Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14201 til 14220 af 19479
-
Forklaring af eksamen
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare mig hvordan fysik eksamen foregår på B niveau? -
biologi
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette spørgsmål ?? beskriv hvordan cellen kan danne ATP uden forbrug af ilt og hvornår benytter musklerne sig af det ? ( Figuren er vedhæftet) På forhånd tak -
kan det passe
ForumindlægVi lavede nogen forsøg sidste år med en geigertæller. Hvilken stråling der kunne stoppes osv.Kan forsøget passe? Da jeg ikke rigtig kan huske. Bare om det kan passe...Baggrundstrålingen = 10 hvert ½ minutStrålinger: Alfa Beta Gamma Radioaktiv: 54 1872 4321 stk. papir 27 1800... -
HASTER !! HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægHello guys, jeg skal virkelig bruge et referat af "i modesalonen" - af Herman Bang .. Jeg forbereder til eksamen og skal op til mundtlig dansk på tirsdag om emnet det moderne gennembrud. hvis i kan give alle facs om det moderne gennembrud, og især en analyse eller bare et eller andet so... -
A Ride on the New Yoyk Subway
Forumindlæger der nogen der har læst eller links til "A Ride on the New Yoyk Subway" by Vivian Gornick, 1972?Jeg forstår den ikek -
forståelse af kort sætning.
ForumindlægDescribe the theory of minerals and rocks.Skal jeg beskrive forskellen mellem dem?Beskriv teorien af/om mineraler og sten.? -
Hvorfor stemmer min afstemning ikke?
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal afstemme reaktionsskemaet for jerns oxidation i svovlsyre.... Hvorfor stemmer det ikke?? -
Reaktion
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet: Afstem redoxreaktionen, hvor jern i ståluld blev oxideret med svovlsyre. Jeg har prøvet at lave nogle forskellige reaktionsskemaer men ingen af dem giver mening, så jeg vil bare høre om der er nogen der ved hvordan den her reaktion skal se ud for at jeg kan afstemme ... -
Isolerings opgaver 1.g
ForumindlægSøger opgaver indenfor isolering, reducering og substittutions opgaver... nogen som ved hvor jeg kan finde nogle Mat A -
Hjælp til FS10 mundtlig dansk.
ForumindlægHej! Jeg har snart eksamen i mundtlig dansk FS10. Er der nogen der muligvis kan forklare hvordan det foregår og måske evt. give TIPS. -
Bevis: differentialkvotient af cosx
ForumindlægPå et tidspunkt i beviset for differentialkvotienten af cosx, står der i min bog at: cosx = sin(Pi/2 -x) og sinx = (cos(Pi/2 -x) hvilket kan ses på en figur i bogen så vi kan bruge skemaet til differentionen af sammensat funktion (jeg ser ingen sammensatte funktioner i beviset) og så kommer de ... -
Funktioner af flere variable bl.a. (max,min).
Forumindlæg1. problem : Jeg vil maximum og minimumsværdier for funktionen f(x,y) = x^2*y på mængden {(x,y) e R^2 | -1 <= x <=1, x<=y<=x+2}. Jeg finder, at x = 0 og y = 0, hvis begge partielt afledte skal være 0 (dvs det stationære punkt er (x,y)=(0,0). Herefter opstiller jeg hessematrixen for ... -
Sandsynlighedsregning og problemer
ForumindlægHej folkens, jeg har den glæde, at skulle op i matematik her på mandag. Derfor sidder jeg og forbereder mig, jeg har dog lige lokaliseret min achilleshæl - sandsynlighedsregning. Jeg kan da slet ikke holde hverken hoved eller hale på stokatiske variabler, stokastisk eksperiment, hypergeometri... -
Konkurrence evnen
ForumindlægHej :) Jeg er igang med, at finde ting som kan påvirke konkurrenceevnen :) Derfor ville jeg hører om du havde en ide til hvad der kan påvirke konkurrenceevnen :) Her er nogle af mine forslag: Konkurrence (påvirkning) Lønomkostninger: udgør en stor del af virksomheden omkostninger - løn udviklin... -
Definition : Sinus og Cosinus og tangens
ForumindlægHej Håber nogen kan hjælpe mig . Hvordan gøre man rede for definitionerne for sinus, cosinus og tangens ? -
Kom ind på beviset for formlerne til at bestemme a og b
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er i gang med at besvare nogle eksamensspørgsmål i matematik. Jeg er nu kommet til et spørgsmål, hvor jeg er gået lidt i stå. Som det fremgår i overskriften, skal jeg: Kom ind på beviset for formlerne til at bestemme a og b. Jeg har formlerne til at bestemme a o... -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
Gensplejsning
Forumindlæghej folkens sidder med en eksamensspørgsmål har svært ved at komme i gang, nogen der kan hjælpe :) - forklare principperne og værktøjer i gensplejsning :) -
arealfunktioner
ForumindlægOpgave 5 f (x)=−x2 +3x Grafen for funktionen afgrænser sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal. Bestem arealet af M. det er uden hjælpemidler jeg ved at grafen afgrænser et område fra 0-3 jeg udregner A(3)-(A(0)=(-32+(3*3)-(-02+3*0) =-9+9-(-0+0) =0 de... -
Bruge internettet til afgangsprøve - problemregning???
ForumindlægHej alle Må man gerne bruge internettet, når man laver problemregning, Altså f.eks. hjemmesiden "Matematikfessor", eller må man KUN bruge ens bog og notater? tak på forhånd
