Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14421 til 14440 af 19479
-
Radioaktive familier
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået denne opgave i en fysik aflevering, og har brug for jeres hjælp til at løse den: Alle atomkerner med Z>83 er radioaktive. De henfalder enten ved α-henfald, β-henfald eller ved spontan fission. Nogle af dem henfalder til exciterede kerner, som så ... -
Kort oversættelse
ForumindlægSkulle her oversætte en tekst fra dansk til engelsk. (Bemærk: der er 2 ord, jeg ikke har kunne slå op.). Det er mest ordvendingerne, jeg har problemer med (: DANSK: Få styr på dit liv, mand! Den klassiske machomand er yt. En mands vigtigste værdier er hæderlighed og at have styr på sit liv, viser... -
Integral af stykvis kontinuert funktion
ForumindlægI min bog står der, at pga. analysens fundamentalteorem og indskudssætning er enhver stykvis kontinuert funktion integrabel over et lukket interval. Jeg forstår ikke helt hvordan det opstår. Skal man ikke først definere integralet af en sådan funktion. Lad os sige, at vi vil udregne integralet ... -
Løsning af integral
ForumindlægSkal bestemme følgende UDEN CAS-værktøj (dvs. uden lommeregner, eller Maple/WordMat og lign.) ∫ 5x4 * ex^5 + 1 Har virkelig brug for hjælp. Tak på forhånd! -
synopsis - fremlæggelse
ForumindlægHej folkens, Jeg skal udfra nogle kildetekster opstille en problemformulering/problemstilling. Også besvare den.. Nøjagtigt til en normal historie eksamen. Også skal jeg fremlægge/eksamineres her om et par dage. Det er bare en øvelse i historie timerne. Mit problem er, at jeg slet slet ikke kan o... -
Skriv f(x,y,z) som en parametriseret kurve
ForumindlægSkal skrive f(x,y,z) = {(x,y,z) | x + 2y - 2z = 1} som en parametriseret kurve. Hvad gør jeg? -
Hvad skal jeg dog gøre?
ForumindlægJeg læser Økonomi/polit. på KU, 4 semester. Sagen er den, at jeg har været oppe til 4 eksamener her i december-januar. 2 af disse eksamener bestod jeg, og jeg dumpede de to andre. De fag, jeg dumpede, hedder Mikroøkonomi I og Sandsynlighedsteori & Statistik. Jeg har fået svar fra min re-... -
Femlings væske
ForumindlægHej, Sidder med en opgave, som jeg synes er svær. "skriv og afstem redaktionsskemaet for oxidation af ethanal ved hjælp af Fehlings væske" hvordan skal denne opgave gribes an? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægGoddag derude Spørgsmål: - Forklar ud fra et selvvalgt eksempel sammenhængen mellem procentvise stigning i x og y (potensfunkion). Mit bud er om man ikken kan tale om det såkaldte procent-procentvækst. Kan det godt passe? -
Bestemmelse af reaktion
ForumindlægHej Nogen der kan bestemme reaktionerne I DEN OPLOADEDE FIL ? -
Interfasen
ForumindlægHeej.. Jeg er altså nu helt vildt forvirret! Der står flere steder at interfasen er en fasen, men i min bioglogi bog står der ikke at det er en fase og så har de tegnet den alligevel? Er det en fasen eller hvad? Håber i kan hjælpe? (: -
Skoleopsætning
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan jeres skoleopsætning er? Forstået på den måde, at der er folk der griber lektierne, undervisningen, afleveringerne osv.. anderledes an? Der er jo nogen der har ALT på computeren, andre bruger overhovedet ikke computeren osv.. Det vil... -
perikles gravtale nedskrevet af thukydid
ForumindlægHej alle! Jeg er netop igang med at skrive min DHO. Jeg har valgt historie, hvor jeg skriver om demokratiet i Athen (i det Antikke Grækenland). Jeg mangler nogle kilder, derfor skriver jeg her! Jeg vil høre om der er nogen der har en god ide til nogle kilder? Og så vil jeg også høre om... -
Methylenblåt til methylenhvidt
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvordan methylenblåt kan reduceres til methylenhvidt? -
Fotosyntese og respirationsprocessen
ForumindlægHej :-) Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare Fotosyntese og respirationsprocessen på B-niveau. Har bøger der fortæller om dem, men kan ikke rigtigt forstå det de skriver. -
Vigtigt. Historie eksamen : Kilder
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode råd til hvordan man analyser en kilde? Måske en analysemodel Evt, noget om kildekritik Skal bruge det til min historie eksamen. I må gerne komme med gode råd, hvis i har været oppe i det, og om hvordan det foregik. Hvad lærerne kræver af en? :-) T... -
Stjerners udvikling
ForumindlægEr der nogle der kan forklare stjernes udvikling mht. de fire faser de gennemløber? Kontraktionsfase, hovedseriefase, kæmpestjernefase, slutfase? -
Kønsbundet Eller Ej?!
ForumindlægHej Derude.. :) Jeg har knoklet meget med flere forskellige krydsningsskemaer men kan stadig ikke opdage, hvornår fx. en sygdom nedarves autosomalt eller kønbundet... Jeg håber virkelig, at nogen kan give en løsning! ____________________________________________________________________________... -
lineær funktion
ForumindlægGrafen for en lineær funktion med hældnings koefficient 0, 4; går gennem punkterne A(-1, 5); og B(17, y2) A) Bestem y2 y2 er y i anden -
Vedr. klage
ForumindlægHar mit gymnasium en kopi af min ekasmensopgave (stil)? Jeg vil nermlig gerne klage, men det lader til at jeg ikke har en kopi :-( (ja jeg ved det, det er skide dumt)
