Søgning på: religion noter etik. Resultater: 13881 til 13900 af 19479
-
hælp til rettelse af grmatikken - HASTER :)
ForumindlægHej allesammen er der nogen derude som vil være søde at læse min opgave igennem og makere men gerne rette fejlene :) På forhånd mange tak :) The Guilt By Rayda Jacobs Summary: The guilt is a story written by Rayda Jacobs. It is about a confrontation between an old white woman, called Lillia... -
HHX
ForumindlægHej jeg ville bare lige høre, om nogle af jer går eller har gået på HHX, og kunne fortælle mig om det er svært. For jeg har hørt at det er nemmere end gymnasiet, men det er jo selvfølgelig dem der har/går på gymnasiet som har fortalt mig dette. Og så ville jeg hører fra en eller flere der har/gåe... -
I.P Jacobsen
ForumindlægHej..Er der nogen, der har læst novellen af ham ved navn fru Maria Grubbe..Jeg synes, den er lidt svær at forstå.. er der nogen, der kan hjælpe? -
Kemi eller Samfundsfag på A-niveau
ForumindlægHejsa, jeg går 1.g og skal som så mange andre til at vælge valgfag.Mit problem er, at jeg ikke ved om jeg vil vælge Kemi eller Samfundsfag på A-niveau.Jeg har hørt at begge fagene skulle være vildt hårde, og at der er mange som dumper.Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har eller har haft diss... -
Hvordan kan jeg tabe mig???
ForumindlægHvordan kan jeg gå ned i vægt???(ikke det det med at spise sundt og motionere mere, den del har jeg styr på, men alligevel, kan jeg ikke tabe mig) -
Overvejer nyt studium
ForumindlægHej derude! Jeg regner med at stoppe på Jura (3. semester AU) og læse noget helt andet Jeg har overvejet disse: -Filosofi/idehistorie -Litteraturhistorie/videnskab -Religionsvidenskab Igennem mit studie har jeg erfaret, at det er lysten der skal drive værket. Økonomi og jobmuligheder er begrænse... -
Engelsk: digt.. hvad menes der?
ForumindlægHej, jeg har problemer med at forstå dette "digt" - og specielt den sidste strofe kan jeg ikke forstå :"The cirkle only has one side".. forstår ikke betydningen ;-("The grass is always greener on the other sideThe neighbour's got a new car, that you wanna driveAnd whe... -
Herman Bang - Ved Vejen...
ForumindlægHej godt folk!Nu sidder jeg, og kan snart øjne dansk opgaven...! (jikes!) ... Jeg har valgt at skrive om Herman Bangs roman "Ved Vejen". Problemet er bare, jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal analysere den..!? Jeg fandt (overraskende nok) bogen forholdsvis god, og er selv kommet frem ti... -
"Uddannelseskartotek"
ForumindlægHej alle!Håber I har haft en ligeså dejlig sommerferie som mig!Jeg er lige startet i 2.g og er så småt ved at begynde at tænke over hvad jeg egentlig skal bruge gymnasiet til. Tror måske mit gennemsnit ville blive løftet hvis jeg vidste, hvad jeg skulle bruge det til.Derfor spørger jeg jer, om I ... -
eventyr
Forumindlæghej alle.. jeg skal skrive et eventyr om en kniv og gaffel. altså tingseventyr.. nolge gode ideer? og evt. t budskabet i den? håber virkelig I kan hjælpe /signe -
Spørgsmål til FSA - Dansk mundtlig
ForumindlægHej...For det første fed portal :DJeg har en masse spørgsmål vedrørende Dansk Mundtlig FSA...1) Hvor mange minutters forberedelse har man?2) Hvor mange minutter skal man sidder og "hygge" sig med læreren og censoren?3) Hvad skal jeg gøre for at få 11 eller 13?Er der specialle ting jegsk... -
"Der er kun en rigtig hue..."
ForumindlægDe fleste gym'ere kender vel sangen, der går på "Du må få min sofa cykel" melodien? og jeg har efterhånden hørt forskellige vers og versioner af den... Hvilken bruger I? og er der andre gode sange man kan brøle til dimissionen? :) -
SSO i Mat?
ForumindlægJeg skal til at væge i hvilket fag jeg skal skrive sso i.. jeg har tænkt på dansk eller matematik. (jeg kan enten skrive i dansk, his, mat el. kemi)er der nogle af jer der har skrevet i matematik, og vil komme med gode råd? + gode emner???min lærer synes, at sfærisk geometri er et godt emne...? h... -
Historie som samfundsfagligt fag?
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen om en uge, og jeg er derfor ved at udforme mit talepapir. Jeg har valgt en fagkombination af engelsk og historie, og dette betyder altså, at historiefaget tilhører det samfundsfaglige fakultet, idet engelsk jo tilhører det humanistiske fakultet. Mit spørgsmål er så, hvad d... -
Samfundsfaglig metodes begrænsninger og muligheder
ForumindlægBruger samf vinkel i historie, nogle der kender til begrænsninger og muligheder? -
Krigen Mod Terrorisme i Afghanistan
ForumindlægJeg skal til at skrive min SSO..Det jg har fået til opgave er at skrive om Krigen mod terrorisme i afg., men jg aner ikke hva jg ska læs om eller hvor jg ska søge informationer eller få lidt inpirationer fra.. Er der nogen der vil/ka hjælp mig med det.PS: Ha ikke fået problemformulering endnu.. -
hjææææææææææælp mig nuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej som sagt hælp mig med min projektopg vores overemne er UNGE I 2009, men har ikke nogle andelse over hvad jeg skal fremlægge om vi BEGYNDER UGE 22 ALTSÅ NÆSTE UGE PLISSSSSSSSS HJÆLP MIG -
En moské i DK
ForumindlægDet må da være på tide at muslimerne fik en moske i DK, hvad synes i?http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=434421 -
"Når ord ikke er nok"
ForumindlægHttp://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=Blog/index.php&p=55 - Hvad mener I omkring denne artikel og disse billeder?Mvh.Tissi -
Civilisationernes sammenstød i forhold til 9/11
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive AT om 9/11 og jeg har en problemformulering, der lyder: 1. Gør rede for Huntingtons teori om ”Civilisationernes sammenstød” 2. Analyser udvalgte Suraer samt en af selvmordsbombernes afskedsbrev. Hvad var den religiøse bevæggrund for angreben...
