Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 14941 til 14960 af 186241
-
hurtig spørgsmål om procentregning
Forumindlæghej allesammen Har lige et hurtigt spørgsmål angående procentregning. Har lidt problemer med at huske hvornår man ganger og divider med 100 i ret regne stykker. Det er noget med indirekte og direkte. Men forstår det stadigvæk ikke helt.??? Tak på forhånd:) -
Masse og fart
ForumindlægHejHvorfor vil den tungeste af to personer nå enden af et bjerg først hvis de cykler samtidigt?Når vi taler om frit fald vil de jo lande samtidigt.Det er til imorgen, men jeg vil gerne have svaret hvis det bliver senere :)Forhånd tak :) -
Jeg forstår det overhovedet ikke. :o
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig?????? På forhånd TAK -
Integralreging
ForumindlægHej studieportals-venner Jeg failer lidt (meget) til matematik, så kunne godt bruge noget hjælp af nogle kloge matematikhoveder Opskriv regneregler til integration af funktionerne f(x) = b f(x) = ax + b f(x) x^n (hvor n er et naturligt tal f(x) = 1/x , x > 0 f(x) = k^kx , k# 0... -
fysik hjælp
Forumindlæghej!er der ik nogen der kan forklare kort og præcist hvad, og hvad det bruges til...IdealgasligningenDaltons lovElektrisk kredsløb:Resitivitet, energionsætningen i en resistor!Termisk energi: kalorimetri -
Funktioner
ForumindlægFra april 2005 og 20 måneder frem faldt ledigheden i Danmark med god tilnærmelse med 2900 personer pr. måned. I april 2005 var der 165 200 ledige. Opstil en model, der beskriver udviklingen i antal ledige i den nævnte periode. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. -
Punktladning
ForumindlægEr lidt usikker på et spørgsmål. Jeg skal vise hvordan ∫f(vektor)E*d(vektor)A=q/ε0 kan bruges til at finde det elektriske felt omkring en punktladning. Er lidt i tvilv om hvoran dette skal gøres? -
Biologi - kolonier, hvad er det nu for noget?
ForumindlægJeg er igang, med at skrive en biologi rapport, om dyrkningen af baktierier og svampe. Vores lærer, snakkede meget kort om det, derfor kan jeg ikke huske det. Jeg tænkte, at det måske ville give nogle ekstra point, at inkludere det med. Nogle der måske ville give en forklaring? :) -
Differrentialligningen
ForumindlægHvordan løser jeg differentialligningen (dy/dx) = g(x) hvordan gør man det? er der ikke nogen, der kan forklare det? -
Opgaver med facit
ForumindlægHejJeg går i øjeblikket på 2.hh, og har lige haft terminsprøve, men til min skuffelse var der nogen rimelig komplekse cosinus og sinus opgaver, derfor kunne jeg godt tænke mig at være lidt bedere forberedt med hvad det angår til næste prøve.Er der nogen af jer som ligger inde med nogle trekants b... -
Brøk.. haster skal afleveres i morgen
Forumindlæghej alle sammen jeg har en brøk opgave jeg har lidt svært med vil i være søde at hjælpe: 4 1/6 * 12 ?? * = gange -
t på til sidst eller hvad!??
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke afgøre om hvorvidt der skal t på endelsen i bestemte sammenhænge, når jeg skriver til hverdagen... fx: Jeg skal lige skrive mat færdig(t)?? Prolemet skyldes ikek mindst min ikke-danske baggrund, men hvorledes kan jeg takle dette problem? -
Beskrivelse af model
ForumindlægHvis man har en løsning til en differentialligning, som hedder y = b/a + ce^-ax, hvad betyder så de forskellige dele af ligningen? -
hvad hedder det? (engelsk)
Forumindlæghey.... er lidt i tvivl...jeg skal oversætte : Levi's udvikling....hedder det : development of Levi's eller : Levi's development...takker ;D -
HJÆLP FYSIK C HVAD KAN JEG SNAKKE OM HER
ForumindlægHej. Har dette spørgsmål til en evt. prøveeksamen: Energi og energiomsætning. Du skal mundtligt præsentere emnet: Energiomdannelse og nyttevirkning Stikord til den faglige samtale: Øvelsen: ”Nyttevirkning”, energiformer, energiomdannelse, nyttevirkning, tilstandsformer. ... -
hvodan!!;(
ForumindlægHeej! Jeg kan ikke bestem mig, hvornår det er får eller få!! hvad er forskellen og hvorfor? håber i kan hjælp miq`!! -
Differentialregning
ForumindlægHej, I mit eksamensspørgmål til mdt mat, har min lærer inden under emnet differentialregning skrevet dette: "Du skal behandle tangentens ligning og en valgfri sætning om differentialkvotienter". Hvad er differentialkvotienter? Jeg forstår godt delen med tangentens ligning, men jeg e... -
engelsk eksamen: disposition
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvordan en disposition egentlig skal se ud og hvad den skal indeholde... er det nogen hjemmesider eller links jeg kan gå ind på? -
ligevægte
ForumindlægHey :)er ved at læse op til eksamen i kemi og har lige nogle spørgsmål. håber i kan svare. :)hvad er en homogen ligevægt?? hvad er f.eks. forskellen på den og en heterogen ligevægt?Hvordan ved man om en reaktion er endoterm eller exoterm (uden at have enthalpitilvæksten)?hvorfor dæmper en puffer ... -
covalente bindinger
Forumindlægaltså jeg har stadig ikke helt styr på hvad en covalent binding er...er der nogle der kan hjælpe, for det er praktisk taget umuligt at slå det op i diverse leksikon osv...!??
