Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 14881 til 14900 af 18649
-
temperatur
ForumindlægVi blander 2 kg kogende vand i en beholder med 3 kg koldt vand. Efter omrøring måler vi en sluttemperatur på 54 grader Hvilken temperatur havde det kolde vand? -Hvordan løser jeg denne, er der en formel for det? For kan ikke finde noget i min fysikbog -
24timers eksamen lys
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige været oppe at trække. Jeg fik emnet lys:( Stikord: bølgelængde, afbøjningsvinkel, gitterkonstant, linjespektrum, rødforskydning, galakser. Forsøg: stofidentikation af stoffet i en elsparepære. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle gode ideer til fremlæggelsen... -
4 rettelser
ForumindlægDet danske: 1. Hvis vi på samme tid kunne se, at pengene blev investeret fornuftigt. 2. Men det sker meget sjældent 3. De fleste direktøre kan simpelthen ikke lade være med at forhøje deres egne lønninger og købe dyre firmabiler, og den slags skal man ikke finde sig i. 4. Det skulle da lige ... -
Atomer
ForumindlægKan et atom deles i mindre dele? -
Verdensbilleder
ForumindlægHvad er forskellen på det Ptolemæiske og det Aristoteliske verdensbillede? -
hf enkelt fag?
ForumindlægHej. Jeg har et par spørgsmål. Er HF-enkelt fag og HF 2 år det samme, hvis man har et minimum antal HF-enkelt fag? Kan man overføre fag man har fået gode karakter i fra STX eller 1.HF til HF enkeltfag? Er der forskel på HF og STX, udover at der er flere A-fag på stx, men de kan dog suppleres ... -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Beregning af isotonisk opløsning.
ForumindlægLægen anlægger et drop og beder dig hente 1 liter isotonisk glukose. Da du skal hente infusionsvæsken ser du på etiketten, at der står at den indeholder 50mg/ml, du bliver du i tvivl om det er en rigtige opløsning? Jeg er ved at foreberede til eksame imorgen er groet fast ved dette spørgs... -
Heisenberg
ForumindlægHar nogen af jer set "Copenhagen". Den om Heisenberg og Borh's møde i københavn? Jeg er lidt i tvivl om hvad Heisenberg gjorde for Hitler under 2.verdenskrig. -
Skrifttype til SRP
ForumindlægEr der nogen der ved, om det er i orden at bruge skrifttypen 'Arial Narrow'? Jeg har brugt den, og den får lige min opgave til at fylde 2 sider mindre, så den holder sig inden for grænsen på 20 sider. Jeg er dog meget bekymret for, om det er okay. -
Eksistentielt tema
ForumindlægHej. Hvad er det eksistentielt tema helt præcist ? På forhånd tak. -
differention af bevægelses-ligning
Forumindlæghej. jeg skal vise at: at accelerationen i det skrå kast er rettet nedad med størrelsen g (tyngdeaccelerationen). såvidt som jeg så har fostået, så skal jeg differentiere denne 2 gange: y=-0,5*g*t^2+v0*sin(vinkel)*t hvis jeg er forkert på den, så vil jeg gerne hører hvad jeg ellers skal.. og ... -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak. -
Kvantefysik ???
ForumindlægHvad faen er kvantefysik?? Skal skrive en formidlingsopgave til det og fatter hat!! ved ikke rigitgt hvordan jeg skal starte, en venlig sjæl der kunne hælpe? Min artikel skal inholde nogle af disse: - Bohrs atommodel og kvantefysik - Fyssikens verdensbillede - Emissions- og absorptionsspek... -
Kombinatorik og sandsynlighed
ForumindlægEn kattefigur kan lande på fem forskellige måder: på benene, på venstre side, på højre side, på ryggen og på snuden. Eleverne i 10. A kaster et stort antal gange med en kattefigur og noterer for hvert kast, i hvilken stilling den lander. På baggrund af deres observationer opstiller de tabelle... -
Mekanisk system og mekanisk lukket system
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til fysikeksamen her snart, og forstår ikke hvad forskellen er på et "mekanisk system", og "et mekanisk lukket system." Hvis systemet blot er mekanisk men ikke lukket, vil det så sige, at den kinetiske energi godt kan omdannes til termisk pga. friktion og/... -
Bog eller studieportalen `?
ForumindlægHej, jeg er nemlig gået i tvivl i alle fag. Jeg har været på denne side i lang tid og den er superb. Jeg ville spørge om hvad er bedst at gøre ? At tage fra studieportalens noter til alle fag eller lave en kæmpe opsamling hvor jeg kun bruger bogen hvor det bliver på mange sider hvor jeg skal sid... -
i eller på
ForumindlægJeg kludrer meget med om der skal stå i eller på. f.eks. ''jeg er i skolen. ''jeg er på skolen'' begge lyder til at være rigtig. generelt så er der flere sætninger hvor jeg kommer i tvivl om det er i eller på -
Termodynamikkens 2. lov
ForumindlægHar jeg postet det rigtigt? Det håber jeg =D Ja, som overskriften siger - nogle der kan give en let forklaring på hvad den går ud på?
