Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 14901 til 14920 af 23785
-
Rentesregning
ForumindlægHeej :) Hvordan vil i forklare hvad rentesregning er? Håber i vil hjælpe mig :) -
Hjælp til synopsis
ForumindlægJeg sidder og arbejder på dansk synopsis. Mit fordybelsesområde er 2. verdenskrig, og jeg har valgt et billede af Hitler. Mit spørgsmål er bare, hvad en synopse skal indeholde, og i hvilken rækkefølge? -
Stil
ForumindlægHvordan skriver man bedst muligt stil til eksamen for at opnå 12 ? -
Hvad er vigtigst?
ForumindlægHvad er vigtigst I AT-eksamen? Hvad skal der ligges vægt på? Hvad er godt og dårligt? Har brug for råd :) Tak -
Naturgeografi
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp til, at forstå denne tabel http://faostat3.fao.org/faostat-gateway/go/to/download/FB/FB/E udfra dette spørgsmål som lyder således: E: Når man ser på Danmark i FAOSTAT opdager man at vi lever som svin og slet ikke bidrager positivt til verdens fødevar... -
Eksamen
ForumindlægHej jeg har netop lige trukket min 24 timers eksamen. Jeg trak velfærd og Økonomi. jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an, problemformulering/problemstilling, er der ikke nogle af jer søde mennesker derude der har nogle gode ideer ? jeg har fået 10 bilag ; De gamle truer os alle, velfærds... -
Berliner Chat - hjælp
ForumindlægHej. - er der nogle der har lavet en opgave omkring teksten Berliner Chat (af Marcus Brühl ,,Berlin von Wort zu Ort, Gyldendal 2007") Det vil hjælpe en del. Tak :) -
Virksomhedsanalyse ????
ForumindlægHej alle sammen Nogle der ved hvad en virksomhedsanalyse omfatter? Og så er næste spørgsmål stortset det samme - hvad omfatter et virksomhedsportræt? Skal nemlig skrive SRP hvor jeg skal vælge område Torsdag, og jeg har hørt at en virksomhedsanalyse skulle være rigtig omfattende, da j... -
SRP- Emnevalg i samfundsfag
ForumindlægHej.. Jeg skal i morgen vælge fag til min srp men jeg er kommet lidt i tvivl om jeg ønsker at skrive i samfundsfag - engelsk eller samfundsfag - dansk. Det afhænger jo lidt af hvilket emne jeg vil skrive om. Jeg vil gerne som emne skrive noget med politik. Jeg har forskellige ideér men jeg ... -
SRP om underernæring
ForumindlægHej SP. Er der nogen biologilærere eller andre fagligt stærke personer, der kan anbefale gode, faglige lærebøger om underernæring eller beslægtede emner på et niveau, der er passende til en SRP i Biologi A? Hvis der også findes forslag til relevante forsøg, som jeg kan inddrage, vil det være en... -
Bestem de b, hvor rækken er konvergent
ForumindlægHej. I a) er jeg kommet frem til, at rækken er konvergent for alle b i de reelle tal og i b) er jeg kommet frem til, at den er konvergent for alle a, b i de reelle tal. Jeg har en følelse af, at det ikke helt er rigtigt. Er der nogen, der kan komme med nogle hints eller en alternativ forklaring t... -
reklameanalyse metoder
ForumindlægJeg sidder med en AT synopsis, hvor jeg skal udarbejde en reklameanalyse for noget proteinpulver. Jeg ville blot høre om der var nogle der havde nogle noter mm. om reklameanalyse og metoder i dansk. Helst metoder!! Tak -
Hovedtemaer i Dansk - Hvilke Hovedtemaer Findes Der i Dansk?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal finde et hovedtema til kunstbillede "En såret arbejder" men ejg ved ikke hvilke slags hovedtemaer der findes. Jeg har prøvet at google mig frem til det, men der står simpelthen intet. Jeg håber i kan fortælle mig hvad for nogle typer der er som hovedtema. T... -
Jernbestemmelse
ForumindlægDer afvejes 0,1604 g stof, som i en målekolbe opløses i 100,0 ml vand. Af denne opløsning udtages 10,00 ml, som fortyndes med vand i en målekolbe til 500 ml. Ved atomabsorption finder man, at den sidste opløsning indeholder 4,47 mg jern per liter. Beregn stoffets molære masse på grundlag af je... -
Induktiv eller deduktiv? Betydning
ForumindlægHej Er der nogle, som kan foklarer de to begreber ´índuktiv´´og ´´deduktiv''? jeg skal nemlig forklarer hvilke metoder, som jeg har brugt i en danskhistorie-opgave og jeg forstår virkelig ikke hvad disse to begreber betyder, når man sætte det under ordet ''metoder'... -
KEMI B EKSAMEN
ForumindlægHalløjsa, jeg er igang med at forberede mig til eksamen i Kemi B. Kemi B eksamen er jo en slags samtale mellem elev, lærer og censor. Derfor ville jeg høre om I har nogle gode råd til den mundtlige kemi eksamen. Som jeg kan forstå så forbereder man ikke en desideret "fremlæggelse" -
IR-spektrum
ForumindlægHej Jeg har fået denne opgave, hvor jeg skal bestemme om IR-spektret tilhører ethinylestradiol eller levonorgestrel, og jeg kan ikke helt gennemskue hvad der passer. Jeg har vedhæftet et billede af opgaven. På forhånd tak. -
DANSK MUNDTLIG EKSAMEN HJÆLP!!1
ForumindlægHej! Jeg har trukket idag til min mundtlige dansk eksamen og jeg ved virkelig ikke hvad det er jeg skal vælge. Jeg har trukket Emnet "Hverdag" og emnet er utrolig bredt og jeg ved overhovedet ikke hvad jeg kan vælge under det. tekst, kortfilm, billede? PLEASE HJÆÆÆLp Den skal kunne per... -
Feedback
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med at skrive en dansk opgave, og er så småt ved at være færdig.. Dertil kunne jeg godt tænke mig noget feedback på min stil, da jeg ikke synes, at den er særlig god. Dertil er det iorden, hvis man kommer med eventuelle tilføjelse.. det ville være rigtigt lækkert. H... -
Studievejledning - Jura eller?
ForumindlægHej alle studerende eller tidligere studerende derude! Jeg håber nogen af jer har tid til at hjælpe mig med et par spørgsmål, som idet tiden for sidste ansøgningsfrist nærmer sig bliver jeg mere og mere i tvivl. Sidste år kom jeg ind på antropologi, men jeg besluttede jeg skulle have et sabbatår...
