, er 39cm lang, 30cm bred og 3cm høj Angiv længde, bredde og højde på ét stykke kage, når bradepanden skal give 65 stykker kage. Ve... -
tabular, >{} og makroer
ForumindlægJeg har en tabel, hvor jeg gerne vil have alt i den ene søjle til at være i en makro, fx \textit{xxx} eller \ce{}. Jeg har derfor forsøgt med \begin{tabular}{>{\ce{} c <{}}} H2O & tekst\CO2 & tekst \end{tabular} hvilket selvfølgelig ikke virker. Ideer?
