Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15461 til 15480 af 26896
-
Rettelse af engslsk MEMO
ForumindlægZara MENODATE: 1 July 2004TO: The managementFROM: Kenneth ChristensenSUBJECT: The Beckham-familyDavid Beckham and his family has become Icons. They are fashion trend setters and popular all over the world. Mr. Beckham is not only a well playing football pla... -
hjæælp til matematik opgaver!!!
Forumindlæg1.Jeg skal isolere d i denne formel: V = 0,70*h*d^2 ???? 2. I denne opgave skla jeg have hjælp til b) og c). Jeg har bestemt tallene a og b: Det antal laks, der årligt bliver fanget i Skjern Å, er vokset i perioden 2002-2006. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved ... -
Allometrisk-vækstmodellen
ForumindlægI denne model forestiller vi os, at alle personer uanset højde har samme tværsnit (tykkelse og bredde). På figur 3 ses illustration af denne modelantagelse. Hvis mennesket kun er halvt så højt, dvs. 0,85 m, hvad ville det så veje efter denne model? Hvad, hvis det var 1 m højt? Argumentér for sv... -
Skæring mellem kugle og plan
ForumindlægJeg har et "mindre" problem med en rumgeometri opgave - jeg er i forvejen ikke ret god til det, så håber nogen herinde fra kan give en meget enkel forklaring på hvorledes... Jeg har været i gamle facitlister og hvad jeg ellers kunne finde i et forsøg på at finde svar - intet held, så hå... -
reaktionshastighed.
ForumindlægHej! Har lige et par spørgsmål omkring reaktionshastighed..1) Hvordan kan det være at temperatur har en indflydelse på reaktionshastighed?- mit bud: Vi brugte HCl som reagerede med magnesiumbånd. Vi lavede dette forsøg ved stuetemperatur og ved 50 grader og fik at det gik hurtigere ved de 50 grad... -
Hvordan vil I forstå det her?
ForumindlægHvis I skulle forklarer den her tekst, så alle og enhver kunne forstår hvad det betød. hvad ville i så skrive? Teksten: En konspirationsteori, er en forestilling om, at en sammensværgelse mellem interesserede grupper, der arbejder uden for lovens rammer, står bag en begivenhed eller et fænomen... -
Fotosyntese & respiration
ForumindlægHej :] hvordan forklarer man fotosyntesen og respirationsprocessen? Fotosyntesen: CO2 + H2O -->(energi) C6H12o6 + O2 Forslag: Den ilt vi indånder, bliver produceret af grønne planter, det der sker er at planten optager kuldioxid og vand, der bliver tilført energi fra solen og ud af det komme... -
Ellipser (andengradsligning)
ForumindlægHej alle Jeg har følgende andengradsligning x^2+16y^2-8x+32y-32=0, hvor jeg skal finde ellipsens centrum og halvakser. Jeg ved at jeg skal benytte formlen for ellipsen med centrum i punktet (p,q): (x-p)^2/a^2+((y-q)^2/a^2=1, men kan ikke løse opgaven. Er der en der kan hjælpe mig med at løse... -
Solsystemet!!! Månen, stjernebilleder og jævndøgn. H-J-Æ-L-P!!!
ForumindlægHej :) Er der nogle derude som kan hjælpe mig med nogle spørgsmål om solsystemet? Det er en rapport jeg snart skal aflevere og jeg er virkelig LOST :s Her kommer spørsmålene: <i style="mso-bidi-font-style: normal">1. Månen drejer rundt om Jorden, men drejer den med eller mod uret... -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
Resultater eksamen 1-årigt mat A skr
Forumindlæg2)53,13 grader(72/40^½ ; 24/40^½)A=323)(x,y,z)=(0;-12,8;3,6)+t(3,2;6,4;-7,2), t£R(1,6;16;0)92,16x+40,96z-147,46=0A=50,44)23,94204,8 = 65,2 phi5)(5/4)x-2y=-(x^2-5x+4)^½, 1>x>46a)P(-2)=(-8,0) P(-1)=(0,-6) P(0)=(0,-8) P(2)=(0,0)118,0 gradert=+/-(2/3)^½Har desværre kun for prøven med hjælpemidl... -
Resultaler fra matematik B eksamen
ForumindlægNogen der har resultaterne? -
Skr. fysik imorgen
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg slet ikke er klar til at skulle til skr. fysik eksamen imorgen???Nogen der har nogle gode triks mht. besvarelsen af opgaver??Det er så meget jeg ikke fatter... årh den eksamen irriterer mig virkelig, er så nervøs. -
Hjælp til matemtik
ForumindlægHej Der er en opgave jeg har siddet med i rigtig lang tid, men problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af det. Jeg har vedfæftet opgaven. Men opgaven kan jeg ikke forstå, og det ville være rart hvis I kan hjælpe mig med opgaven trin for trin. Håber I kan hjælpe mig med opgaven. :) På forhånd t... -
Fysik >< Matematik
ForumindlægSkal man være god til matematik for at studere fysik på universitetet? Er fysik ikke mere præget af matematik end kemi er på uni? -
Mat A - bestem areal
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = x2 - 6x + 9 Grafen for f og koordinatsystemets akser afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal a) Bestem arealet af M Hvordan gør jeg det? -
MAT aflevering
ForumindlægOpgave 1 Øvelse 5.13 Om en lineær sammenhæng ?? ved vi, at dens graf ga°r gennem punkterne (1, 7) og (5, –1). d) Brug formler til at beregne en forskrift for sammenhængen ??. Om en anden lineær sammenhæng ?? ved vi, at den graf ga°r gennem punkterne (–3, 1) og (6, 4). e) Brug forml... -
English gramma help?
ForumindlægHej allesammen, Jeg desværre faldt i fælden med engelsk grammatik og derfor beder jeg om lidt hjælp. Jeg kan godt finde en hver fejl i en sætning, dog svært ved at forklar fejlene og bruge relevante grammatiske/faglige terminologi. ´Jeg håber at der nogen dette forum der gerne vil brug lidt tid p... -
Ækvaliente mængder, når forholdet er 1:1:1:1, og der er to reaktanter og produkter?
ForumindlægJeg har virkelig problemer med mængdeberegning, især nu hvor der er to produkter. Har spurgt indtil til denne opgave i et andet indlæg, men har virkelig svært ved at gennemskue det lige i øjeblikket. Og er meget presset med lektiemængde. Håber der nogen, som kan hjælpe mig? Jern reagerer med d... -
dansk folkeparti
Forumindlægjeg har søgt flere steder for finde ud hvilket ideologi hører dansk folkeparti under? liberalism eller nationalist socialism osv? har flere noter og der stå forskellig ting så er ret forvirret håber en har forstand på det?
