Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 15021 til 15040 af 18758
-
George Bush, idealist eller realist?
ForumindlægHej. Jeg sidder og lavet en opgave om FN, og skal komme ind på George Bush, i et sammenhæng og vil gerne have noget med, omkring realismen og idealismen, men sidder og bliver helt i tvivl efter at have læst i min bog om, hvad han egentlig er og hvorfor. Så hvis nogen ligger inde med en god forkla... -
Hjælp søges :-)
ForumindlægHåber at nogen kan hjælpe med spørgsmål a) og b) -
Maksimal fortjeneste
ForumindlægEn virksomhed fremstiller en vare. Omkostningerne O(x) ved fremstilling af x tons pr. uge af denne vare er givet ved O(x)=x^3-30x^2+500x+30, hvor O(x) er udtrykt i en møntenhed, som er underordnet i denne forbindelse. Den producerede varemængde kan sælges til en fast pris 308 pr. ton. Bestem ... -
Forkert/rigtigt
ForumindlægJeg har prøvet at opstille en model, som jeg har vedhæftet, er der nogen der vil se om jeg har gjordt det rigtigt? På forhånd tusind tak -
12 i tysk, men er ikke glad!
ForumindlægJa som emnet ligeledes indikere, så fik jeg i dag et 12-tal i tysk, men er dog til trods for dette ikke glad. De fleste andre, som ikke kan tysk, OVERHOVEDET formår at score et 10 tal og en anden pige fra minj klassae f også 12, men sandheden er at de ikke kan tysk overhovedet. Dette har fået mig... -
Riemanns summer
ForumindlægJeg sidder og beregner nogle opgaver med riemanns summer.. ville bare vide om det er løst korrekt. f.eks. y=x n=8 i={0,1,2,3,4,5,6,7,8} a=0 b=2 dx=b-a/n = 2/8 L(f,p) < Intergralet < u(f,p) undersum:L(f,p)=1*2/8+3*2/8+5*2/8+7*2/8=4 oversum:u(f,p) = 2*2/8+4*2/8+6*2/... -
procentvis rente
Forumindlægjeg kan overhovedet ikke komme videre.. jeg håber i vil hjælpe mig. En størrelse aftager med 6,5 % om året. Efter en årrække er størrelsen aftaget med 55,36 %. Beregn hvor mange år der er gået. Jeg kan ikke bruge rente formlen så jeg bruger den her. F(1år)= 1 + r(1år) = 1 + 0,065 = 1,065 D... -
eksamensopgave 6.004
ForumindlægHej allesammen, jeg har kigget på den her opgave, men ved ikke hvad jeg skal gøre. Håber i kan hjælpe. Fra et dambrug udledes ved et uheld spildevand i et vandløb. Dette forårsager et iltunderskud i vandløbet. i en model beskrives iltunderskudet ved funktionen: f(t) = 97,5 * t *e^(-0,39*t) t... -
Nulpunkter, fortegn mm.
ForumindlægEn som kan hjælpe med vedlagte opgave? -
Analyse 1 - fortætningspunkt
ForumindlægDer er nogen ting jeg ikke forstår. Jeg skriver derfor først alle de relevante ting ned i latex og derefter stiller jeg spørgsmålet med fed skrift. Nu kommer første spørgsmål til eksemplet. Hvorfor skal n opfylde betingelsen n>1/ε? Jeg har en formodning om, at det har noget at g... -
Syre-base titrering - redegørlse af 10-talslogaritmens relevante egenskaber
ForumindlægHej Jeg har i min SRO fået til opgave at give en redegørelse for relevante egenskaber ved 10-talslogaritmen i forbindelse med udledning af formler for pH i syre/baseopløsninger og jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal gribe dette an. Skal jeg udlede formlerne for pH fx -log([H_3O+]), -log(c_b), pu... -
proportionel funktion?
ForumindlægHva vil det sige at en funktion er proportional? betyder det at den er stigende? -
hjælppp
Forumindlægen funktion er givet ved f(x)= 1/33-x2 benyt differentialregning til at argumentere for grafens forløb. jeg har fundet f´ f´(x)= x2-2x -
skitser supp
Forumindlæghttp://peecee.dk/upload/view/88101 Opg. 34 punkt 1 Opg. 36 (i) og (ii) Opg. 39 punkt 1 Hvad skal der gælder for at den er absolut kontinuert og hvad skal gælde for at det er en tæthedsfunktion helt formelt ? -
Procent ;)
ForumindlægI september 2002 købte Julies forældre en aktie i Tivoli til 1320kr I september 2005 var kursen 2820. 1. Beregn hvor mange procent værdien af aktien er streget fra 2002 til 2005 2. Vis ved en beregning at stigningen i aktiens værdi svarer til en årlig vækst på ca. 29% Gerne en nem forklaring... -
HJÆLP!!!
Forumindlæghejsa... har et stort problem! jeg ved ikke hvilke gundstoffer der skal være i jorden for at få et godt udbytte ud af grøntager el. lign. på forhånd tak. :D -
Medicin
ForumindlægHej. Hvor mange søger ind på medicinstudiet om året, og hvor mange bliver valgt? Hvor kan jeg finde noget om det? -
f'(x)=0 ??
ForumindlægHvordan løses f'(x)=o uden lommeregner? Jeg skal bestemme monotoniforholdet. Jeg har funktionen -2x^3-3x^2=9x og f'(x)=-6x^2-6x+9. Jeg vil derfor løse f'(x)=0 for at finde nulpunkterne. 0 = -6x^2-6x+9 6x^2-6x=9 hvordan isolerer jeg x ?? -
parabel og linje
ForumindlægJeg er ny her på studieportalen, så håber der er nogle, der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal løse det her problem. Ved ikke hvordan jeg skal komme i gang og lave de her opgaver: Første opg. I et koordinatsystem i planen er en linje l og en parabel P bestemt ved l: y= 2x-2 og P: y=-x^2+3x+4 .... -
Installation
ForumindlægHjælp!!! Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få latex til at køre i xemacs. Jeg er xemacs bruger, men har nu fået en ny computer og kan bare ikke få det til at virke. Jeg har installeret xemacs og mictex, men når jeg åbner en .tex fil i xemas kommer latex-'iconet' ikke frem. Er der no...
