Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 14881 til 14900 af 19042
-
Lave karakterer...
ForumindlægHej! Har fået min dansk skr karakter... Er der andre, som har fået et stort chok over sin lave karakter? Mine karakterer i dansk ligger normalt på 10-11, og denne gang (selvfølgelig skulle det lige være til eksamen) fik jeg smidt et 7-tal (!!!) i hovedet... :( Hvordan klarede i andre det? -
Ris og ros
ForumindlægI denne tråd kan du give ris og/eller ros til den nye version af siden. -
Studere medicin!
ForumindlægHey, jeg ville høre om der er nogen kan hjælpe mig med noget. Jeg vil meget meget gerne på medicinstudiet, det er virkelig virkelig det jeg brænder for, men nu ligger landet sådan at jeg har været uheldig i 2 eksamener i denne uge og har fået 02, hvoraf en af dem tæller for 2. Mit snit ligger ... -
Fjederkonstant...
ForumindlægHej Er der en herinde, der er god til fysik og kan hjælpe mig med denne opgave? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1207940 Det er opgave b) jeg skal have hjælp til. -
Opvejning forskellige studier
ForumindlægHej SP. Som kommende 2.g'er, og fordi tiden går så pokkers hurtigt, er jeg jo begyndt at overveje uddannelser. Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal opveje plus og minus ved de forskellige, og vil derfor spørge om råd. Pt. står jeg imellem tre. De ligger dog alle indenfor medicinverdenen. Jeg v... -
HA cand.merc vs Ingeniør med MBA vs Eksportingeniør
ForumindlægJeg er lige startet på Universitetet, og er allerede kommet i tvivl om at jeg har valgt det rigtige. Jeg er matematisk student og har både A niveau i matematik og fysik, men mine sproglige kundskaber fejler intet. Jeg vil våve at påstå at jeg både er dygtig matematisk og sprogligt (historie, eng... -
Jura eller medicin?
ForumindlægHej! Jeg er meget forvirret om jeg skal vælge jura eller medicin, er der nogle herinde som studere til en af de to som måske kan skrive de gode ting og måske dårlige ting omkring medicin/jura studiet? Jeg synes at jura studiet lyder rigtig spændende, men jeg er ikke sikker på om jeg vil synes de... -
densitet
Forumindlæg1. Heptan har densiteten 0,684 g/mL. Beskriv hvad der sker når jeg tager 10 mL vand og 10 mL heptan og kommer disse i et 50 mL bægerglas. Nogen der kan hjælpe hvordan man skal beskrive dettE? -
Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke forstå forskellene på naturalismen , realismen og impressionismen ! Nogen der kan forklare mig dem ? -
Historie eller jura??
ForumindlægHej, jeg har lige brug for nogle synspunkter fra nogle af jer herinde. Det er ikke sikkert at i kan svare på det.. Jeg er lige begyndt med at læse historie på universitetet, da jeg gerne ville være gymnasielærer i historie og psykologi. Da jeg valgte dette, gjorde jeg det mest fordi der ikke rigt... -
For lavt gennemsnit - hvad skal jeg gøre????
ForumindlægHej SP, Vi har for ikke så mange timer siden, fået udgivet vores karakter inden for de skriftlige samt mundtlige eksaminer. Det er desværre gået UTROLIG slemt med de skriftlig, hvor man har fået en del 4'taller... Alt i alt har det mundede ud i at mit gennemsnit gik fra 11.2 til 10.3, hvi... -
hvor meget synker træklodsen
Forumindlægen træklods med målene længde = 8,6 cm bredde = 7,0 cm højde = 5,6 cm masse = 161 gram klodsen lægges i en skål med vand, hvor meget synker den så?? kan jeg få hjælp ?? -
Spørgsmål om to ligninger der er udregnet forskelligt.
ForumindlægHej, jeg har to udregninger her, og jeg vil gerne vide om det står rigtigt og om det kan stå forkert, fordi jeg får to resultater og det ene står anderledes end det andet, men svarende er de samme. Her er den ene ligning: Her er den anden ligning: 5x -9 > ... -
Uddannelses valg - nogen med erfaring?
ForumindlægHej alle brugere af studieportalen! Jeg er igang med mit først sabbatår efter gymnasiet - jeg har indtil nu være på idrætshøjskole (Oure på fyn) og er så småt begyndt at tænke over hvad næste skridt i min uddannesle skal være - jeg er forresten naturvidenskabelig student med Mat-A, Kemi-A og Fys-... -
haster
Forumindlæghej fokens vil lige høre om hvad kortvarig motivation er og hvad langvarig motivation er.. tak på forhånd -
Kraftmoment
ForumindlægHej. Er der én som vil vise, hvordan man kan løse denne opgave? -
Havard omkostninger og scholarship?
ForumindlægJeg vil gerne studere på Havard law school i min fremtid, og vil gerne vide hvad det vil koste. Nu er der alt det her financial aid osv. men da jeg er ret sikker på, at mine forældre ikke har mulighed for at financere et ophold, vil jeg gerne vide hvad gymnasie gennemsnittet skal være på, for at ... -
Bevægelse
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med denne opgave? -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg står med et projekt igang med matematik og jeg synes det her diffenrentialligning halløj er ret svært. Hvis der er en som kunne hjælpe mig lidt på vej og give nogle korte forklaringer eller lidt hjælp til nederstående spørgsmål ville jeg være meget taknemmelig! Alt hjælper! 1. En definit... -
Kalium i kroppen.
ForumindlægHej. Jeg er kørt fast i en opgave hvor jeg simpelthen ikke forstår hvad det egentlig er jeg skal gøre.Opgaven lyder.En person, der vejer 70 kg. indeholder 140g kalium, hvoraf den radioaktive kaliumisotop K-40 udgør 0,012%a) Hvor mange K-40 atomer indeholder personen? (har jeg svaret på)I K40 sker...
