Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14641 til 14660 af 135324
-
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med denne opgave uden at helt at give mig svaret på opgaven Blandt 8 sygeplejersker skal der udtages et hold på 3 til at tage nattevagten. a) Hvor mange forskellige hold kan der sammensættes? Blandt de 8 sygeplejersker er der 6 kvinder og 2 mænd. -
FEDE/GO Film
ForumindlægHar du set nogle gode eller fede film , som du synes vi/jeg bare simpelthen skulle se .. Så skriv dem her .. (: -
A-niveau fag
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil gerne vide hvad det betyder, når man har et fag på A-niveau? Bliver a-niveauet bygget på i 3.g, eller hvordan? -
0MSKRIVNING ! HJÆLP , !
Forumindlægheej :D Er i ikke rigtig søde a hjælpe mig med nogle matematik stykker ? Jeg har til opgave at omskrive hvert af de nedenstående udtryk til formen b*a^x , dvs. et tal gange en potens af a: 1. a^4 *(a^-1)^2 * √16*a 2. √4a * 3√8a/4√a PLEEEEEEEEASE HJÆLP ; =) TAK PÅ ... -
Hjælp til en trigonometri-opgave :)
ForumindlægHejsa alle jer derude :D Jeg har problemer med en opgave i matematik - A-niveau og håber I vil hjælpe mig ;)Sådan lyder opgaven: Bestem den retningsvinkel for P(1/2, kvadratrod(3)/2), der ligger mellem 0 grader og 360 grader? Den skal løses UDEN hjælpemidler, men jeg kan kun løse den ved hjælp... -
Skæring ml. to linjer givet på parameterfremstilling
ForumindlægJeg skal til skr. matematik i morgen, og er stødt på denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Det er uden hjælpemidler. I rummet er linjerne l og m givet ved parameterfremstillingerne l: (x,y,z) = (0,1,0)+s(3,-2,1) m: (x,y,z) = (7,1,2)+t(4,2,1) Linjerne l og m skærer hinanden i et punkt. Beste... -
phi
Forumindlæghej, jeg har lidt svært ved en del af min matematik aflevering, så hvis der er nogen der kan komme med en let forklaring på følgende opgave, ville det være fedt:D:DDet gyldne snits forhold (phi) er den positive løsning til ligningen x^2-x-1=0. bevis uden hjælpemidler, at:1)(phi)^2=(phi)+12)(phi)^... -
I NEED HELP!
ForumindlægHej alle :) Sidder her med en matematik afl. som jeg skal aflevere imorgen.´.. Og der er bare 3 ligninger jeg bare ikke kan finde ud. Jeg har tjekket resultatet i facitlisten, men jeg skal jo skrive udregninger. Har siddet hele dagen nu, så håber virkelig i kan hjælp :) Her kommer de: Nummer... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Studieretning på HTX?
ForumindlægHej Studieportalen. TIl sommer, skal jeg afslutte folkeskolen og påbegynde ungdomsuddannelsen HTX. Jeg har overvejet studieretningen ("Kommunikation/IT "A" - Design "B"), men jeg kan desværre ikke finde en plan for fagene, og deres niveauer. Hvis vedkommende som læser det... -
Bestemmelse
ForumindlægHejsa, en der driller :( Tabellen viser den årlige olieproduktion i perioden 1.januar 1992 til 31 december 1998. År efter 1992-----0----1----2----3-----4-----5-----6 Olieproduktion-8256-9125-9724-10727-10788-12087-13367 Det oplyses, at den årlige danske olieproduktion(målt i mio.m^3) som funti... -
bestem konstanterne a og b
ForumindlægTabellen viser den årlige olieproduktion i perioden 1.januar 1992 til 31 december 1998. År efter 1992---0----1----2----3-----4-----5-----6 Olieproduktion-8256-9125-9724-10727-10788-12087-13367 Det oplyses, at den årlige danske olieproduktion(målt i mio.m^3) som funtion af tiden t(målt i år efter... -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
HJÆLP!
ForumindlægJeg har svært ved og finde ud af hvad jeg skl gøre idenne opgave om differentialregning, vil i hjælpe? tak på forhånd(: En funktion g er givet ved forskriften g(x)=0,1*x^3 a)bestem g39;(-1), g39;(0) og g39;(1), og giv en fortolkning af disse tal b) løs ligningen g39;(x)=30. og gig en ... -
Dropper ud ?
Forumindlæghej Da jeg kun har fået 4 i matematik og 7 i billedkunst så har jeg valgt at droppe ud, jeg opnår aldrig 12 tallet i et fag :S Jeg har også en fraværs procent på 20 årligt. mvh Fassos -
Terminsprøver 3.g???
ForumindlægNogen som ved hvad der kommer i termins prøverne i matematik på A????? -
Mat A
ForumindlægHej Er der noget der har mat A, men som er rigitg rigtig dårlig til matematik? -
energi
Forumindlægjeg har en opgave der lyder: En person yder 120 W på en kondicykel i 15 min. Nyttevirkningen ved cykling kan sættes til 20 %. jeg skal beregne den omsatte energi, og det har jeg fået til 108 kJ (120*900) ville bare vide om dette er rigtigt, fordi jeg er lidt forvirret over at jeg også får en ... -
Statistisk usikkerhed
ForumindlægHvordan regner man den statistiske usikkerhed ved en meningsmåling? Kan nogle måske hjælpe ved at vise hvordan man gør det ved at lave det med Socialdemokratiet som eksempel? -
Halveringstid for radioaktivt stof?
ForumindlægHej. Jeg har siddet i rigtig lang tid og prøvet at regne opgave c ud. Da det er et radioaktivt stof, vil min lærer have, at vi bruger for at finde halveringstiden. Jeg har lavet en eksponentiel regression, hvor jeg har fået forskriften y=440*0.79729^x. Ved at bruge har jeg fået k til at være ...
