Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 15421 til 15440 af 63755
-
Differentialregning, noget om overskud, afsætning og maksimum
ForumindlægEn virksomhed producerer og sælger en vare til en fast pris på 1200 kr. pr. kubikmeter. Omsætningen R kan derfor beskrives: R(x) = 1200 x -- x ≥ 0 Omkostningerne C ved produktionen af varen er givet ved funktionen: C(x) 15x^2 - 1800x + 76500 a) Bestem overskuddet af varen kaldet P(x), når ... -
Fysik-opgave - acceleration
ForumindlægHej\n\nJeg har en opgave som jeg ikke helt forstår. Den lyder således:\n\nGrafen visser farten v som funktion af tiden t i de første 3 sekunder af et 100 meter løb.\n\n(Grafen er tiltagende - ligner halvdelen af et skråt kast)\n\na) Hvor stor er accelerationen i det øjeblik hvor farten er 4,0 m/s... -
Eksamensopgaver uden hjælpemidler
ForumindlægHej Alle, Jeg er igang med at regne nogle opgaver igennem - gamle eksamensopgaver uden hjælpemidler og er gået i stå, håber derfor på nogle hints: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-8-1_UD.pdf Det er opgaverne c, e og f jeg gerne vil have hjælp til. Opgave c: Lig... -
Finde C værdier til differentialligningssystem
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg har fundet 4 ligninger ved at løse et ligningssystem i maple. P(t)=19/10*C2*e-2*t M(t)=-C2*e-2*t+C2*e-t/10 M(t)=-19/20*C2*e-2*t+C3 V(t)=-C2*e-t/10+1/20*C2*e-2*t+C1 Jeg skal så bestemme C værdierne for at kunne lave plots, men jeg er i tvivl om hvordan jeg f... -
Positiv ortogonal matrix
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en opgave, hvor jeg skal angive værdierne c, b og a i nedenstående matrix: Sådan at den bliver positiv ortogonal. Det er klart, at den numeriske værdi af både c, b og a må være sqrt(2)/2, men hvordan kan jeg (uden at bestemme determinanten) se, hvilke fort... -
Den gennemsnitlige årlige procentvise stigning
ForumindlægHej alle, Sidder med en aflevering og er gået i stå ved denne opgave... Håber i kan hjælpe :-) ”Danskerne sviner mere end nogensinde I 1994 blev der i Danmark produceret 11.105.000 ton affald. I 2004 var tallet steget til 13.359.000 ton affald. Og tallet er steget yderligere frem til i ... -
f(x)=7? (med kontekst)
ForumindlægHej. Jeg har kigget på den her opgave, og skal bare være 100% sikker på om jeg gør det rigtige: a) bestem vha. den fundne forskrift f(4,75) og løs ligningen f(x) = 7 Min fundne forskrift ser sådan her ud: f(x)=0,5x+2,4 - Og jeg har løst den første del: f(4,75)=0,5*4,75+2,4 -> f(4,75)= 4,77... -
Differentilalligninger af 1. orden
ForumindlægDet er galt igen med nogle differentiallinger (jeg er ikke god til dem)Opgaven lyder:I en sø er fosforkoncentrationen (målt i mg/m^3) en funktion f af tiden t (målt i døgn). I en model forudsættes det, at der pr. døgn udledes en konstant mængde fosfor i søen. I denne model er f den løsning til di... -
Ascorbinsyretablet
ForumindlægJeg har regnet en opgave der handler om at bestemme indholdet af ascorbinsyre C6H8O6 i ascorbinsyretabletter ved titrering med en 0.1 M natriumhydroxidopløsning.\n\nDet sidste spørgsmål i min opgave er:\n\n- Hvor mange procent (efter masse) udgør fyldstofferne i tabletterne?\n\nHvad mener de med ... -
hjælp til noget matematik/kemi
Forumindlæghejsajeg sidder og bøvler lidt med nogle simple opgaver, som jeg håber i kan hjælper mig medpå forhånd tak.den første opgave jeg skal have hjælp til er:Huslejen for en lejlighed skal i forbindelse med en modernisering sættes op fra 2700kr til 4200kr. pr. måned. stigningen skal gennemføres ved at ... -
