Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14721 til 14740 af 17400
-
Matematik B - skriftlig eksamen
ForumindlægHej allesammen. :) Jeg vil høre om der er en der gider at tage en kigger på min skriftlige aflevering (matematik B) og evt. vurdere hvad den cirka er til? Det er dog kun delprøve 2 jeg lægger ud (den med hjælpemidler). Jeg har lavet alle opgaverne i delprøve 1 og er ret sikker på de fleste er ri... -
Elektronegativtet
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har en kemi aflevering jeg ligger lidt og kæmper med. Jeg har forstået princippiet i elektronegativtet, og jeg har forstået hvordan man finder det. Jeg er bare usikker på hvordan man finder den når det er et et stof som CuSO4 og ikke bare et "simpelt" stof som N... -
SRP i psykologi C
ForumindlægHej alle studerende <33 er der nogle af jer, der har skrevet SRP i psykologi c? Fordi jeg begynder med SRP om et par dage og jeg er ærlig talt ret forvirret ang. den psykologiske del. jeg synes ikke jeg får meget hjælp fra min lære i psykologi. Har aldrig skrevet en skriftlig aflevering i ps... -
Bestem.. noget med trekanter
ForumindlægHejsa allesammen igen. Beklager jeg bliver ved med at spørge i aften, men den her aflevering driller lidt. Der her skulle dog være sidste gang jeg spørger idag. :-) Opgaven lyder: I en trekant ABC er |AB| = x, |BC| = x/3 og |AC| = 3x/4. a) Bestem a. b) Bestem x, når arealet af trekanten... -
Hvorfor kan man udregne et legemes hastighed ved at gange antal sekunder efter starten af faldet med tyngdeaccelerationen?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i fysik der omhandler frit fald og jeg skulle lige ind og genopfriske gravitation. Det gjorde jeg herinde: https://www.studieportalen.dk/kompendier/fysik/mekanik/tyngdeacceleration Der står dog: Når man har at gøre med et frit fald, kan man altså udregne et... -
HJÆLP: Ligningssystemer
ForumindlægHejsa Jeg har brug for hjælp til en aflevering, som skal afleveres i morgen. Så vidt jeg ved er et ligningssystem to ligninger med to ubekendte, men jeg kan ikke finde ud af udregning.. Jeg har opgaven: x + y = 50 x - y = 12 Jeg har prøvet at lave opgaven. Desværre kan jeg ... -
Bil på skråplan
ForumindlægHej, jeg er igang med en fysik aflevering og jeg har fuldkommen glemt hvordan man arbejder med mekanik og kan derfor ikke helt løse den her opgave. Opgaven lyder således: En bil kører på en vandret glatbane med farten 50 km/t. Føreren træder på bremsen og bilen glider hen ad banen med en konsta... -
Hjælp til procent regning
ForumindlægHjælp til procent regning Hej. Jeg sidder her og knokler med en matematik aflevering, og der er simpelthen en opgave jeg bare ikke kan forstå. Er der måske nogle der kan forklare mig hvordan man gør? Mange tak på forhånd. Kærlig hilsen Mikkel Spørgsmålet: C) Hvor mange procent stiger udgi... -
Matematik hjælp!
