Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 15281 til 15300 af 186241
-
Undersøgelse
ForumindlægJeg håber, at I vil hjælpe mig med en simpel undersøgelse. I skal bare sige Ja eller Nej. Tror du, at jeg kan huske 10 000 cifre af tallet pi (3,1415926535..) På forhånd tak . -
Er terminsprøver vigtige ?
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne vide om terminsprøver, i 9 klasse er vigtige som eksamen, og årskarakterne. Og om de er med til at bestemme om jeg kommer på gymnasiet, eller ej? -
Opstarte egen virksomhed
ForumindlægHej! Jeg har i den sidste tid haft lyst til at starte min egen virksomhed, at eje noget, at have noget i mit navn. Det føles helt som et behov, kender i det? Nå men så ville jeg høre om i ved hvordan man kommer i gang med sådan noget? skal man have en uddannelse?? På forhånd tak! :) -
Hjælp mig, er meget forvirret!!!
ForumindlægHej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved HF-enkeltfag. Jeg vil nemlig gerne læse det, da mine endelige årskarakter i STX ikke er tilfredsstilende.. Jeg har et snit på ca 7, men jeg vil gerne læse til tandlæge og det kræver pt. et snit på 10! Derfor har jeg valgt at mel... -
Vedhæftet fil
Forumindlæg1) Hvordan vedhæfter man en PNG-fil direkte ind i svarboksen, uden om SP's forside? 2) Kan en PNG-fil, som ér vedhæftet, trækkes tilbage indenfor de 10 min., man har til at redigere i? -
cos og sin
ForumindlægI forlængelse af et tidl. stillet spr., ved de polære koordinatter. Når man aflæses koordinatsættet til cos(90+v) fås (-sin(v), cos v)Aflæses cos altid på x-aksen, og sin altid på y-aksen? For i dette tilfælde når man flytter cos(90+v), så aflæses cos jo på y-aksen og sin på x-aksen. Er det bare ... -
Overvej - MAT
ForumindlægDer er to øvelser hvor man skal overveje - overvej at ethvert polynomium af grad 0 er uden rødder- Overvej at ethvert førstegradspolynomium f(x) = ax+b har netop én rod og angiv formel?nogle der vil give mig et bud? -
DOC.PDF / Adobe Acrobat Document
ForumindlægJeg har to DOC.PDF og vil gerne have de to gemt i samme Adobe Acorbat Document. Vil være taknemlig for en anvisning på dette. -
hvad betyder
ForumindlægHvad er nærsyn Hvad er en sjosker?? -
Differential spørgsmål
ForumindlægHej Er igang med at hjælpe min kæreste med at lave eksamensspørgsmål, som hun skal op i i mat. Der er et spørgsmål som jeg ikke fatter, så håber i kan hjælpe. Det handler om differentialligninger, og spørgsmålet går på: "Gør rede for den lineære differentialligning: y´=f(x)*y+g(x) herunder o... -
Potensfunktion
ForumindlægHej,Jeg har følgende opgave der driller lidt meget:Der er en tabel i bogen der angiver en sammenhæng mellem to variabler x og y.a) Gør rede for, at y er en potensfunktion af x.Det den jeg ik kan finde ud afb) Bestem en forskrift for sammenhængen mellem x og y.f(x)=51,84*x^1,6c) Hvor mange procent... -
Statistiske deskriptorer
ForumindlægHej har brug for lidt hjælp De statistiske deskriptorer skal forklares og bestemmes for de unges forbrug i kroner. har en tabel hvor jeg skal gå ud fra, har vedhæftet det som et billede her -
Undergangsteori
ForumindlægEr det rigtigt forstået, at "varmedød" er når alle former for energi er omdannet til termisk energi? Hvor kan man søge info om hvordan det kommer til at ske på jorden? -
lav og høj inflation
Forumindlæghej alle :) jeg har læst så meget om inflation men faorstår det stadig ikke, hvornår er der høj og lav inflation?? vil i være søde at hjælpe mig?? Tusind tak på forhånd ;) -
Oxidation af alkaner mm.
ForumindlægHey. Jeg er godt klar over, at man ved oxidation af alkaner får alkoholer, ved oxidation af primære alkoholer får aldehyder og ved yderligere oxidation får carboxylsyrer, men jeg er ikke sikker på, hvordan det egentlig forløber. F.eks. Vi starter med methan, CH4. Vi oxiderer den og får methanal... -
Tegn linje ud fra parameterfremstlling
ForumindlægHej. Jeg får givet: parameterfremstilling: (x,y) = (-1,2) + t((1,-1) ved at mit punkt er (-1,2) og det er andet er min retningsvektor. Hvordan tegner jeg en linje ud fra det? -
normalvektor og tværvektor HJÆLP
ForumindlægMå man prikke en normalvektor med en tværvektor? Hvad er forskellen mellem : normalvektor, tværvektor og retningsvektor???? Hvordan laver man en normalvektor om til en retningsvektor????? :O -
Begrebet differential kvotient
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen i matematik på B-niveau på tirsdag og sidder lidt fast i de sidste spørgsmål. et af spørgsmålene lyder følgende: Gør rede for begrebet differentialkvotient, men hvordan gør man lige det ? og hvad betyder det ? på forhånd mange tak -
Bølgelængde
ForumindlægHej Kan ikke få noget i retning af et rigtigt resultat for bølgelængden overhovedet, måske der er en som kan? Det ville være en stor hjælp! Det er ud fra nogle resultater i fysik: Rødt laserlys L=36,5cm d=1/600*106nm B1=15,75cm B2=47,2cm -
Hvad er mol??
ForumindlægJeg skal forklare hvad mol og molarmasse betyder i kemi, men jeg forstår godt molarmasse, men ikke mol... HJÆLP
