Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15341 til 15360 af 23489
-
Hjælp til matematik opgave om noget med et skib muligvis noget med vekot?
ForumindlægOpgaven lyder således:Et skib sejler fra en starthavn med farten 14 km/time og med kursen 60 grader I den første time sejler det i et område med strøm. Strømmen bevæger sig 5 km/time i retningen 270 grader.Herefter kommer det ud i et område hvor der også blæser en vind. Vinden flytter skibet 3 km... -
Trykket i en væskesøjle
ForumindlægHej Jeg har en fysik-opgave, som lyder: "Prøv, om du kan forudsige, hvad densiteten af luft er ud fra formlen for tryk i en væskesøjle og dit forsøg." I mit forsøg kom jeg frem til to ligninger: 101.5*(0,09999)^h og -0,01317*h+101,5 (det er meningen at der skal være 2 formler i dett... -
Kødet af Saalbach
ForumindlægHejEr der nogen der har en opgave/noter/andet hjælp til Astrid Saalbachs novelle "kødet" fra novellesamlingen "Månens ansigt" (1985)? Nogen der evnt. kan hjælpe med at analysere og fortolke den lidt? -
Hjælp til en brøk!!!
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med denne brøk? a/b - a-b/2b Kunne desbærre ikke lave rigtige brøkstreger -
Omskrivning af udtryk til et tal gange en potens af a.
ForumindlægHej alle.Hermed en opgave, som jeg ikke har så let ved. I øvrigt har jeg en lommeregner TI-89 Titanium, Texas Instruments.Jeg skal lave en opgave (denne befinder sig i øvrigt på side 60, opgave 34 i bogen "Vejen til matematik AB1). Opgaven lyder: Omskring hvert af nedenstående udtryk til for... -
Rettelse af 5-6 linjers oversættelse
ForumindlægHej, jeg har brug hjælp til, at rette det nedenstående oversættelse. Jeg vil være meget taknemlig, hvis I læste oversættelsen igennem og hjalp mig med, at rette mine fejl. Teksten: Tyskland var efter den anden verdenskrig ødelagt og besat. Det nazistiske diktatur under Hitler havde ført krig i f... -
meter
ForumindlægHej Har en ovn på 75 m, og vogne på 2,5 m. Hvor mange vogne kan der være i ovnen? 75: 2,5 = 30 vogne Er det korrekt? -
Logiske opgaver
ForumindlægHar her et par logiske matematikopgaver. Vi har fået svaret opgivet, men skal finde en udregning, altså forklare, hvordan man finder frem til resultatet. Det må meget gerne være en ligning, da det er vores emne fortiden. Håber virkelig I kan hjælpe :) 1. 8 kunder deltager i en slogan-konkurrence ... -
Force ved "skævt" træk
ForumindlægHvordan udregens denne kraft?En person trækker i en snor til en slæde (han trækker altså lidt op ad - vinkel v)Med hvilke kraft trækker han, hvis slæden vejer 10 kg eksempelvis og vinkel v er 35 grader?Mindes at det er noget med man indsætter snoren som hypotenusen i en retvinklet trekant og så r... -
Problemer med ligningssystem
ForumindlægJeg har fået smidt et ligningssystem i hovedet, jeg simpelthen ikke ved, hvordan jeg skal løse..(a+b)(a+b+c) = 364(b+c)(a+b+c) = 504(c+a)(a+b+c) = 700Er der nogle der kan hjælpe lidt?Give nogle hints eller lignende...Kan se at:c > aa > b -
Hvordan:Scanner jeg en tekst ind og indsætter det i word skriveprogram?
ForumindlægKære folk! Jeg har et spørgsmål vedrørende det at scanne en tekst, fx fra en bog, avis osv. og dernæst kopiere den scannet tekst og indsætte i word for dernæst at kunne foretage en redigering osv. Er det muligt, og hvis det er muligt hvordan kan jeg så gøre det? -
M^-1
ForumindlægHvad er forskellen mellem M-1 og M ? Altså M som i Mol/L selvfølgelig. -
Enzymet lipolase
ForumindlægEr der ikke lige en der kan give mig oplysninger til en brusanvisning for et vaskemiddel, der indeholder Lipolase? -
skal aflevere om 2timer XD
Forumindlæg4. Hvordan skal det danske samfund og vores velfærdsmodel indrettes så vi står os godt i en globaliseret verden? lyder måske som et simpelt spørgsmål, men jeg har problemer med at få svaret på det :! -
reaktionstyper?
ForumindlægEn der kan hjælpe mig lidt her? En der kan definere og komme med et eksempel (afstemt reaktionsskema) på disse reaktioner: Fældningsreaktion Syre-base reaktion Forbrændingreaktion Redoxreaktion -
tryk
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder lige og læser lidt i min bog fra 1.g om tryk, og jeg synes ikke rigtig jeg forstår, hvorfor man overhovedet definerer tryk. Hvad er det som er nyttigt ved det, og hvorfor kan man ikke bare forstå ting i forhold til kræfter fremfor at definere et udtryk for kraft per ... -
Er der nogle skrappe hoveder til MatLab?
ForumindlægHej, som overskriften siger har jeg brug for hjælpe til en matlab kode. Jeg håber at nogen er skrappe til det og har tid til at hjælpe mig. Hilsen S.K -
Hjælp.. samfundsfag!!
ForumindlægHvad betyder medialisering?? -
funktion, integral og variabel.. hjælp
Forumindlæghej. jeg har en mat aflevering som jeg ikke kan finde ud af, så jeg håber nogle vil hjælpe mig. 1) en funktion er bestemt ved f(x)=7ln x - 2x^3 a) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) jeg ved godt hvordan jeg skal regne den ud, men jeg kan ikke finde ud af at find... -
Grænseværdier ?
ForumindlægJeg har 1 vist nok ret let opgave som jeg bare ikke kan finde hoved og hale i. Ja, jeg er ikke med på grænseværdier og kontinuitet i det hele taget. Nogen der kan hjælpe ?1. Jeg har forskrifterne for nogle forskellige funktioner alle linære. opgaven hedder: Bestem lim f(x) for x->2 og lim f(x)...