ForumindlægJeg sidder og laver en aflevering, hvor der er to opgaver, som jeg sidder lidt fast i. Jeg håber at der er nogen, der kan hjælpe mig med dem :-) En funktion f er bestemt ved f (x)= x4 −8x2 +1. a) Løs ligningen f (x)=0. b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i pun... -
Kvadratmeter og areal
ForumindlægHejsa jeg sidder og knokler med en mateatik aflevering, hvor jeg så nu er gået i stå. jeg er kommet til denne opgave som lyder: - på danmarks kortet er indtegnet et kvadratnet. Siden i et kvadrat svarer til 20 km. Angiv det areal, et kvadrat på kortet svarer til. JEg har så målt hva... -
Mellemregninger (cos)
ForumindlægVi er et par stykker her, der sidder med en matematik aflevering, hvor vi skal finde ud af mellemregningerne for at nå fra den ene forskrift til den anden for at finde cos(A), men vi er lidt på bar bund, så vi håber, der er nogen herinde, der kan hjælpe os! :-) Opgaven lyder: a2 = b2 + c2 -... -
Hjælpelærer til mat b
ForumindlægHej, jeg går i 2.g på stx og har mat b. Jeg kunne godt tænke mig, at få lidt hjælp til mine afleveringer da matematik aldrig har været min stærkeste side. Jeg tænker ca.1-2 timer om ugen. Jeg har ingen anelse om krav til løn, så skriv endelig her hvis du tror du kunne hjælpe. Jeg bor i Gentof... -
Bestemmelse af stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en matematik aflevering og har svært ved en opgave. Håber der er nogen der kan hjælpe! Det omhandler opgaven, som lyder (også vedlagt som billede): Betragt funktionen: f(x)=6x^3-5, samt linjen l med ligningen: y=x+3 a) Bestem tre forskellige stamfunktioner til f(x). ... -
Salpetersyrling og saltpetersyre
ForumindlægHej. Jeg mangler lidt hjælp til en aflevering. Når nitrogendioxid bobles gennem vand, omdannes det fuldstændig til salpetersyre og salpetersyrling efter følgende reaktionsskema: 2NO2(g) + H2O --> NHO3(aq) + HNO2(ag) Man kan til start regne med, at salpetersyreligevægten er forskudt... -
Saccharin - opgave
ForumindlægJeg er i gang med en aflevering og det første spørgsmål driller. Hvordan skal jeg kunne bestemme den molare masse udfra de oplysninger jeg får, som står herunder? Saccharin er et kunstigt sødemiddel, som bruges i sodavand, slik, medicin og tandpasta. Stoffets sødeevne er 300 gange større e... -
præteritum og imperfektum
Forumindlæghej, jeg har en spansk aflevering for til lige omlidt. Jeg er dog meget usikker på forskellen på imperfektum og præteritum... jeg har søgt på google og mine noter og hverken den ene eller anden hjælper. Det er ikke så meget fordi jeg ikke kan sige hvad forskellen er (tror jeg) jeg er måske bare ... -
Beregning af slagvolumen
ForumindlægHej venner, jeg er i gang med en aflevering, der omhandler hjertet og kondition. Jeg har fået til opgave at beregne slagvolumen ud fra en tabel, hvori iltoptagelse(1700 L/min), kuldioxidudskillelse (1,1992 L/min), hjertefrekvens (126 gange/min) og minutvolumen (24 L/min) oplyses. Jeg har ikke kun... -
Fysik- igen
ForumindlægHej SP ¨Jeg sidder stadig og bøvler med en fysik aflevering.. Opgaven lyder som følgende : En trykflaske indeholder oxygen ved 150 atmosfæres tryk ved stuetemperatur. Beregn trykket, hvis gassens temperatur i tilfælde af brand, stiger til 450 ?C. JEg vil bruge følgende formel ... -
aflvering COS osv.
ForumindlægHey allesammen... Jeg har en matematik aflevering men jeg kan ikke rigtig forstå opgaven det lyder : Figuren viser en trekant ABC, hvor vinkel C er ret. Nogle af målene fremgår af figuren (p.s trekanten ser således ud A til venstre B til højere C i toppen B har en grad på 34grader og fra ... -
Differentialkvotienter gå hjem og ¤#&#¤%/# tak!
ForumindlægEllow Everybody. Jeg sidder med nogle opgaver til min matematik aflevering, og jeg er total på bar bund.. Det eneste jeg ved, er at det er differentialkvotienter.. FORSTÅR ikke det der står i bogen, og er gennerelt helt på bar bund mht, Differentialregning -.- Den første opgave lyder såda...
