Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14281 til 14300 af 26896
-
Sproganalyse
ForumindlægHej Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig med? Jeg skal lave en analyse af Nik og jay sang kan du høre hende synge.... Jeg skal finde billedesproglige virkemidler og nu er jeg kommet i tvivl om præcis hvad man sige er metaforer og hvad man ellers skulle karak... -
Ligning ...HELP MEEE
Forumindlæg10=4•5^x+2 8=4•5^x 2=1•5^x Jeg kan ikke komme videre, er der nogen der vil hjælpe mig? ps.jeg skal løse ligningen uden brug af CAS:S -
de lokale ekstrema for f bestemmes
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x) = -x^3 + 4x^2 + 3x - 3 A) de lokale ekstrema for f bestemmes: Jeg differentiere den ved hjælp af CAS-værktøj TI89 og får: f'(x) = -3x^2 + 8x + 3 Jeg løser f`(x) = 0 og får x = -1/3 eller x= 3 Nu er jeg så gået i stå, og ved ikke hvordan jeg skal komme vider... -
Hvordan bøjes modal verb.?
Forumindlæg- når der står 'man' i en sætning. Er det så 1. persons ental? Fx 'Man skal gå' er så den tyske oversættelse: Man müssen gehen? -
Engelsk, sæt apostrof
ForumindlægHvor skal apostroffen være i den her sætning? The four astronauts friends waited for them outside the spaceship. Jeg kan simpelthen ikke se hvor apostroffen skal være, kan nogen det, eller fortælle mig hvordan man kan se det? :) På forhånd tak. -
bevis: exp er differentiabel med exp'(x) = exp(x)
ForumindlægHej alle er der ikke nogen som kan forklare mig dette bevis på en pædagogisk måde : Da exp er kontinuert ved vi at exp(x) → exp(x0) for x → x0. Vi får derfor: exp(x)-exp(x0) / x-x0 = exp(x) - exp(x0) / ln(exp(x) - ln(exp(x0) = 1 / (ln(exp(x)-ln(exp(x0) / (exp(x)-exp(x0)) = 1 / ((1/1)... -
Bestem den procentvis stigning
ForumindlægHej Nogen, som kan hjælpe mig med at løse denne opgave? En størrelse vokser med faktoren a=2.3 fra K1 til K2. Bestem K2 udtrykt ved K1. Bestem den procentvise stigning. På forhånd tak! -
Halveringskonstant
ForumindlægHej, jeg skal finde halveringskonstansen ved en eksponentiel aftagende funktion givet ved: F(t) = 100 * e^-0,2*t. jeg kan virkelig ikke se mig ud af det .. T(1/2) = ln(1/2) / ln(a) .. men kan ikke komme frem til mit a .. hvis jeg tager ln på hvert led får jeg .. ln(100) * ln(e^-0,2*t) så kan... -
Forskel
ForumindlægHvordan kan jeg skelne mellem alifatiske aminer og aromatiske aminer blandt disse stoffer? -
Rettelser: Fejlsætninger
ForumindlægJeg har problemer med at rette følgende sætninger. Hvis nogen kan og vil hjælpe mig med at rette dem, kviterer jeg med et kys! :) 1) Hvor køber du brødet? Jeg køber det i cafeteriet. Donde comprar el pan? Compro el pan en la cafeteria. 2) Han parkerer bilen. Han parkerer den. Él aparcas el coch... -
glas
Forumindlæghej, hvordan er glasset blevet frestillet,hvem og hvornår...?? -
hvad menes der med det?
Forumindlæg"de bredeste skuldre bærer de tungeste byrder" hvad menes der med dette? :) -
Uregl. verber
ForumindlægEr mine bøjninger af disse ureglmæssige verber korrekte (: ? 1.Pues hoy (levantarse - levanto) a las cuarto. 2.(hacer - Hago) el pan. 3.A las siete, (abrir – abrir?) la panadería. 4.Después (prepara - preparo) unos pasteles (=kager) y algunas tartas. 5.(vender - vendo) mucho pan. 6.A las 6:30, (... -
Fejlsætninger
ForumindlægHej :) Jeg har et par engelske fejlsætninger som jeg er lidt i tvivl om. ... the locals, who he sells alcohol to, do not always seem to respect him Jeg har ændret det til ... the locals, whom he sells alcohol to, do not always seem to respect him men jeg ved ikke helt hvorfor, og jeg skal forklar... -
Teori?? og fremlæggelse
ForumindlægNu har jeg siddet og kigget lidt i de andre indlæg og har set flere steder at der stå noget om teori. Hvad dækker teorien pver? Og så er der noget som jeg slet ikke kan forstå. For jeg har fået af vide flere gange at man ikke må sige det der står i synopsen.. men hvad pokker skal jeg så sige? E... -
Bestem F1(x) og F2(x)
ForumindlægF1(x) og F2(x) er stamfunktioner til funktionen Desuden gælder, af F1(0)=7, og at linjen med ligningen y=3x+2 er tangent til grafen for F2(x). Bestem F1(x) og F2(x) Nogle der kan hjælpe med denne opgave, er selv lidt lost. -
Snart terminsprøve hjælp!
ForumindlægHej jeg skal snart have terminsprøve(onsdag). Jeg går i 8.klasse, og jeg tænkte hvis nogle af jer vidste hvad jeg skulle træne/øve mig på eller hvad jeg skal op i. Jeg skal have 1 time færdighed, og 3 timer problemregning. -
Giv navn for karbohydrider
ForumindlægGiv et systematisk navn for følgende karbonhydrider: (vedhæftet billede) nogen der kan hjælpe? :) -
Jeg har ikke rigtig brugt nogen metode?
ForumindlægJeg har skrevet om stamceller og etik. Som jeg har læst mig til gennem alle indlæggene er metoder en vigtig del, men jeg har svært ved at se hvilken naturvidenskabelig metode jeg har brugt. Jeg har jo ikke rigtig været ude og stille en hypotese op og indsamle data og jeg har heller ikke selv isol... -
afvigelser fra standartsproget
ForumindlægJeg har fået en tidligere eksamensopgave, delprøve 1, hvor man skal beskrive hvilke afvigelser, der er fra standartsproget... hvad vil det sige? Ted is Gabe's father. Ted's close friend Jimmy has had an accident. "on the drive home, Ted had been quiet. "Dad," said...
