Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 15261 til 15280 af 28854
-
Hvor meget har jeg skrevet?
ForumindlægHej folk :-) Jeg er så heldig at jeg er ved at være færdig med min SRP opgave i 3.g. Jeg har skrevet i latex, og det eneste problem er, at jeg ikke ved hvor meget jeg har skrevet. Jeg har i en anden tråd herinde fundet et program der kunne tælle ord i opgaven, men det er ikke særligt præcist og... -
Rettelse ``Tysk``
ForumindlægHEj.. Er der nogen, der gider kigger på min oversættelse? 1) Han lod sit hår farve rødt. Er lässt sein Haar rot färben. 2) Om lørdagen sover de længe. Um den Samstag schlafen sie lange danach. 3) De har mødt eb ræv i skoven. 4) Månen skinnede hvidt over landskabet. Der Mond scheinte we... -
Tysk HASTER!
ForumindlægVi har tit tænkt på dig - Wir haben oft gedacht von dir. Tobias minder meget om sin far - Tobias erinnert sehr wie seine Vater Jeg kan tydeligt huske historien - Ich kann klar erinnere die Geschichte Har du vænnet dig til livet på landet - Hast du gewöhnst dich auf Leben auf dem Lande Claudia ha... -
stil
ForumindlægHallo Arnulf.Ich heiße Fassos, und ich bin ein 18 jähriges Junge. Ich habe dich auf einem Bild gesehen, und ich wolle erklären was ich von Tätowierungen und Piercings meine. Persönlich will ich sehr gern eine Tätowierung habe, aber ich habe ein Problem mit meiner Mutter. Sie ist nicht ganz norma... -
Er dette snyd?
Forumindlæger det snyd at finde en identisk SRP på nettet, tage hans ideer i forbindelse med f.eks. analysen og så omformulere hele lortet? Jeg er i den situation, at jeg skal analysere en roman, men har svært ved at gøre det. Jeg har fundet en opgave på nettet hvori personen analysere den rigtig godt. M... -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
Vurdering af stil - gym.a-niv
ForumindlægHej jeg fik i dag at vide at jeg har fået 6 for denne stil.. og jeg blve faktisk meget overrasket.. Kunne godt tænke mig at høre jeres vurderung. Den er skrevet på A-niveau i gymnasiet. Jeg kunne ikke finde noget sted at uploade den så har bare sat den ind. Opgave beskrivelsen lød på: giv en anal... -
Historieopgave - er min problemformulering præcis nok?
ForumindlægHej Jeg er begyndt at forberede en historieopgave, jeg skriver til en konkurrence. Temaet er Danmark i verden - verden i Danmark. Jeg har valgt at skrive om de Dansk Vestindiske Øer (mens de stadig var danske). Jeg vil enormt gerne fokusere på det at være slave under de forhold, der var, liges... -
Bonn og Berlin, mangler hjælp..
ForumindlægHej jeg skal lave en fremlæggelse her på torsdag angående Bonn og Berlin. Det skal vare cirka 2:30min Det her er hvad jeg har indtil videre, og hvis der er nogle der vil være sød og oversætte det jeg har skrevet på dansk, og rette min fremlæggelse igennem, ville jeg blive meget glad. Tusind ta... -
Nogen som vil kigge denne spanske tekst igennem for fejl?
ForumindlægSom barn (de niño) besøgte jeg hvert år min bedstemor i sommerferien. Hun var meget gammel, men var altid i gang med noget (estar ocupado), og hun fortalte mig mange historier, hver aften når jeg skulle (ir a la cama) i seng. Jeg elskede hende højt (mucho). Men den sommer, hvor (que) jeg... -
Eksamensprojekt - genetisk arvelighed anoreksi og natrium-Kaliumpumpe
ForumindlægHej, Jeg skal skrive eksamensprojekt (EP) i fagene biologi og psykologi om spiseforstyrrelsen anoreksi. Jeg har imidlertid svært med at finde relevante informationskilder omk. evt genetisk arvelighed af sygdommen, da jeg ikke synes de få kilder, jeg har fundet, har været særlig beskriv... -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
Medicinstudiet - alternativer
ForumindlægHej :-) Jeg er netop startet i 3.g og lige nu er jeg ret lun på medicinstudiet. Jeg ved, at det er svært at komme ind, man skal opfylde kravene (jeg går på samfundsfaglig linje, og skal derfor opgrade MEGET for at kunne opfylde kravene), og være målrettet. Derfor er jeg begyndt at tænke på alter... -
Return for Medical School
ForumindlægHej folkens! Jeg regner med at blive læge, men i USA kan man dette ved at eksempelvis først tage en Bachlor's degree i chemistry, og derefter søge ind på medical school (der nogenlunde svarer til en Master's degree i medicin herhjemme). Jeg selv regner med at læse en major i chemistry i U... -
Problemformulering - Neurokirurgi
ForumindlægHej derude :) Håber jeg har sat mit projekt under det rette emne, fordi var lidt i tvivl. Nå, men lad os komme til sagen :) Jeg går i 8 klasse. Vi er så småt gået i gang med et projekt (ikke emnearbejde). Det er på en måde en øvelse, til når vi skal lave det rigtige projekt i slutningen af 8.... -
In the national gallery. Kom ind på min tråd og gi mig inspiration og en god diskution :)
ForumindlægHej Sidder her og skriver et fint essay om D. Lessings short story " In the National Gallery" Jeg synes der mange emner i historien men jeg er bare helt tom i hovedet når det gælder om at få det ned på papir. Topemner enten Generation gaps Eller at ham manden (måske) er en gammel liderl... -
Altafgørende hjælp metoder i AT
ForumindlægMit emne er Karl Marx betydning for arbejderne og fagbevægelsen/ fagforeningerne. 1. Hvilken metode benyttede Marx sig af? Kan man godt sige at han benyttede sig af den hypotetisk deduktive metode (Man opsætter en hypotese, afprøver den via forsøg, resultaterne testes statistisk og man kan nu fal... -
Krimi
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive min eksamensopgave til dansk B. Jeg har valgt, at min opgaves omdrejningspunkt skal være krimi, og jeg leder derfor efter diverse internetsider, der behandler emnet. Jeg skal afdække genrens historie, karakteristika og undergenrer (jeg vil meget gerne lave e... -
Lidt problemer med novellen "To kilimeter" af Helle Helle
ForumindlægHej. Jeg har til opgave at analysere novellen "To kilometer" af Helle Helle. Det har jeg gjort nu, men er nu blevet lidt i tvivl om fortælleren Nogle der kender til novellen og kan svare på om dette citat er korrekt?: Fortællertypen er en eksplicit jeg-fortæller og igennem hele novellen... -
Kloge samfundsfagshjerner hjælp mig! - Keynes - Hvad stod han for
ForumindlægJeg er i gang med en altarnativ årsprøve i historie. Så jeg har trukket mit spørgsmål i dag men kommer først op i det i morgen. Jeg har trukket en kilde af Keynes hvor han beskriver versailles traktaten og dens følger. Jeg ved at Keynes er en engelsk økonom, men hvad var hans holdning. Har hørt o...
