Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14761 til 14780 af 84813
-
Resultater eksamen 1-årigt mat A skr
Forumindlæg2)53,13 grader(72/40^½ ; 24/40^½)A=323)(x,y,z)=(0;-12,8;3,6)+t(3,2;6,4;-7,2), t£R(1,6;16;0)92,16x+40,96z-147,46=0A=50,44)23,94204,8 = 65,2 phi5)(5/4)x-2y=-(x^2-5x+4)^½, 1>x>46a)P(-2)=(-8,0) P(-1)=(0,-6) P(0)=(0,-8) P(2)=(0,0)118,0 gradert=+/-(2/3)^½Har desværre kun for prøven med hjælpemidl... -
Varmekapacitet
ForumindlægEn der kan hjælpe med opgave 4 og 5? Jeg er ikke i besiddelse af en databog så ved ikke hvad jeg kan gøre i opg 4. Og opgave 5 forstår jeg ærligt ikke. Tak på forhånd. -
Lille opgave!
ForumindlægTekstligning.. I en trekant er vinkel A=40 grader og vinkel B er 10 grader mindre end det dobbelte af vinkel c. find størrelsen af vinkel b og vinkel c. 40=2x+x-2 40+2=2x+x 42=3 x=42/3 x=14 Er det rigtigt. ? HVordan finder jeg så hvor mange grader b og c er?? -
Matematik A
ForumindlægHej folkens. Sidder med en opgave som jeg ikke rigtig kan finde frem til. "En trekant ABC med medinanen fra A. Vinkel a: 34 grader. medinanen fra A til D 6,4. længde fra c til b 3,6. a. Beregn vinklen C. b. beregn /AC/ c. beregn /AB/ -
hjælp til kemi meget vigtigt
Forumindlæger det en der vil aflæse stof ud af C-MNR spektum. -
Bevis med induktion
ForumindlægProof using induction that C(n) = 2Fn+1− 1 Gerne en step by step guide til løsning, da jeg finder dette meget vanskligt. -
Engelsk notater
ForumindlægHej ... jeg er virkelig helt galt på den, idet jeg skal op i engelsk...vi har læst nogle dårlige tekster, og vores undervisning har været meget dårlig... Jeg har nogle tekster, som jeg skal have analyseret, men jeg kan ikke finde hoved og hale i dem. Er der måske nogen der kan hjælpe mig..? det e... -
hjælp til engelsk sætninger.
Forumindlæghej, en som vil være utrolig sød og rette den her hvis der skulle være nogle fejl. da jeg skal bruge det til en aflevering (: After the “incident” I started to talk with some other girls in my class, and surprisingly we had a lot in common. I found my “place” in the clas... -
ret ?
ForumindlægEn der gider kigge på det hurtigt.. ? Gerhard Schröder Kanzler in Deutschland seitdem der Bundestagwahl in 1998 ist gewesen. Er bekommt mit knapper Not Möglichkeit für zu bilden Regierung wieder mit Die Grünen nach die Wahl in 2002. Die große Deutsche Arbeitslosigkeit hat in ganze seine Regieru... -
Har brug for hjælp til opgavesættet fra mandag den 4. juni 2007 - 1 delprøve
ForumindlægA. ret fejlene i nedstående sætninger og forklar på dansk dine rettelser. Brug relavante grammatiske betegnelser. Vær opmærksom på, at der kan være mere end én fejl i hver sætning. Når jeg læser sætningerne kan jeg tydeligt se, at der er fejl i dem, men er bare blank angående hvordan de skal fork... -
Vektor1 opgave
ForumindlægHej, jeg har problemmer med vektorregning. Kan ik helt finde ud af det, så håber på at der en, som kan hjælpe mig med denne opgave.den lyder: Bestem koordinatorne til punkterne C og D. når det oplyses at A(5,3) , B(-2,4) og vektor AC(-1 ,(over) 2) og Vektor BD = -4 ,(eller over, 6)ved ik hvordan ... -
Trekant AMC?
ForumindlægHej. Jeg skal lave opgave 3.017 i eksamensopgaver B-nivau. "I en trekant ABC er vinkel C = 45°, h_a = 35 og m_a = 37. Fodpunkterne for højden h_a og medianen m_a kaldes henholdsvis H og M, og det oplyses, at trekanten AMC er spids. " Dette forstår jeg slet ikke! Hvordan skal trekante... -
Termodynamik
Forumindlæg10,0 mL 0,50 M HCl-opløsning og 10,0 mL 0,50 M NaOH-opløsning, begge med samme temperatur blandes i et kalorimeter. Der måles en temperaturstigning delta T. Hvilken tmperaturstigning vil forventes hvis der bruges 5,0 mL 0,50 M NaOH i stedet for 10,0 mL. a) 1/2 * deltaT b) 2/3 * deltaT c) 3/4 * ... -
komplekse strømme
ForumindlægJeg har endnu et spørgsmål til brug af komplekse tal i kredsløbsteori. Det smarte er selvfølgelig at kirchoffs lov reducerer til en simpel algebraisk ligning. I udledningen af Kirchoffs lov på kompleks form i mit notesæt, er jeg dog lidt uforstående overfor metoden. Der startes med at kigge ... -
Svingningens fase
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at læse op til fysik eksamen og jeg er stødt på nogle udtryk jeg ikke rigtig forstår. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig. Er det korrekt, at en fase beskriver svingningens fase ved forskellig frekvens? hvilken enhed har faser? I forskriften: y(t) = A · sin(2&m... -
reducering af ligning
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
funktionsværdi
ForumindlægHey folkens. Kunne godt trænge til noget hjælp eller få bekræftet noget. Opgaven lyder som følger: Fc(x) = x^3 - 3x^2 - 9x + c Bestem monotoniforhold, og bestm for hvert af de lokale ekstremumssteder funktionsværdien udtrykt ved c? Jeg har fundet monitoniforholdene og ekstremumsstederne men hvord... -
Mundtlig: Anvendelse af determinantmetoden
ForumindlægVed løsning af to ligninger med to ubekendte, hvad vil det så sige at ligningssystemet er en vektorligningvektor a, b og c bruges ixa + yb = c ?..............................Vil nogen forklare mig hvad der sker (grafisk set) når jeg ganger denne vektorligning igenenm med a(hat) og b(hat) -
Isolering
ForumindlægHej Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal isolere "c" i denne ligning. a*c=(a-3*a*c)/(2*b) Er der nogen der kan give mig nogle råd?Mvh.Tine -
median i trekant
Forumindlægjeg har lige en opgave her. Jeg skal bestemme længden af medianen mc trekanten vinkel A er 26,1 /AC/ er 5 og /BC/ er 3. Vinkel C er stump og /AB/ er 6,5. men hvordan udregner jeg medianen for c. tak
