Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 14281 til 14300 af 33873
-
Vektorer
ForumindlægHej Jeg har lidt problmmer med denne opgave: Opgave 4 - PUNKTER OG VEKTOR I et koordinatsystem er givet to punkter A(−3,7) og B(5,−10) samt vektor a er lig (-7,2) a) Bestem arealet af parallelogrammet udspændt af vektor a og vektor AB -
Beregning af pH
ForumindlægHej SP, jeg kan virkelig ikke finde ud af denne opgave og søger derfor hjælp: 1. I et bægerglas er der 150 mL 0,3 HCOOH a) Beregn pH når pKs for HCOOH er 3,7. Der tilsættes 100 mL 0,2 HCOONa. b) Beregn pH nu. Der tilsættes 25 mL 0,1 HCl. c) Beregn pH nu. MANGE TAK PÅ FORHÅND! -
opgaver på b -c niveau
ForumindlægOpgave 5' To størrelser x og y er omvendt proportionale X. 10 20 Y 4 ? Udfyld resten af tabellen (sildeben) Opgave 9 I en model er udviklingen i verdens befolkningstal bestemt ved f(x)=2586*1,017x Hvor f(x) er verdens befolkningstal (målt i mio) og x er anta... -
Finde højden af en trekant
ForumindlægHej, hvordan finder jeg højden af en stumpvinklet trekant? Jeg kender kun det som man kan se på billedet (Er vedhæftet) Kan slet ikke forstå det, og nu har jeg researchet i 30-40 minutters tid... -
f(x)=(x-7)*e^(-x)
ForumindlægHej alle En funktion er f givet ved f(x)=(x-7)*e^(-x) Hvordan ville man opstille en ligning for tangenten til grafen f i punktet P(2,f(2)) har ikke lige arbejdet med den slags ligning før så jeg ville blive glad hvis nogen kunne forklare mig det :) -
A niveau?
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og på mandag får vi en prøve i matematik fra gymnasiet i matematik på a niveau. Jeg har rimelig styr på anden- og tredjegradsligninger, integral- og differentialregning. Og lidt styr på Vektorer. Hvad mangler jeg? -
Kom din næste kategori-ven ved!
Forumindlæg[Denne tekst (skøre tanke) skal læses med et glimt i øjet] Der er en meget tydelig gruppering af mennesker på Studieportalen. Der er dem, der er tilhænger af matematik, fysik og strækker de sig, kemi og måske lidt support. Der også den gruppe, der elsker sprog, tysk, spansk, fransk, latin og for... -
Søger jurastuderende til hjælp af opgave
ForumindlægHejHvis du er jurastuderende eller kender en, som mod betaling vil hjælpe med at se på min opgave i erhvervsret, hører jeg gerne fra dig.Jeg kan kontaktes per mail: [email protected] frem til at høre fra dig.Mvh. Anders -
Vedr. potensregneregler
ForumindlægHej! Jeg sidder med denne matematik aflevering og dette er den sidste og eneste opgave jeg fatte rhat af, h¨ber at nogen vil hjælpe mig med den og forklare svarene osv. På forhånd mange tak :) Hvordan lyder potensregnereglerne? a^n*a^m; n ... -
Spansk øvelser
ForumindlægHej Jeg er virkelig dårligt til det der med spansk. Er der nogen der kan lave 2/6 øvelser for mig. Her er de 2 jeg har problemer med: Oversæt til spansk: -1- Perfektum (førnutid) 1. De har importeret majs 2. Har i spist frugt? 3. De unge er gået ud 4. Isabel Allende har ikke boet i Peru 5. Jeg ... -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
Frustrationer!!!!! STX, HHX, HTX, EUX, EUD.....AAAAARGH
ForumindlægHej! Måske en voldsom overskrift, men åh, hvor kan valget af ungdomsuddannelse dog være frustrerende! Kort sagt: jeg ANER ikke hvad jeg vil efter 9. klasse. Eller jo, der er da nogle ting jeg kan udelukke (bl.a. EUX, EUD og HHX samt 10. klasse) Til gengæld ved jeg, at jeg, efter min ungdomsudd... -
Koordinatsæt til projektionen?
ForumindlægHej. Hvordan beregner man koordinatsættet til projektionen af en vektor på en anden vektor? Synes ikke jeg kan finde en formel i min matematik formelbog eller ligende! Jeg har vedhæftet opgaven. Håber I vil hjælpe! -
Cand merc/cand Oecon
ForumindlægSå skal også jeg til at vælge uddannelse og efter mange timers undersøgelse sidder jeg nu tilbage med to. Cand merc og can oecon. Jeg vil derfor høre om der er nogen, som kender forskellen på at læse til økonomi på handelshøjskolen Ha almen og dermed senere blive cand merc og økonomi uddanelsen... -
Elimination
ForumindlægTil glæde for SP giver jeg hermed tilladelse til, at min bruger slettes.Vh. Simon -
integralregning
ForumindlægOpgave 5 På figuren ses grafen for en funktion f (x), der har nulpunkterne -5 , -2 , 1 og 4. Sammen med førsteaksen afgrænser grafen tre punktmængder M1, M2 og M3, der henholdsvis har arealerne 12, 7 og 12. Bestem Integralet integrat( fx dx,-5,-2) og integrat(fx dx, 1, 4) Men jeg ved ik hvordan ... -
Essay...HJÆLP???!!
Forumindlæghh -
Case 16.1
ForumindlægHey..Jeg sidder og skal bruge opgave 16.1 i erhvervsøkonomi A bogen fra systime (knud erik bang m.f.)Jeg skal bruge opgaven til eksamen, så det ville være rart at have et eksemplar af opgaven med som er nogenlunde korrekt.Jeg har lavet opgaven, men bare for at have noget at sammenligne mine egne ... -
Forberedelse his His eksamen?
ForumindlægHejJeg vil høre hvordan det er bedst at forberede sig til historie eksamen mundligt på gymnasiet. Vi har fået en masse baggrundsstof og en masse kilder. Hvordan skal man gribe det an? Jeg vil læse alt baggrundsstoffet. Er det en god ide at tage hver enkel kilde og analysere og skriver ned, så man... -
Enzymet lipolase
ForumindlægEr der ikke lige en der kan give mig oplysninger til en brusanvisning for et vaskemiddel, der indeholder Lipolase?
