Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14261 til 14280 af 26896
-
gennemlæsning af mini lektie
Forumindlæghey. jeg har lige skrevet en sproganalyse. den er ikke særlig lang, men hvis der er en derude som kunne tænke sig at lælse den og rette min fejl, kunne det være super for mig. Stavemåde Eventyret er meget gammelt og det kan man se på stavemåden. Den er meget anderledes end det vi har i dag. Vi... -
tysk- rettelse af kort oversættelse
ForumindlægHåber at der er nogen der vil kig den igennem. Bettina schenkte der Schwester einen Ring. Dem Bruder Schenkte sie eine Platte. Ich rechne damit dem Gästen der Wahrheit zusagen. Der Direktor beschaffte dem Sohn einen Job in der Firma. Der Tochter beschaffte er eine Wohnung. Einen Freund erzähl... -
Gør rede for hormoner....
ForumindlægHar fået en opgave hvor der står, redegør for hvad hormoner er? Men hvor meget skal der til og hvad er vigtigt? Hvad ville i selv sige hvis i fik det spørgsmål? -
Epsilon-Delta
ForumindlægHej. Jeg har denne opgave: Jeg er så heldig at jeg skal lave et bevis vha epsilon delta. Jeg bruger så, at Hvilket også er Den kedelige brøk kan simplificeres Er der nogen der kan give mig et fif om hvordan jeg så lige fortsætter? Man kan vel ikke bare sige, at ? Hvis man kan, kan du/... -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal bevise at y = b/a+c*e^-ax er den fuldstændige løsning til y' = b-a*y Jeg forstår ikke præcist det, der står i min mat. bog. Nogen der kan hjælpe? - tak -
Har 2 opgaver der er forholdtvis lette, men kan ikke huske hvordan man regner det ud.
ForumindlægOpgave 1. En bil kører med farten 10m/s. Bestem bilens kinetiske energi, når dens masse er 950kg med indhold. Ved en hård opbremsning på tør vej vil der uanset hastighed ”forsvinde” en energimængde på ca. 10kJ kinetisk energi for hver meter, en bil bremser. (De 10kJ gælder kun f... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej alle jeg har nogle slemme problemer med denne opgave (se vedhæftet fil). Jeg overvejer at transformere t = F at bruge en sætning som siger at Y's tæthed g, er givet som: g(y) = p(t-1(y))*d/dy(t-1(y)) hvis y∈(0,1) og 0 ellers. Men hvis dette ellers er korret kan jeg ikk... -
Opgave med differentialligninger på A-niveau
ForumindlægHej med jer alle, Hvordan skal følgende opgave løses? "Om en bestemt løsning til differentialligningen dy/dx=(x+1)(y-1) , x ligger i R og y>1 Oplyses, at grafen forløber i området Rx]1,+uendelig[ Bestem ekstremussted og monotoniforhold for denne løsning til differentialligningen."... -
grammatik
ForumindlægJeg vil gerne have lidt hjælp til at løse denne grammatikopgave 1 Substantiv (navneord) 2. Verbum (udsagnsord) 3. Adjektiv (tillægsord) 4. Adjektiv (tillægsord) 5. Adverbium (biord) Hvilke ordklasser tilhører nedstående ord (ordklasserne markes ved at sætte et af de 5 tal ba... -
Blodtype Hjælp
ForumindlægJeg har egentlig bare et spørgsmål. Hvis ens far har A Rhesus positiv og ens mor har B Rhesus positiv, kan barnet så godt få AB Rhesus Negativ? -
Hjælp, det haster...!!
ForumindlægHej er der nogen der kan ovsætte det her, på dansk: Die Siedlers hatten die Erlaubnis bekommen, der Garten zu benutzen. Der Vater hatte der alten Dame seine Hilfe angeboten. Der Rasen var sehr gross. Bisher hatte dem junge Neffe der Tante geholfen. Er hatte immer den Rasen gemächt, aber er hatte... -
parameterfremstilling
ForumindlægHej! Linien l har parameterfremstillingen: l: (xy)=(2,5)+t(-3,1) hvor t er alle reele tal et punkt Q har koordinatsættet (8,9) Bestem hvert af de punkter P på l hvor trekant 0PQ er retvinklet. Håber i kan hjælpe mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. -
Both is/are
ForumindlægJeg bliver pludselig helt i tvivl om noget så simpelt som ental/flertal i følgende sammenhæng, da jeg simpelthen synes at det der forekommer mig at være det logisk rigtige lyder forkert i mine ører. Jeg er klar over at hvis vi taler om 2 huse der begge er gode vil det hedde: "Both ... -
Logaritmer
ForumindlægSidder med et regnestykke der virkeligt irritere mig... Log (X) = 2,4 * m - 1,2 Skal finde X M = 6,5 Har prøvet at "solve" ligningen men det hjælper ikke! Så træls! -
Sammensatte fraser
ForumindlægJeg fik til opgave af sammensætte nogle ord/fraser til sætninger, hvilket jeg så her har prøvet. Ordene har ejg aldrig før brugt, så det er lidt en prøve for mig (: . Mit spørgsmål er bare, om en venlig sjæl .. eller flere.. vil kigge sætningerne igennem og se, om sammensætningen kan passe. ¿Cuá... -
Amylase og NaCl
ForumindlægHej, jeg er igang med en rapport og har lavet et forsøg hvor jeg sammenligner reaktionshastigheden mellem en opløsning bestående af 2 ml vand + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1ml spytamylase og en opløsning bestående af 2 ml 0,9% NaCl-opløsning + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1 ml spytamylase. Jeg e... -
HJÆLP!
ForumindlægNår strålingsenergi fra solen rammer en solcelle omdannes den til varmeenergi og.... -
Ad/af
Forumindlæghedder det op af/ad trappen? hvornår bruger man ad og af? nogle specielle regler? -
Det haster lidt med opgaven.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en opgave som skal afleveres til på tirsdag. Spørgsmålene: Familien Hansens terrasse har målene 5m x 7m. Den ene side på 7m ligger op af huset. a) Hvad er omkredsen af terrassens 3 andre sider? Mellemregning: 5+7+5= 17m. Man plusser bare de t... -
Hjælp til et ord..
ForumindlægHvordan siger man "I starten" ?? Jeg synes ikke, der står noget i ordbogen jeg kan bruge.
