Søgning på: international politik srp. Resultater: 14961 til 14980 af 16337
-
Har du været oppe i historie??
ForumindlægHej, Jeg skal til historie eksamen på mandag - og tænkte om der var nogle der har været oppe, der har lyst til at dele ud af jeres erfaringer? Hvad er godt at gøre og hvad skal man holde sig fra? :) -
9/11
ForumindlægHvilke lande synes ikke det var et terror angreb på 9/11? -
Ha(it), Ha(almen) eller Cand.oecon
ForumindlægHej derude. Jeg står og vil gerne i gang med at læse videre her efter sommerferien. Jeg blev student sidste år fra gym. Pt har jeg indsnævret mig til 3 uddannelser jeg synes er interessante: Ha(it), Ha(almen) og Cand.oecon. Alle sammen i Århus da jeg gerne vil læse der. Jeg kunne rigtig godt tænk... -
Mundtlig prøve 3.G ny reform?
ForumindlægHej! Jeg er en elev der desværre har haft en lærer med en del sygdom og det har gjort at undervisningensperioden har mangler. Vi nåede ikke pensum men der bliver ikke opgivet noget vi ikke har gennemgået. Ud over dette er vi ikke blevet forklaret hvordan eksamen foregår og hvilke ting vi skal læg... -
Cand. scient. pol - hvor er det "finest" at læse?
ForumindlægHej Måske et lidt fjollet spørgsmål, men hvor er det "finest" at læse Statskundskab? Med finest tænker jeg på, hvilket sted der "ses mest op til", har de bedst forskere, har haft de fremmeste studerende og lignende. -
Magtens tredeling
ForumindlægNogen som kan forklare magtens tredeling og herunder regeringen (mindretalsregeringer med/uden støttepartier, flertalsregeringer, "at tælle til 90", ministerierne, og oppositionen som modstandere? Er helt lost nu :s -
Den seksuelle lavalder
ForumindlægI Danmark er den seksuelle lavalder 15 år, mens den er på 18 år i USA. Hvilke argumenter er der for at sætte den op eller ned? -
Gymnasie linjer
ForumindlægHej. Jeg skal til at starte på Gymnasiet her på tirsdag. Men igår fik jeg en klasseliste, hvor jeg er kommet i klasse med dem, som ikke har valgt samme linje som mig. Tilbage til da vi skulle vælge linje, godt et halvt år siden, valgte jeg; EngelskA, SamfundsfagB og PsyC, men jeg ombestemte mig ... -
Frihed
ForumindlægHeey, :) Er der egentlig nogen der nogensinde har skrevet en tale om frihed før? -
Hvem bestemte at berlinmuren skulle bygges?
ForumindlægHej. Hvem bestemte at berlinmuren skulle bygges? Jeg har læst lidt, og er blevet lidt nysgerrig. Havde det noget som helst noget at gøre med Suvjetunionen og USA? eller var det DDR som bestemte det? Men spørgsmålet er: Hvem bestemte at berlinmuren skulle bygges? -
DEN POLITISKE KANDESTØBER
ForumindlægNogen der kan hjælpe her?? HAST 1) Redegør kort for et dramas typiske opbygning (med dine egne ord). 2) Sammenlign med de 3 første akter af Den politiske kandestøber- Hvilken udvikling finder sted i hver akt? 3) Kom med et bud på, hvad du forventer at der skal ske i 4 -
Læseprøven 2010
ForumindlægHej folkens Til alle der der var oppe i skriftlig dansk mandag d. 3/5 og havde læseprøven Ville bare høre hvad i synes om den mht. svæhedsgrad, hvor langt i nåede osv. Personligt synes jeg, at den sidste opgave med Robin Hood var den sværeste, da jeg synes at mange af ordene kunne passe ind i s... -
Tysk - fortsætter. Svært/ikke svært? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg står i det store dilemma og skal vælge sprog nu. Jeg har i min studieretning 4 a niveau fag og vil ikke ende op med et 5. derfor er tysk fortsætter nok dte eneste jeg kan vælge. Problemet er bare, at min tysklærer fra folkeskolen var... bims. så jeg er HELT på bar bund hvad angår tysk desværr... -
Er dette den komparative metode?
ForumindlægHej - jeg er i tvivl om, at jeg har brugt den komparative eller kvantiative metode. Jeg har to kurver over Europa's og USA's stålproduktion i løbet af årene. Her har jeg sammenlignet dem og set, at europa er førende på markedet indtil 1885. Er det den kvantiative eller komparative metode?... -
Emne
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og skal til at lave en synopsis indenfor emnet samfundsforhold i USA eller England, men er helt blank når det kommer til et emne derunder. Det skal være en problemstilling i forhold til samfundet i et af disse lande. Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Mvh Hebbel -
Dansk Synopse
ForumindlægFor et par dage siden trak jeg emnet "Skoleliv og Klasseforskel" i Dansk FSA mundtlig. Jeg må kun bruge sagprosa. Så jeg kom med en konklusion, at jeg vælger artikler der omhandler Helle Thorning Schmidt og hendes fiasko, med at sætte sin datter inde i en privatskole hun var imod. Probl... -
Mundtligt samfundsfag - Eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtligt samfundsfag til 9. klasses afgangseksamen Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg kan komme op i af emner og hvad man skal snakke om og hvor lang tid.... Er der nogle af jer, der kan gøre mig klogere på det? -
Optaget - KU?
ForumindlægSagen er den at jeg gerne vil læse Økonomi på Københavns Universitet efter sommerferien. Har alle fag undtagen samfundsfag B, som jeg heldigvis kan tage på et sommerkursus. Men på deres hjemmeside, står der at man skal have et samlet snit på 6,0 i matematik A. Jeg har fået 7/7 i årskarakterer. Hv... -
Guds dårskab
ForumindlægHvad menes med Guds dårskab? - jeg forstår vendingen således, at det at Gud har valgt at frelse mennesket med Jesu død og opstandelse, er en dårskab? -
Matematik og andet fag?
ForumindlægHej folkens Jeg søger ind på matematiske fag på KU. Jeg har sendt min ansøgning afsted, og kommer forhåbentlig ind med mit snit på lidt over 10. Mit spørgsmål går på opbygningen af studiet i forhold til inddragelse af andre fag.Jeg ved at der er mulighed for at kombinere med f.eks. økonomi, stati...
