Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 15161 til 15180 af 18758
-
Kigge oversættelse igennem for fejl?
ForumindlægVille være utrolig taknemmelig, hvis der var nogen, der gad rette denne tyske oversættelse igennem! Den danske tekst, der skal oversættes:En amerikansk professor i psykologi har beskæftiget sig med, hvordan fjernsynet virker på mindre børn. Hans undersøgelse drejer sig om børn med et meget stort ... -
Tysk oversættelse
ForumindlægVille være utrolig taknemmelig, hvis der var nogen, der gad rette denne tyske oversættelse igennem! Den danske tekst, der skal oversættes: En amerikansk professor i psykologi har beskæftiget sig med, hvordan fjernsynet virker på mindre børn. Hans undersøgelse drejer sig om børn med et meget stort... -
Daniel Ruhhman please hjælp her
ForumindlægDette skal oversættes, vil du rette, har selv givet mit bud. på forhånd mange tak:Hvad har du brug for?Dette spørgsmål stiller forældrene ofte børnene. Børnene laver måske en ønskeseddel, og svaret lyder ofte: Jeg har brug for en pc, en dvd-afspiller og et stereoanlæg. Børnene kender ingen begræn... -
DK-->Eng.
ForumindlægDet er det engelske der gerne må rettesTak for hjælpenFor tre år siden fik en familie i Californien at vide, at deres 16-årige datter, Anissa, havde leukæmi. Prognosen var, at hun ville dø inden fem år, medmindre man fandt en donor med samme vævstype og foretog en benmarvs transplantation. Famili... -
Fordele og ulemper ved samfundsfag og engelsk
ForumindlægHej, jeg skal op i AT her på torsdag d. 24, og jeg sidder lige pt. med min problemformulering. Jeg har arbejdet med filmen "Children Of Men", og har haft problemformuleringen: "Hvordan skildres udviklingen i samfundet i Children of Men på baggrund af katastrofen?" Herund... -
Ødipus-komplekset - begrænsninger/mangelfuld?
ForumindlægHejsa Jeg ville høre, om I har gjort jer nogle tanker om Ødipus-kompleksets begrænsninger eller mangelfuldhed i forhold til dét at beskrive børns dannelse af kønsroller i den fallisk-ødipale fase, som er omkring 3-5-års alderen? Indtil videre har jeg følgende: Forældet - teorien er ud... -
Essay-hjælp! (At turde flytte sig)
ForumindlægHej allesammen! Jeg har simpelthen mange problemer med det at skrive en essay. Alle steder hvor jeg kigger på nettet, men også iblandt mennesker, siger forskellige ting omkring " hvordan man skriver et essay". Nu har jeg så prøvet at starte et Essay, men sagen er den, at jeg aldrig ha... -
Bare en regnvejrsaften!!
ForumindlægJeg skal bruge en analyse af digtet "Bare en regnvejrsaften" af halfdan rasmussen, er der nogen som kan hjælpe mig!? :) Jeg håber ikke det bliver for langt...Jeg har taget otte ud af ni vers... Digtet lyder; Bare en rengvejrsaften Alting er lydhørt nær Dråber falder og falder Bag f... -
Kokain
ForumindlægHar denne oversættelse fejl? Sind die Freunde mir gewogen = Hvis vennerne er gode mod mig Die weisse Fee spannt ihren Bogen = Den hvide fe spænder sin bue Schiesst meiner Sorge ins Gesicht = Og hun skyder mine sorger i ansigtet Und aus den beiden Hälften bricht = Og ud af begge halvdele br... -
Rettelse + oversættelse
ForumindlægHej, Håber stadigvæk der er en der vil hjælpe, ved at rette det engelsk der er skrevet og så hjælpe med at få oversat det sidste .:) Det ville være rigtig dejligt. I am convince that prevention, experience and cooperation is the best way to stop bullying. I mean if you have many experience th... -
Oversættelse til engelsk
ForumindlægHejsa, har lidt problemer med at få oversat det sidste af denne her tekst, Er der en der har tid og lyst til at hjælpe :) I am convince that prevention, experience and cooperation is the best way to stop bullying. I mean if you have many experience then you would be able to cooperate with som... -
Hjælp til tysk oversættelse!
ForumindlægJeg har oversat denne danske tekst til tysk: Hvad har du brug for? Dette spørgsmål stiller forældrene tit børnene. Børnene laver måske en ønskeseddel, og svaret lyder ofte: Jeg har brug for en pc, en dvd-afspiller og et stereoanlæg. Børnene kender ingen begrænsninger. Forældrene har jo penge nok!... -
Analyse af Bare en Regnvejrsaften. " alt skal igen blive dit"
ForumindlægJeg skal til årsprøve i mundtlig dansk, og jeg skal ,som en del af mit emne lyrik analysere en " bare en regnvejrsaften" af Halfdan Rasmussen. Der er et sætning der går igen, " alt skal igen blive dit", og jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal tolke den. Bare en... -
genetik
ForumindlægHej med jer! Kan i hjælpe, jeg forstår ikke helt denne opgave :s Blodtypernes anvendelighed i praksis er oftest ved blodtransfusion og faderskabssager. Her følger et eksempel på, hvordan blodtypesystemerne kan anvendes i en faderskabssag: </o:p> Ann Sofie har fået et barn, Mads. Hun an... -
genetik
ForumindlægHej med jer! Kan i hjælpe, jeg forstår ikke helt denne opgave :s Blodtypernes anvendelighed i praksis er oftest ved blodtransfusion og faderskabssager. Her følger et eksempel på, hvordan blodtypesystemerne kan anvendes i en faderskabssag: </o:p> Ann Sofie har fået et barn, Mads. Hun an... -
Bayes lov.
ForumindlægHar fået en opgave der lyder: En mand(M) med Genotypen RS og en Kvinde(K) med genotypen RR. De for to børn N1 og N2. Disse to børn får et barn NN, altså et barn af to søskende. Bestem sandsynligheden for P(NN er RR), P(NN er RS) og P(NN er SS). ------------------------------------ ... -
Bare en regnvejrsaften
ForumindlægHej alle sammen :-) Er meget i tvivl om hvordan jeg skal tolke strofe 7 i Halfdan Rasmussens digt 'Bare en regnverjsaften' Strofen lyder: Måske vil du ikke se det: Stumt presser noget på. Det hamrer bag celledøre. Det stormer mod bolt og slå. Det hænder os her i Danmark. Menneske &ndas... -
Bare en regnvejrsaften Halfdan Rasmussen fortæller
ForumindlægHej, er i tivil om hvilke fortæller type digtet er. Håber nogen kan hjælpe. Bare en regnvejrsaften Alting er lydhørt nær Dråber falder og falder Bag forårets spinkle træer Bare en regnvejrsaften Mennesketom og stum Hviler den våde gade Under det tavse rum Gaden er ikke venlig Åben og god som fø... -
Smidt ud hjemmefra
ForumindlægGod formiddag Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at skrive om det her, men nu prøver jeg. Jeg er en 17 år dreng fra Aarhus og bliver 18 om en måned. Jeg har i dag fået den besked af min mor at jeg fra dags dato selv skal betale for mad, transport, møbler, tøj osv. Jeg har ikke noget ar... -
Studietur – Ja tak!
ForumindlægLad mig kort skitsere sagen. På mit gymnasium rejser alle klasser til udlandet på studietur. I denne uge er der rådighedsuge på gymnasiet. Til dem, der ikke ved, hvad det er, kan jeg oplyse, at det er dage, der er til rådighed for lærere, som ønsker at tage på ekskursioner, indhente aflyste timer...
