Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14501 til 14520 af 84813
  • Spørgsmål til en enkelt opgave fra Aug 2015

    Forumindlæg
    Hej studieportalen, jeg sidder med et Kemi A sæt og læser op til eksamen til på torsdag. Dog er jeg lidt i tvivl om en opgave. Jeg skal vise at begyndelseskoncentrationen er 0.235M Jeg har fået opgivet en tabel og et stykke tekst, som jeg har vedhæftet som billeder. Jeg har forsøgt at o...
  • lys som partikler

    Forumindlæg
    hvorfor kan vi beskrive lys som partikler? forklaring til det?
  • HHX??

    Forumindlæg
    Hej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX?
  • Gymnasiale uddannelser

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv...
  • LYS? HJÆLP...

    Forumindlæg
    Ja overskriften siger det hele? Hvad er lys? Jeg har læst i min fysikbog flere gange, men jeg forstår det bare ikke.. er der ik en der har tid til at forklare det på et meget lavt niveau? og hvad er et spektre forresten?
  • Hvad er spænding?

    Forumindlæg
    Hej, nogle som kunne forklar hvad spænding er på en nem og forståelig måde? - Hvad er spænding? Hvad skyldes spænding?
  • Partikelstråling

    Forumindlæg
    Hvad er partikelstråling, forklar gerne så det er let at forstå det.
  • Kan jeg klare STX med mit gennemsnit?

    Forumindlæg
    Tror I godt jeg kan klare STX, Århus Katedral, med mit gennemsnit på 7.9? Jeg er vurderet uddannelsesparat. Jeg er bare ret bange for at det vil blive et for højt niveau!? (Katedral er jo en af Danmarks bedste gym) Jeg skal studere en Naturvidenskabelig retning. Håber nogen der studerer/har...
  • HJÆLP - Jeg har brug for hjælp til disse spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg har brug for forklaring på disse spørgsmål:
  • Den kosmologiske rødforskydning

    Forumindlæg
    Hej igen SP. Dobbelteffekten er skyld i rødforskydningen, der har formlen: Men så er der den kosmologiske rødforskydning: Hvad mener man med den kosmologiske rødforskyning, og hvordan skiler den sig ud i forhold til den forige formel? Og hvordan kom man frem til den?
  • Ang. gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ?
  • 2. ÅR! (hhx helst)

    Forumindlæg
    Hey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak.
  • gym eller hf

    Forumindlæg
    hej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk...
  • Tangent

    Forumindlæg
    Har brugt for lidt hjælp til følgende opgave...En cirkel har centrum i C(-1,2) og går gennem punktet P(0,4)Hvordan bestemmer man en lining for cirklens tangent gennem punktet P?
  • Længden af højden på siden b

    Forumindlæg
    I trekant ABC er vinklen A=72*, b=4,1 a=4,6 og c=3,8 Hvordan beregner jeg længden af højden på siden b?
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Trekant ABC er Vinkel A =18,2 B=71,8 og C=90 Siden a= 1,5 Hvor lang er siden b? Tak på forhånd :)
  • trekant???? HJÆLP

    Forumindlæg
    I en trekant ABC er |AB| = 11.9, |BC| = 26.4, vinkel C = 23.5°, og vinkel A er stump. Bestem vinkel A.
  • Retvinklet trekant !Simpelt

    Forumindlæg
    Rimelig simpelt..En retvinklet trekant.Jeg har a, b og c.. Jeg skal finde vinkel A.. Hvad gør jeg ?
  • Hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg har c= 5, b=3 og a=4. Hvordan finder jeg så vinkel A i den rette trekant?
  • Varmekapacitet af et system

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal beregne et kemisk systems varmkapacitet: Systemet består af et stof opløst i vand som befinder sig et plasticbæger. For at finde varmekapaciteten blev et lod opvarmet til 100 grader C og overført til systemet. Jeg har følgende tal at regne på: t_lod = 100 grader C t_system før...

Søgninger relateret til fysik noter c