Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15521 til 15540 af 17400
-
Kemi c, massen af eddikesyre....
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en aflevering og er gået lidt i stå :D Det er en opgave om titrering af husholdningseddike, hvor jeg ved at: der blandes 2 Ml husholdningseddike og 50 mL vand NaOH bruges ved syre/base titreringen og phenolftalein som indikator. Tilsat NaOH = 17,7 mL Jeg mangl... -
Find to tangenter på cirkel hjælp?!?!
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder lidt fast i min matematik aflevering hvor jeg skal fremstille to tangeter ud fra to punkter på en cirkel centrum på cirklen er (0,0) og radius er (36.055) og de to punkter jeg skal skal finde tangeter ud fra og de ligger på cirkelen. A(20,30) B(-30,-20) ... -
at gå et år om
ForumindlægHvornår er det den sidste frist for melde sig til at gå et år om ?... jeg sidder nemlig i den situation at jeg kommer til at dumpe i et fag, hvils jeg ikke får ordentlig styr på den engelske gramatik... Jeg har 2 afleveringer til at godt på det, den ene er afleveret men karakter fået på den, hvi... -
Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger kan i perioden 2009-2013 med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 125,7x + 1447, h... -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger kan i perioden 2009-2013 med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 125,7x + 1447, h... -
Dumpe et fag
ForumindlægHvad vil der ske, hvis jeg dumper min mundtlige matematikeksamen? Jeg står og skal op i mundtlig matematik, men jeg har ikke haft tiden til at begynde at læse før idag (jeg skulle op i flere eksamer end normalt af årsager) og matematik er i forvejen et område, jeg er meget usikker på. Jeg fik 7 i... -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger kan i perioden 2009-2013 med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 125,7x + 1447, h... -
Pakistan
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Udviklingen i Pakistans befolkningstal kan beskrives med modellen f x=173·1,019x , hvor f (x) er befolkningstallet, målt i mio., og x er antal år efter 2010. Be... -
Grammatik - fejlsætninger
ForumindlægJeg er igang med en engelsk aflevering, men har store problemer med nogen fejlsætninger... The audience is reminded of that smoking is not allowed during the show. - Jeg synes at "of" lyder forkert i sammenhængen... men hvorfor kan jeg ikke rigtig argumentere? I was wondering if you co... -
Hjælp til matematik - udregninger
ForumindlægHej med jer. Jeg har nu fået min første aflevering i matematik på gym. for! Jeg er nu næsten færdig, men mangler stadig nogle stykker, som jeg virkelig har brug for at få hjælp til. Håber der er nogen derude som vil hjælpe mig. Stykkerne: a + b - 2 * a * b - b 4 * a * (-3) - a * (-4) * 2 Jeg kan... -
Geometri
ForumindlægHej alle. Jeg har to opgaver i en aflevering jeg ikke kan finde ud af! :) Håber I kan hjælpe.. I den første trekant (ABC )har jeg kun sidelængden fra A til B som er 4,1. I den anden trekant (A'B'C) har jeg sidelængderne fra A til B som er 3,2 og fra B til C som er 5,1. 1) Figuren viser t... -
Lektiehjælper søges!
ForumindlægHej, Jeg er 19 år, bor i dragør og går i 3.G på Ørestad Gym. Jeg har brug for noget ekstra hjælp til matematik (A-niveau). Jeg forestiller mig 2-3 timer om ugen evt. i aftentimerne eller weekend. Jeg er fleksibel mht. tiderne og sted. Mit niveau er nogenlunde, men jeg syntes, at jeg mangler at ... -
Klage over skriftlig engelsk eksamenskarakter
ForumindlægHej Allesammen I går fik jeg min eksamenskarakter i engelsk - 02. Dette undrer mig meget, da jeg hele året kun har fået 7 eller 10. Jeg synes også det gik godt til selve prøven. Jeg snakkede så med mange andre fra min klasse og det viste sig at alle har fået lavere karakterer end de pleje... -
tangentligninger med mere??!!
ForumindlægHej Er i gang med en aflevering, og jeg har bare ingen ide om hvordan jeg skal lave opgaverne, så jeg håber virkelig der er nogen der vil hjælpe mig?! 1. Bestem koordinatsættet til hvert af de punkter på grafen for funktionen f(x) = x^3 - x +1, hvori tangenten er parallel med linjen y = 2x + 5. ... -
Hjælp søges!
Forumindlæghej jeg sidder lidt fast i min aflevering, men håber der er nogen derude der kan behjælpelig. hvis der ikke er nogen der kan med begge, så med den ene. på forhånd tak for hjælpen opg 1) I trekant ABC er vinkel B = 30,8 grader, a = 98 og c = 75. Beregn de manglende stykker i trekanten (to løsnin... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej jeg sidder med 3 afleveringer for til i morgen. jeg kunne vel ikke få lidt hjælp til en engelsk oversættelse. Det er i øvehæftet 1, grammatik og synonymer. Dear Jane.. Side 62? Kære jane jeg har nu været i italien i tre måneder og er faldet godt til. i begyndelsen var det meget sværere, end d... -
HJÆLP!!!! Reducer og Udregn
ForumindlægJeg har aflevering for til kl. 23:55. Og jeg er rigtig i tvivl om disse stykker. Jeg ved der er mange, men er der ikke nogle der kan hjælpe mig med dem, for jeg fatter dem ikke. Vi har haft lidt om kvadratsætninger, men jeg har det ikke på plads endnu. Håber der er nogle der vil hjælpe mig med de... -
Danmarks energiforsyning
ForumindlægJeg har fået en Naturgeografi aflevering hvori jeg skal besvare følgende spørgsmål: Danmarks energiforsyning er afhængig af de fossile energistømme. - Begundelse af porblemstillingens relevans og aktualitet - Redegør for de centrale geofaglige sammenhænge der knytter sig til problemstillingen - ... -
9. klasse og gymnasiet -?
ForumindlægHej... Jeg fik i dag dette at vide: jeg skal med 5 andre fra min klasse besøge et gymnasium, hvor jeg bliver undervist, får karakterer, afleveringer og bliver bedømt: er jeg klar til at komme på gymnasiet? ------ min mor er forvirret over dette. Mine karakterer... -
Matematik c eksamen.
ForumindlægJeg skal måske til matematik c eksamen her til næste år, jeg går i 1 g. Jeg er vildt dårlig til matematik. I 8 og 9 klasse var jeg på et matematik hold der havde det på niveau c. Vi kunne ingenting, vi havde problemer bare det var brøkregning. Nu er jeg startet i 1. g, og matematik re dødens pøl...
