Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 14001 til 14020 af 19441
-
Grammatik
ForumindlægHej, når man på TYSK skal sige følgende:I dag har jeg ingen=Heute habe ich keineNår man skal sige, HAR JEG, hedder det så, ICH HABE, ELLER HABE ICH?Har jeg = habe ichJeg har = Ich habe ?? -
hjælp til oversætelse (ti linjer)
Forumindlæghej :) Jeg mnagler hjælp til oversættelse, fra dansk til engelsk. det drejer sig om ti linjer. mail: [email protected] på forhånd tak -
Optimale kombination af x og y (Lagrangefunktin)
ForumindlægJeg skal finde kombinationen af x og y der optimerer individets nytter under en budgetbegrænsning. Jeg har ind itl videre opstillet følgende lagrangefunktion: Derudover har jeg fundet den afledte af x og y: Når jeg isloerer x og y til venstre for lighedstegnet, så får jeg et resultat med... -
Hjælp til kemi!
ForumindlægHej..Er her en der vil hjælpe mig med noget af opgave 1 fra studentereksamensopgaver (den grønne bog) maj 1995. -
Parameterfremstilling
ForumindlægHovedbygningens tagflade, der grænser op mod tilbygningen, ligger i planen med ligningen y - 3z + 10 = 0 c) Bestem en parameterfremstilling for skæringslinjen mellem tilbygningens og hovedbygningens tagflader. Jeg forstår ikke rigtigt denne opgave. Kan I venligst forklare mig, hvad det me... -
"Når ord ikke er nok"
ForumindlægHttp://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=Blog/index.php&p=55 - Hvad mener I omkring denne artikel og disse billeder?Mvh.Tissi -
Universitet = Bolig?
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge de erfarene: Hvis nu man skal læse videre på universitet, synes i at det er vigtigt at bo alene? ( kolligeværelser osv) for at kunne koncentrere sig? Eller kan man sagtens klare det hjemme med familien!Jeg bor f.eks med familien, 1 stue + sove værelser ( 4 personer) -
Mat A eller Engelsk A?!
ForumindlægÅhh.. jeg har brug for jeres hjælp og erfaringer lige nu! Vi valgte valgfag i midten af februar, men jeg har været i tvivl lige siden. Jeg valgte da matematik på højt niveau, men har overvejet lige siden om jeg skulle ændre det til engelsk. Jeg tænker på mit gennemsnit, hvilket fag jeg vil kunne ... -
mat b htx
Forumindlæghej er der nogle der ligger inde med mat b htx 2011 sæt fra december? Sættet handler om gokarts og lign.. ville hjælpe mig virkelig meget hvis en lige havde den? :D -
DNA-replikation
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig hvordan DNA-replikation helt præcist foregår, hvad der sker under den (rimelig detaljeret)? Eller måske kender en side, som forklarer det grundigt - og forståeligt! Kan ikke helt forstå det med de to nye identiske strenge, som laves.. Laves de på to forskellige måde... -
Areal af geometrisk figur
ForumindlægHej, Jeg har et problem med denne figur Jeg skal finde dens areal og jeg kender kun radius på de 3 cirkler, deres radius er på 6.515cm. Jeg ville sætte stor pris på det hvis der er nogen, som kan hjælpe da jeg ikke har nogen ide om hvordan man løser den. -
Guldkorn til Michael Strunge???!!
ForumindlægHejsa! Skal op i mundtlig dansk på torsdag - frygter sgu riiiimelig meget et digt af strunge, da jeg ikke rigtigt er inde i, hvad han egentlig skriver om/hvad der er typisk for ham??!Vil være utrolig taknemmelig for nogle stikord!Tak:-) -
Dansk noter til sproglige emner
ForumindlægHej... Er der ikke nogle som har nogle gode noter til dansk eksamen, det er i de sproglige emner jeg ikke er helt sikker i, såsom samtaleanalyse, argumentation, retorik, sprogsociologi og stil og sprog i tekster.. I det hele taget ville noter til det sproglige område bare være fantastisk. Håber v... -
kender i det?
ForumindlægMan vågner en morgen efter en fest, og kan egentlig ikke huske hvad man har foretaget sig hehe?? -
Skolestart = Dejligt?
ForumindlægHej.Er jeg den eneste, der glæder mig til at starte i skole igen?Selvfølgelig har ferien været god, men jeg glæder mig nu også til at komme igang igen (skal i 3g.)Synes tit man hører folk beklage sig over, hvor træls det bliver at skulle i skole igen osv.Er det den generelle holdning, eller har f... -
Traditionelt grammatisk komma – for nybegyndere
Forumindlæg[V1.02 - 17.05, huskeregel indsat] Simpel tjuhej-guide til kommasætning for den uøvede. Guiden gør dig i stand til at sætte et korrekt komma. Brug altid krydsbolle-teknikken, så er du 100% sikker på, at det du gør er korrekt. Snart tænker du ikke over det, kan høre hvor kommaet skal sitte og h... -
opg. m. cirkler
ForumindlægTo cirkler med radius = 1 oplapper hinanden. (Tegning: to cirkler tegnes ved siden af hinanden. Man skubber dem så lidt sammen, sådan så de overlapper hinanden med 1/4 hver). Hvad er arealet af det overlappede? Jeg kan ikke rigtig komme videre med den. Kom helst med hint og ikke hele løsningen :)... -
Bestem kurvelængden
ForumindlægJeg skal løse denne opgave – se vedhæft, hvor Jeg har gjort således – se også vedhæft. Er metoden rigtig brugt, eller er det helt forkert? På forhånd tak for hjælpen -
Skalafaktor + logaritme
ForumindlægNogen der kan besvare opgaven som er vedhæftet???har lavet opgave a) men kan ikke finde ud a resten :/ -
SSO
ForumindlægJeres SSO, hvad skrev i om???Mangler gode ideer eller opgavers, så fyr løs!
