Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 15141 til 15160 af 18758
-
H<->H - eclipsing
ForumindlægEach H<->H eclipsing interaction in ethane costs about 4,0 kJ/mol. How many such interactions are present in cyclopropane? What fraction of the overall 115 kJ/mol (27,5 kcal/mol) strain energy of cycloprpane is due to torsional strain? -
Monotoniforhold
ForumindlægHalløj Jeg har en opgave om monotoniforhold som jeg har udregnet men ikke helt forstår alligevel. Den lyder således: En funktion f er givet ved forskriften f(x)=3x^2-18x a. Løs ligningen f'(x)=0 og bestem det globale minimum for f. Jeg har først differentieret forskriften f'(x)... -
Funktion og maksimum
ForumindlægJeg håber i kan hjælpe med denne opgave En funktion (f) er givet ved f(x)=e^(−x^(2)+2*x+1) a) Gør rede for om denne funktion har et maksimum. -
hej har virkelig brug for hjælp til noget matematik. tak
Forumindlægopgaven lyder kina har i en årrække oplevet stor økonomisk vækst. udviklingen i kinas bruttonationalprodukt (BNP) kan for en periode før finanskrisen med tilnærmelse beskrives ved modellen y = 726 * 1,115x hvor x er antal år efter 1995, og y er kinas BNP målt i miliarder dollers a) bestem ki... -
En funktion f er bestemt ved f(x) = ln x − 3x, x > 0 1. Gør rede for, at funktionen f har et maksimum, og bestem dette maksimum.
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg sidder med denne opgave og kan simpel hen ikke komme viderer. Jeg har differentieret funktionen og sat f'(x) = 0 og fået 1/3 men der skal vel to punkter for at der kan være en maksimum. Opgaven lyder: En funktion f er bestemt ved f(x) = ln x − 3x, x > 0 1. G... -
kritiske punkter og lokalt maximum
ForumindlægHej Håber der er nogen som kan hjælpe med opgaven, der er vedhæftet. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe den an. På forhånd tak. -
Hjælp til forståelse af kvadratrod.
ForumindlægHej. Nogen der kan forklare mig logikken i denne formel? (Se vedhæftet fil) Jeg forstår nemlig ikke hvorfor der indsættes "+1" og "-1" til sidst mellem den årlige rente som er 9% altså 0,09 Kvadratrod 12 indsættes da der er 12 måneder. i et år. Nogen der kan forklare det så... -
monotoniforholdene? forstår det ikke så godt
ForumindlægAndengradspolynomiet: f(x)=2x^2-8x har toppunkt i (2, −8). Angiv uden at tegne grafen monotoniforholdene for andengradspolynomiet. -
Stationære punkter
ForumindlægJeg har nogle problemer med denne opgave. Funktionen f er givet ved: f(x,y)=ex * y2 a. Argumenter for, at funktionen ikke har nogle stationære punkter. -
bestem k, så den ikke har fælles punkter med f?
ForumindlægJeg har en funktion f givet ved Jeg har bestemt nulpunkterne, fundet tangenten og fundet dens monotoniforhold, som er eller (kunne ikke lige finde eller symbolet) Jeg har så sat de tal ind in min funktion, og får -0,2987 og 5,4365. Kan det så passe at det vil være: og det ville være sv... -
Bestem gaffelforskrift.
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at bestemme en forskrift for f (vedhæftet). Jeg har regnet mig frem til, a og b værdierne før og efter den knækker, men bøvler lidt med at få det ind i en gaffelforskrift. Før knækket: A = -0,666 og B = 2,33 Efter knækket: A = 0,8 og B = -0,6 Kan nogle hjælpe? -
Udviklingen af computerpil
ForumindlægHej Jeg undrer mig over om folk bliver mere afhængige af computerspil end man gjorde tidligere, og hvordan kommer det til at se ud i fremtiden? På forhånd tak. -
en oversættelse. rimelig nem
Forumindlægtror at denne oversættelse er lidt nem, men vil gerne have i hjælper mig alligevel!Bastian besøger sin bedstemor på sygehuset og træffer her Dr.Freude.Han forelsker sig i hende, men hun interesserer sig i begyndelsen ikke for ham.Bastian har en bil. Han elsker den højt og kalder den Else. Det er ... -
Der bor en ung pige - digt
ForumindlægDer bor en ung pige Der bor en ung pige i mig, som ikke vil dø, hun er ikke længere mig, og jeg ikke hende, men hun stirrer på mig fra spejlet, i øjnenes sø, som søger hun noget, hun ikke mere kan finde. Hun har ikke andre i verden at spørge end mig: hvor er mine drømme? og hvor er min tyveårs ... -
Hjælp til svær fransk oversættelse. Pierre? :)
ForumindlægHejsa :) Jeg har brugt for lang tid på den her oversættelse, og jeg synes virkelig, det ser meget forkert ud. Er det virkelig 2.g niveau? Tak for hjælpen. Den står først på fransk, så på dansk. Knus Maria.Dans le texte il s’agit d’une petite fille, qui a 5 ans, et qui aussi est l’écrivaine du liv... -
Metaforer i "Bare en regnvejrsaften"
ForumindlægHej alle Jeg har fået til opgave at finde metaforer i "Bare en rejnvejrsaften" af Halfdan Rasmussen. Kan I hjælpe mig? På forhånd tak:) Her er hele digtet: Bare en regnvejrsaften. Alting er lydhørt nær. Dråber falder og falder bag forårets spinkle træer. Bare en regnvejrsaften... -
Hjælp dansk eksamen!
ForumindlægHej alle Jeg skal til dansk eksamen om et par dage, og jeg har brug for hjælp. Jeg skal finde metaforer i dette digt. Kan I hjælpe mig? På forhånd tak:) 1. Bare en regnvejrsaften. Alting er lydhørt nær. Dråber falder og falder bag forårets spinkle træer. Bare en regnvejrsaften. Menne... -
Eksamen - sproglige virkemidler
ForumindlægHej:) Jeg har et digt, som jeg skal finde sproglige virkemidler i. Der er ret mange, så jeg vil finde ud af, hvad det betyder for digtet. Hvilken virkning får det, hvis forfatteren bruger mange sproglige virkemidler? På forhånd tak 1. Bare en regnvejrsaften. Alting er lydhørt nær. Dråber f... -
Sproglige virkemidler
ForumindlægHej:) Jeg har et digt, som jeg skal finde sproglige virkemidler i. Der er ret mange, så jeg vil finde ud af, hvad det betyder for digtet. Hvilken virkning får det, hvis forfatteren bruger mange sproglige virkemidler? På forhånd tak 1. Bare en regnvejrsaften. Alting er lydhørt nær. Dråbe... -
Hvad betyder..
ForumindlægHej alle Hvad betyder det, når man siger, natten er hvid og lang? Det er et digt om besættelsestiden. Her er det. På forhånd tak 1. Bare en regnvejrsaften. Alting er lydhørt nær. Dråber falder og falder bag forårets spinkle træer. Bare en regnvejrsaften. Mennesketom og stum h...
