Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 14941 til 14960 af 186241
  • hurtig spørgsmål om procentregning

    Forumindlæg
    hej allesammen Har lige et hurtigt spørgsmål angående procentregning. Har lidt problemer med at huske hvornår man ganger og divider med 100 i ret regne stykker. Det er noget med indirekte og direkte. Men forstår det stadigvæk ikke helt.??? Tak på forhånd:)
  • Masse og fart

    Forumindlæg
    HejHvorfor vil den tungeste af to personer nå enden af et bjerg først hvis de cykler samtidigt?Når vi taler om frit fald vil de jo lande samtidigt.Det er til imorgen, men jeg vil gerne have svaret hvis det bliver senere :)Forhånd tak :)
  • Jeg forstår det overhovedet ikke. :o

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig?????? På forhånd TAK
  • Integralreging

    Forumindlæg
    Hej studieportals-venner Jeg failer lidt (meget) til matematik, så kunne godt bruge noget hjælp af nogle kloge matematikhoveder Opskriv regneregler til integration af funktionerne f(x) = b f(x) = ax + b f(x) x^n (hvor n er et naturligt tal f(x) = 1/x , x > 0 f(x) = k^kx , k# 0...
  • fysik hjælp

    Forumindlæg
    hej!er der ik nogen der kan forklare kort og præcist hvad, og hvad det bruges til...IdealgasligningenDaltons lovElektrisk kredsløb:Resitivitet, energionsætningen i en resistor!Termisk energi: kalorimetri
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Fra april 2005 og 20 måneder frem faldt ledigheden i Danmark med god tilnærmelse med 2900 personer pr. måned. I april 2005 var der 165 200 ledige. Opstil en model, der beskriver udviklingen i antal ledige i den nævnte periode. Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
  • Punktladning

    Forumindlæg
    Er lidt usikker på et spørgsmål. Jeg skal vise hvordan ∫f(vektor)E*d(vektor)A=q/ε0 kan bruges til at finde det elektriske felt omkring en punktladning. Er lidt i tvilv om hvoran dette skal gøres?
  • Biologi - kolonier, hvad er det nu for noget?

    Forumindlæg
    Jeg er igang, med at skrive en biologi rapport, om dyrkningen af baktierier og svampe. Vores lærer, snakkede meget kort om det, derfor kan jeg ikke huske det. Jeg tænkte, at det måske ville give nogle ekstra point, at inkludere det med. Nogle der måske ville give en forklaring? :)
  • Differrentialligningen

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg differentialligningen (dy/dx) = g(x) hvordan gør man det? er der ikke nogen, der kan forklare det?
  • Opgaver med facit

    Forumindlæg
    HejJeg går i øjeblikket på 2.hh, og har lige haft terminsprøve, men til min skuffelse var der nogen rimelig komplekse cosinus og sinus opgaver, derfor kunne jeg godt tænke mig at være lidt bedere forberedt med hvad det angår til næste prøve.Er der nogen af jer som ligger inde med nogle trekants b...
  • Brøk.. haster skal afleveres i morgen

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har en brøk opgave jeg har lidt svært med vil i være søde at hjælpe: 4 1/6 * 12 ?? * = gange
  • t på til sidst eller hvad!??

    Forumindlæg
    Jeg kan simpelthen ikke afgøre om hvorvidt der skal t på endelsen i bestemte sammenhænge, når jeg skriver til hverdagen... fx: Jeg skal lige skrive mat færdig(t)?? Prolemet skyldes ikek mindst min ikke-danske baggrund, men hvorledes kan jeg takle dette problem?
  • Beskrivelse af model

    Forumindlæg
    Hvis man har en løsning til en differentialligning, som hedder y = b/a + ce^-ax, hvad betyder så de forskellige dele af ligningen?
  • hvad hedder det? (engelsk)

    Forumindlæg
    hey.... er lidt i tvivl...jeg skal oversætte : Levi's udvikling....hedder det : development of Levi's eller : Levi's development...takker ;D
  • HJÆLP FYSIK C HVAD KAN JEG SNAKKE OM HER

    Forumindlæg
    Hej. Har dette spørgsmål til en evt. prøveeksamen: Energi og energiomsætning. Du skal mundtligt præsentere emnet: Energiomdannelse og nyttevirkning Stikord til den faglige samtale: Øvelsen: ”Nyttevirkning”, energiformer, energiomdannelse, nyttevirkning, tilstandsformer. ...
  • hvodan!!;(

    Forumindlæg
    Heej! Jeg kan ikke bestem mig, hvornår det er får eller få!! hvad er forskellen og hvorfor? håber i kan hjælp miq`!!
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej, I mit eksamensspørgmål til mdt mat, har min lærer inden under emnet differentialregning skrevet dette: "Du skal behandle tangentens ligning og en valgfri sætning om differentialkvotienter". Hvad er differentialkvotienter? Jeg forstår godt delen med tangentens ligning, men jeg e...
  • engelsk eksamen: disposition

    Forumindlæg
    jeg er lidt i tvivl om hvordan en disposition egentlig skal se ud og hvad den skal indeholde... er det nogen hjemmesider eller links jeg kan gå ind på?
  • ligevægte

    Forumindlæg
    Hey :)er ved at læse op til eksamen i kemi og har lige nogle spørgsmål. håber i kan svare. :)hvad er en homogen ligevægt?? hvad er f.eks. forskellen på den og en heterogen ligevægt?Hvordan ved man om en reaktion er endoterm eller exoterm (uden at have enthalpitilvæksten)?hvorfor dæmper en puffer ...
  • covalente bindinger

    Forumindlæg
    altså jeg har stadig ikke helt styr på hvad en covalent binding er...er der nogle der kan hjælpe, for det er praktisk taget umuligt at slå det op i diverse leksikon osv...!??