Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15181 til 15200 af 19042
-
NG eksamen
ForumindlægHej derude Jeg har fået 11 eksamensspørgsmål/emner jeg kan risikere at trække. Det ville være super fedt hvis der er nogen der har noget stof indenfor disse spørgsmål, links eller ligefrem kan svare på dem. Jeg skal snart op så. På forhånd tak! 1.Bliver der mangel på drikkevand i Danmark? 2.Hvo... -
Kvantemekanik
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål i forbindelse med kvantemekanik. Jeg skal nomerer en bølgefunktion, der til tiden t=0 er givet ved. W(x,0) = A(sqrt(3)*i*d(x)+f(x)) hvor d(x) og f(x) to nomerede egenfunktioner for hamiltonoperatoren for en harmonisk oscillator. i er det normale imaginære tal. Jeg v... -
Hjælp til diskussion
ForumindlægHej :D Jeg sidder og skal lave et tidligere eksamenssæt i samfundsfag og det sidste diskuterende spørgsmål lyder: Diskutér, i hvor høj grad det er muligt at øge den sociale mobilitet ad politisk vej. Diskussionen skal tage udgangspunkt i bilag A2, og du skal anvende sociologisk teori. ... -
Hurtige kemi spørgsmål, hjælp, 15 min.
ForumindlægHejsa, kan nogle hjælpe med følgende opgaver? Opgave 1. Bromethan har formlen CH3CH2Br, det er en væske ved stuetemperatur. a) Hvad er densiteten for bromethan, når 15,0 ml vejer 22.2 g. ved stuetemperatur? b) Hvad er stofmængden af 22.2 g bromethan? c) Hvad er volumenet af 22.2 g bromethan ved 5... -
SRP analyse af den økonomiske situation
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver en srp omkring den økonomiske situation i dansk landbrug Jeg var egentlig godt på vej indtil jeg blev helt i tvivl om hvad jeg skal. I starten havde jeg skrevet noget om, afkastningsgraden, soliditetsgraden og likviditetsgraden i perioden 2008-16. Noget om jordprisens ... -
Dansk middelalder - slaver
ForumindlægJeg er netop igang med at læse op til historie og sidder nu midt i dansk middelalder. Man oplevede en produktionsstigning i bøndernes landbrug og fik dermed også et overskud i perioden 1100 - 1250. - men hvordan? Jo, man kan firkantet sige at det hel skyldes at tilførslen af slaver langsomt ho... -
Energi i en protonstråle
ForumindlægHej SP Fra en accelerator sendes en stråle af protoner hen imod et homo¬gent magnetfelt, gennem magnetfeltet og derfra videre mod et me¬talfolie, se figuren. Protonernes fart er 9,2*105 m/s. Størrelsen af den magnetiske fluxtæthed i magnetfeltet er 2,6• 10-2T. I magnetfeltet bev... -
Eksamen årgang 2008 august
Forumindlæghej igen er der en der ud som vil hjælpe mig igen med mat ? For mønter gælder følgende sammenhæng mellem vægten m (målt i gram), diameteren d(målt i mm) og tykkelsen h(målt i mm) m= k*d2* h hvor k er et tal, der afhænger af materialet. Danske ti-krone-mønter vejer 7,0 gram, har diameteren 23,3... -
Eksponentiel funktion, hjæælp? :)
ForumindlægHej! jeg har brug for lidt hjælp til b'eren i opgaven. Og regner lidt med at a'eren er rigtig. :) Opgaven lyder: Vægten af et tropisk nåletræ kan beskrives ved modellen y = 0,31⋅ d^2,11 hvor d er diameteren i cm ved træets fod, og y er vægten af træet i kg. a) Hv... -
Analysemetoder
ForumindlægJeg er i gang med at skrive Dansk/historie opgave. Jeg skal analysere "De blaa undulater" af H.C. Branner på tre forskellige måder. Jeg har følgende at vælge imellem: Biografisk læsning Nykritisk læsning Psykoanalytisk læsning Marxistisk læsning (ideologikritisk læsning) Eksistentialist... -
Hvor lang tid går der før de to biler mødes?
