Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13461 til 13480 af 14099
-
3g og snittet
ForumindlægDet er sådan, at jeg går i 3g, og har fået nogle uheldige årskarakter hér til slut. Faktisk så uheldige, at jeg ikke er bestået. Fra 1 og 2g, er mit gennemsnit bestået, mine eksmaner er bestået (undtagen en; Mat c niveau) Og min SRP er bestået. De fag skal jeg op i hér til sommer, er nogle fag je... -
Giver man censor hånden?
ForumindlægHej alle!Er kommet helt i tvivl; giver man lærer og censor hånden, eller siger man bare pænt "hej"?? -
Floyd Landpis
ForumindlægEn STOR Tak til Floyd Landpis skal lyde for at vi gad at sidde og bruge vores sommer på at glo på hans fantastiske doping-præstationer!! Hvordan kunne vi dog også være så naive at tro at ikke have rent mel i muleposen når han den ene dag gik fuldstændig rabundus og så dagen efter lige pludselig k... -
Medicinstuderende?
ForumindlægHej alle :) Jeg har altid villet studere medicin, og har lige afsluttet 1.g. Jeg regner med, at hvis jeg fortsætter således, så vil jeg blive student med et forholdvist godt gennemsnit, men kun fordi jeg stræber efter at komme ind på mit drømmestudium. Spørgsmålet er så bare, om studiet/jobbet vi... -
Spykolog eller Læge - Hmm?
ForumindlægHejsa! Jeg har altid villet læse medicin og blive en god LÆGE - det har alle andre også forventet af mig... Grunden til at jeg har villet læse medicin er fordi, at jeg godt kan lide at hjælpe andre og vide at jeg på en eller anden måde har forandret deres liv (på en god måde).. Jeg har altid være... -
Socialrådgiver - simpel uddannelse?
ForumindlægHej Jeg skal i gang med en bachelor uddannelse som socialrådgiver. Jeg ved virkelig ikke, hvad der går af mig, men for mig virker det som en meget simpel uddannelse? Det er da en god uddannelse med super gode jobmuligheder, ikke sandt? Den åbner op for mange uddannelser, såvidt jeg er orienteret... -
Skriftlig engelsk - matematiker
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har været til skriftlig engelsk i dag (jeg er matematiker).. Nogle af Jer der også har været oppe i dag?? Synes nemlig at det kunne være spændende at høre hvad I andre synes om teksten Andy Comes Back.. -
Søger hjælp til dette her
ForumindlægKunne virkelig godt bruge noget hjælp til at forstå de to citater. Hvad udtrykker de.....Jeg har meget svært ved at danne mig et helhedsbillede af budskabet af de 2 citater. Er taknemmelig for alt hjælp, både kommentarer og bemærkninger til citaterne. På forhånd tak for hjælp Chorus... -
Kan det virkelig være rigtigt??
ForumindlægKan det virkelig være rigtigt, at det er forbudt at bede fredagsbøn på sit gymnasium? Hvad er der galt i at man beder sin bøn? I dag har vi fået af vide af rektoren, at det er forbudt, at bede fredagsbøn på vores gymnasium. -
HASTER!!!
ForumindlægHej Undksyld at jeg opretter et indlæg om det samme igen, men glemte at vedhæfte stilen....... Jeg går i 8 klasse... Og vi skal skrive en kort stil på 1,5 side, emnet er valgfrit, men der skal lægges vægt på afsnit, perioder (Fra punktum til punktum, udråbstegn til udråbstegn og spørgsm... -
Dannelse og grundsyn
ForumindlægHej, Jeg er ved at gøre mig klar til min bachelor eksamen og har et par spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælp med. Jeg skriver om identitetsdannelse i danskundervisningen. Jeg har helt styr på disse teorier, men det jeg har lidt svært ved det er at gennemskue hvilket menneske syn fo... -
En sætning der gør vrøvl
ForumindlægJeg har fået til opgave at rette sætningen: The boy told us everything about the football match and about that he had scored two goals. Fejlen er "about", det er jeg klar over. Mit problem er bare det, at vi skal skrive hvad fejlen hedder(rent grammatisk), og forklare hvorfor det er for... -
Tørklæder i danske retssale?
ForumindlægDet jeg her bringer op er et meget akuelt emne lige nu, og jeg vil blot høre SP brugernes holdninger til tørklæder i de danske retssale. Regeringens udmelding står fast. Hvis en kvindelig dommer bærer tørklæde vil dette skabe mistillid hos borgeren. Men hvorfor vil det netop skabe mistillid? Do... -
Mat A HTX idag
ForumindlægAndre end mig, som var oppe i mat A på HTX? Hvad synes i om prøven og hvordan gik det? Personligt synes jeg det var en super nem prøve, hvor jeg ikke havde nogen problemer. Jeg har dog allerede fundet en lille taste fejl og var lidt i tvivl om spg. 3B, men det andet skulle være rigtigt - har k... -
"Skråkast"
ForumindlægDet er opgave c, jeg skal svare på. Jeg er nået hertil, at ΔK + ΔUgrav = 0 eller -(1/2)mvc2 + mg(hmax - hc) = 0 dermed hmax = 1/2(vc2/g + R) hvor hc = (1 - cos(60º))R = (1/2)R Jeg indsætter værdierne, så får jeg hmax = (1/2)(3.432/10 + (40/100)) ≈ 0.79 m Men ... -
Fra 00 til 12?
ForumindlægHej SP jeg er igang med FSA. Her i mandags var jeg oppe til min dansk eksamen, hvor jeg var utrolig nervøs og trak en tekst som jeg ikke fik noget ud af overhovedet(jeg fik 00). Så her idag var jeg oppe til fysik, hvor jeg fik 12. Syntes bare det viser noget... Eksamenen har utroligt meget med n... -
Cognitive science eller medicin?
ForumindlægValget til sommer står forhåbentligt mellem ovennævne to uddannelser. Jeg er dog i tvivl om hvilken vej jeg skal gå. Cognitive Science tiltaler mig fordi det er så specifikt, og af hvad jeg har læst, giver det nogle fede muligheder. Medicinstudiet tiltaler mig dog også fordi det er så bredt, ... -
Eksamen maj 2008 (Alvor og spøg) - bedøm den venligst
ForumindlægDet lader til, at jeg ikke er den eneste, der er RET så chokeret over eksamensresultatet i skriftlig dansk, hvorfor jeg nu ligger min opgaver herinde, for at få en vurdering med kommentar tak.....: Alvor og spøg _________________________________________________________ Ingen alvor uden spøg! Hv... -
Hvad fik I i dansk skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i chok over min skriftlig dansk, hvor jeg normalt får 10 og aldrig under, men i dag har fået 4!! 4!! Det viser sig så at mange i min klasse og på min årgang har fået 4, som også plejer at ligge på 10 og 12. Hvordan er det gået Jer? Hvis snittet er så lavt landsdækkende,... -
Avisernes ret til at angive navne?!!
ForumindlægDette indlæg, sætter jeg under debat, da jeg ikke kan finde et bedre kategori, men det til side. Mit spørgsmål går ud på, hvorvidt aviserne har ret til at angive navne på personer. Ja, spørgsmålet lyder fuldkomment dumt, for selvfølgelig diskuteres der omkring mange personer. MEN! i tilfælde af...
