Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15241 til 15260 af 19441
-
En mark har form som en (skæv) firkant ABCD. Man får oplyst, at
ForumindlægEn mark har form som en (skæv) firkant ABCD. Man får oplyst, at |AB| = 140 m , |AC| = 150 m , |BC| = 120 m, |AD| = 100 m og vinklen DAC = 70 grader Hvad skal jeg gøre? -
Trekant areal
ForumindlægHej igen .. Har lige endnu en opgave angående en trekants areal .. ville høre om der var nogle der lige kunne kigge på det ? Opgaven er vedhæftet.. -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Hjælp til et mundtlig eksamensspørgsmål
ForumindlægHej er der nogle, der har et forslag, hvor man kan/skal starte, når der står "Gør rede for arealet af en trekant via. sinus."? På forhånd tak. -
Vietnamkrigen og Agent Orange
ForumindlægJeg er i gang med en større rapport om Vietnamkrigen og Agent Orange. Det er meget begrænsede hvad jeg har kunne finde af information om oprensningen af Agent Orange eller mere præcist om manglen på oprensning... Så mit spørgsmål er pære simpelt, hvad skyldes at kemikalie forbrikkerne undlod at r... -
ligning for tangent til graf i ukendt punkt?
ForumindlægHej alle (: jeg håber i kan hjælpe. Opgaven lyder således: En funktion er bestemt ved f(x)=1/4x^3-x^2-x+4. det skæringspunkt mellem grafen for funktionen og førsteaksen, der har den mindste førstekoordinat, kaldes A. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet A. Jeg kan godt finde... -
Forståelse af bevis 2.gradspoly
ForumindlægJeg har uploadet en fil, da der hører en graf med til. Deri står min komplikation http://peecee.dk/?id=47676 Anders -
En grønthandlers profit
ForumindlægHej, jeg har en opgave jeg har svært ved. Håber der er en som kan hjælp! Opgaven lyder sådan her: En grønthandler der lever af at sælge æbler (a) og bananer (b) ønsker at maksimere sin profit. Hans profit er givet ved følgende funktion: π(a,b) = 2a + b (a + 1/2b + 2) - (a+b)2 - 1 Antag at... -
At gøre en stil spændende...
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en stil om mig selv. Umiddelbart kan jeg jo sagtens skrive en masse om hvor jeg bor, fortælle om min familie osv., men jeg synes at det bliver for kedeligt. Har i nogle tips til hvordan jeg kan gøre min stil lidt mere spændende og underholdende at læse? Ved ikke om ... -
reducer
ForumindlægHej. Jeg har regnet følgende opgaver ud, men vil bare være sikker på om de er rigtigt udregner. Der står i opgaven, at jeg skal reducere de opskrevne udtryk mest muligt. a) z= 3a + 5a Mit resultat: 8a 5b 3b ... -
Keglevolumen ud fra cirkeludsnit
ForumindlægJeg kæmper lidt med en opgave: Af en cirkel med radius på 10 cm laves et cirkeludsnit, som foldes til en kegle. Jeg skal bestemme ved hvilken udsnitsvinkel keglens volumen bliver størst. Jeg ved volumen af keglen er givet ved 1/3 * pi * r^2 * h men har lidt svært ved at få hul på opgaven. -
Fagsnit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på jura (kvote 2) studiet i aarhus, men ved sku ikke hvordan det helt beregnes. Har kigget på forskellige hjemmesider, men kan ikke finde ud af det. De specifikke adgangskrav for jura er Dansk A, engelsk B, sa... -
patos, logos og etos?
Forumindlæghvad betyder patos, logos og etos? -
Eksamen i RELIGION hvordan???
ForumindlægJae .. jeg sidder og læser op til religions eksamen .. skal op på mandag, så der er ikke frygtelig lang tid til .. vi har opgivet Kristendom, Jødedom, Islam og Etik ... egentlig fint nok, men min lærer har været virkelig dårlig til at informere om eksamen ... jeg har INGEN ide om hvordan eksamen ... -
Hvad syntes i om Biologi(A) eksamen 2007?
ForumindlægHej Alle. Jeg vil godt høre hvad jeres mening er om den skriftlige eksamen i BiologiA i år, 2007? Efter min mening var sættet sværere end mange andre eksamenssæt som vi har løst i årenes løb? Hvilke opgave valgte i, og hvorfor? Og hvad mente i var faldgruberne? -
fremstille graf til rente
ForumindlægHej jeg skal lave en graf så jeg kan aflæse hvor meget man får i renter på forskelige tidspunkter men jeg har ingen ide om hvordan man gør er der en venlig sjæl der kan hjælpe? jeg har vedhæftet et billede af opgaven Pft -
Opstil ligning efter tekst
ForumindlægPernille sender 3 gange så mange sms'er som Anna og 325 sms'er flere end Iben. Tilsammen har de sendt 3042 sms'er. Hvor mange har de hver sendt? Opstil en ligning ud fra oplysningerne og besvar spørgsmålet ved at løse ligningen. Nogle der vil hjælpe med at forklarer denne? Tusind ... -
Folkeskolelærer
ForumindlægTror i at lærerseminarer vil optage en hvis man ikke opfylder kravene, for eksempel skal man have otte i dansk hvilket jeg ik har. ¨ Jeg er invandrer, tror i der er stor chance for at jeg kan blive optaget? De mangler jo mange folkeskolelærer... -
kombinatorik hjælp
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælpe mig denne opgave. 3. På Mølholm Skole bruger man lærerens forbogstaver som forkortelse for deres navn. JL= Jane Lawaetz & PN = Pia Nielsen Hvor mange ”navne” kan det højst blive til? -
OECD
Forumindlæghej er der nogen der ved noget om OECD vil i så ikke bare skrive alle de informationer i har? :D på forhånd tak