Hypergeometrisk fordeling
ForumindlægKære venner! Jeg laver en opgave i statistik og ville høre om jeg har opstillet min hypergeometrisk fordeling rigtigt op! Den nye webshop manager har besluttet at oprette en side på Facebook for butikken. På siden skal der blandt andet laves opslag om nye kollektioner. Der skal laves mindst ... -
2 x su eller?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige et spørgsmål. Det er sådan, at jeg er skiftet fra den ene VUC til den anden. Jeg blev meldt ud af den første i sidste måned, men fik alligevel SU derfra d. 30/10. Jeg har som jeg skal søgt SU på ny, men på den nye VUC, og da jeg søgte så søgte jeg fra November må... -
SU-regler
ForumindlægHej med jer! Har lige en disskusion med en ven, som jeg gerne vil have afsluttet! :p Er der nogle, der ved om det er rigtigt at man på en vidergående uddannelse kan gå i 18 måneder uden at være studieaktiv og stadig få SU? Dvs. ikke at møde op til undervisning og eksaminer? Jeg synes det lyder... -
Journalist og højskole
ForumindlægHejsa. Jeg overvejer kraftigt et højskoleophold forud for optagelsesprøven 2013 på DMJX. Og i den forbindelse vil jeg lige spørge dem af jer, der har prøvet det, om, hvilke(n) man skal vælge? Det er sådan på flere af skolerne, at man kan tage et længerevarende ophold, ca. fire måneder, ... -
Rente!! hjælp
ForumindlægHej Jeg har ikke helt styre på det med renter osv. håber ik vil hjælpe mig, da jeg ikke rigitig forstår det. Vil gerne have en forklaring 1). 600 kr voksede på 3 år til 674,92 kr med samme rentefod hvert år. Hvad var rentefoden? (Skriv 4% eller 0,04) 2). 600 kr voksede på 3 år til... -
Fremskrivningsfaktoren
ForumindlægHejsa gutter og tøz0r. Jeg har fået en opgave der lyder; "Nogle regner med, at der i 1996 var ca. 60 mill. ægyptere, og at befolkningen blev forøget med 1 mill. hver 10. måned. Andre mener, at befolkningstilvæksten var 1,7% om året. Stemmer de to oplysninger om væksten overens?" Så var ... -
SU
ForumindlægHej alle. (-: Jeg er begyndt på en videregående uddannelse, som jeg startede på d. 14 august 2012. Jeg blev så 20 år i september. Su'en ændrede sig ikke.. Jeg har i alt fået udbetalt ca. 1900 kr (da jeg er hjemmeboende) hver måned (august-december). Jeg har betalt omkring 900 kr i skat p... -
Tilbageskrivning
ForumindlægOpgaven lyder således: "Antag, at en 18-årig person A beslutter sig til at følge dette princip. Efter HHX- eksamen som 20-årig læser A fem år på en videregående uddannelse. I hele denne periode har han/hun kun levet af sin SU, der er på 1786 kr. om måneden. A får arbejde og tjener 15.000 kr.... -
Opsigelsesret
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber du har tid til at besvare. Det vil jeg virkelig sætte stor pris på! Det er sådan at jeg vil sige op fra min arbejdsplads, og såvidt jeg er orienteret er der 30 dages opsigelsestid. Kan jeg sige op i midten af en måned, er det ikke sådan at det SKAL væ... -
Tilbagebetaling af SU under Cand.merc speciale
ForumindlægHejsa (Vidst ikke hvilken kategori der passede på mit spørgsmål) Er der nogen der har erfaring eller viden angående om man kan blive krævet at tilbagebetale SU såfremt man dropper ud under 3. forsøg af en speciale skrivning i december måned? Specialet startede primo-februar og rækker sig over 3...