ForumindlægHej! Jeg sidder og kæmper med denne fysikopgaver og er simpelthen gået helt i stå. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe? Jeg har i forvejen omregnet begge bilers hastighed til m/s og forsøgt at sætte ind i funktioner osv. men det giver ingen mening at komme frem til et nogenlunde resultat. Opg... -
Hjemmeopgave i kemi. Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg er kørt lidt fast i en hjemmeopgave i kemi. Den lyder således: Opgave 5 Husholdningseddike er en 5 masseprocent opløsning af eddikesyre i vand. Massefylden er 1 g/ml a) Hvor mange gram eddikesyre er i 1 liter? ?=1g/ml 1l vejer 1000g = 1kg 5% af 1000g= 50g n=m/M b) Hvor ... -
fællestemperaturen for kaffe, mælk og krus
ForumindlægHej har fået en opgave for til imorgen og troe jeg har fundet den ligning jeg skal bruge men er ikke helt sikker? Her er opgaven: I et blikkrus hældes 200mL kaffe der har temperaturen 88oC. Heri hældes 17 mL mælk med temperaturen 12oC. Kruset har til start temperaturen 22oC. Kruset vejer 37g. J... -
Find arbejdet ved at integrere
ForumindlægJeg har en opgave som lyder sådan her: Find arbejdet som kraften F = (y2 + 5) i + (2xy - 8) j udfører langs to veje ABC og ADC som består af rette linjer mellem punkterne A, B, C og D med koordinater (0,0), (1,0), (1,1) og (0,1) på xy-plan. Beregn også arbejdet langs en ret linje fra A til C... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHej, Jeg er igang med mit sidste år på STX. Jeg har planer om at holde et sabbatår efter sommerferien, hvor jeg bl.a. vil læse mit matematik B-nivaeu til et A-niveau, men jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt den gymnasiale supplering kommer til at påvirke mit karaktergennemsnit fra min studente... -
Hjælp til min sidste opg i afleveringen!
ForumindlægSidder med følgende opgave: Ved sammenblandingen af vandige opløsninger af calciumchlorid og sølvnitrat danned bundfald af sølvchlorid. Ved støkiometriske beregninger er det mest praktisk at anvende et reaktionsskema med stoffernes formelenheder: CaCl2(aq) + 2AgNO3(aq) → 2AgCl(s) + Ca(NO3)2(... -
Har jeg udregnet denne ligning korrekt?
ForumindlægHej alle, jeg har fået følgende opgave: For mønter gælder følgende sammenhæng mellem vægten m (målt i gram), diameteren d (målt i mm) og tykkelsen h (målt i mm): m = k * d^2 * h hvor k er et tal, der afhænger af materialet. Danske ti-krone-mønter vejer 7 gram, har diamteren 23,35 mm og ... -
Mek.fys. rutsjebanetur
ForumindlægJeg er igang med mekanisk fysik (A-niveau, STX) og har fået stillet opgaven: Hvor stor en kraft skal sædet i en rutsjebane påvirke Gert med for at nå en fart på 80km/t i løbet af 3 sek, når det oplyses at Gert vejer 92kg? Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an. Jeg ved at iflg. Newto... -
Kondital..
ForumindlægJeg har lige haft min første konditest i dag, og mit resultat blev nok ikke specielt tilfredsstillende :P. Da jeg er en pige, så er intervallet for "god form" : 37-42. Mit kondital nåede så lige de 37 Og jeg finder det lidt problematisk, eftersom jeg har løbet ligeså meget , som folk d... -
Opgave 24 - Mangler lidt hjælp
Forumindlæg24) En 800 kg tung bil har fire bremseskiver af stål på hver 1 kg. En uerfaren ungersvend er ude at køre alpekørsel, og på vej ned fra et højt bjerg bremser han hele tiden. Det er 30? varmt. a) Hvor meget højde skal han have tabt, før bremserne er 400? varme? c = 0,49 25) I et opvaskefa...
