Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15561 til 15580 af 19042
-
Overfladeareal af cylinder via oplyst rumfang
ForumindlægHejsa... Jeg havde lagt denne på hylden lidt...... Jeg skal finde det mindste overfladeareal for en cylinder som skal indeholde 1 liter.... Men kan nogen hjælpe med et udregningseksempel....jeg forstår det er noget med at opstille overfladeareal formel overfor rumfangsformel...men hvordan præcis ... -
Hjælp til rettelse af fransk!
ForumindlægHej, jeg skal skrive en kort anmeldese af filmen Koret, er der nogen der har mulighed for at komme med rettelser/kommentarer til det, jeg har skrevet? Critique du film Les Choristes Les Choristes est un petit film francais qui se passe á une école, nommé ‘Fond de l'étang&r... -
Live/life?
ForumindlægHej kære studi's.Jeg skal op i engelsk skriftlig eksamen i morgen og er ved at gennemgå mine fejl, som ofte går igen i mine stile. Jeg har så dette spørgsmål:Hvordan kender man forskel på live/life?Jeg ved at 'to live' betyder at leve og 'a life' er 'et liv'. Men har f... -
Differentialligning, funktion
ForumindlægHej, jeg ønsker hjælp til følgende opgave. I synes nok ikke den er svær, men jeg har problemer med at komme igang med den.Vh migLink:http://peecee.dk/?id=38234 -
TIL DE KLOGE
ForumindlægHey!!! Er der nogen der kan hjælpe mig med at rette det jeg har skrevet???Det er meget vigtigt, PLZ DO IT!!______________________After a lot of opposition, Mr. Roger Hedlund accepts his wife’s idea about going away and doing something this weekend. They agree to go to Grand Rapids. On the road to... -
Hvor meget støttende papir til historieeksamenen?
ForumindlægHej :) Mit spørgsmål er måske lidt mystisk, men det er ret vigtigt for mig: Er der nogle regler for, hvor meget støttende papir til historieeksamenen man må tage med? (det er eksamenen med 24 timers forberedelse). Når jeg siger støttende papir er det papiret med nøgleord så man kan huske hvad m... -
Højvande - tidevand??
ForumindlægHej allesammen Jeg har virkelig brug for, at finde ud af hvorfor vi har højvande eller tidevand generelt - og få en god forklaring på fænomenet. Jeg er med på at månen yder indflydelse - men hvad med centrifugalkraft og tyngdekraft?? -
årsprøve - hvad forventes?
ForumindlægJeg er 1.g'er og har engelsk på A niviau, jeg skal til årsprøve her inden så længe, men hvad forventes der egentlig af en, hvis man vil ha en 10-11 stykker? :) -
die eller sie?
Forumindlæg"Wir wohnen in einer schönen, malerischen Stadt mit (...), und die liegt in einer schönen Gebirgslandschaft (...)" "die" henviser til byen ("Stadt"), men skal det være die eller sie? - en forklaring vil også være god. -
Dan Turéll
ForumindlægHej Studi.Jeg skal op i dansk på mandag og er ved at læse de opgivne tekster igennem - bl.a. "Livet i Istedgade" og "Vangede" af Dan Turéll.Jeg vil så høre, hvilke ting, der vil være gode at sige omkring Dan Turéll i forbindelse med eksamen? Jeg synes nemlig, at han i det hele... -
Atom? EKSAMEN !
ForumindlægHej Jeg håber en bare lige kort kan beskrive hvad et atom er, kun et par linier. -
Fysik - energibevarelse?
ForumindlægEr ved at læse op til eksamen og har svært ved disse opgaver. Nogen der kan hjælpe med at løse dem eller give nogle ledetråde? - på forhånd tak :) -
Ved ikke præcist hvad emnet er.
ForumindlægTabellen nedenor viser hvor længe man max. må arbejde i støj over en bestemt grænse uden at få høreskader. Antal dB over grænsen: 10 20 Max. Arbejdstid i minutter: 130 20 Det tabellen lige ovenfor. Den maksimale arbejdstid y i minutter er ed god tilnærmelse givet ved sammen... -
DIG - Hvad kom du op i ?
ForumindlægHey..Jeg er lidt nysgerrig! Hvad kom i op i i dansk-eksamen?? Altså forfatter og tekst(novelle). -
Ér dette korrekt?
ForumindlægEn parabel har ligningen y=0,5x^2-0,5x-3 og en ret linje har ligningen x=1,5x+b Bestem den værdi af b, hvor parablen og linjen har netop et fælles punkt Jeg har regnet det således; x-0,5x-3 = 1,5x+b = b = -3 Men jeg er lidt usikker på om det er korrekt?? -
gæt en gåde..
Forumindlæghey..ved ik rigtig hvad jeg skal foretage mig men jeg vil lade jer gætte min gåde..hvad er det som er større end Gud?og er ondere end djævelen?de fattige har det, de rige mangler detog hvis du spiser det, dør du..hvad er det?? -
Spørgsmål til vekselspænding
ForumindlægHejsa! Jeg går i 9. klasse, som har et par spørgsmål om vekselspænding :) 1) Er vekselspænding og vekselstrøm det samme? Hvis ikke, hvad er forskellen? 2) Hvad er induktionsstrømmens retning? 3) Hvad er en diode/ enretter? Og hvad bruges det til? Håber nogle vil hjælpe mig med d... -
HJÆLP TIL FYSIK
ForumindlægGodaften SP Jeg sidder og hjælper min bror med en opgave der lyder således: beregn hastigheden af kuglen når den forlader kanonen. Massen af kuglen er 16,5g og højden er 68cm. Jeg ved dog ikke helt hvordan man griber det an. Mon der er nogen, der kan hjælpe? Tak på forhånd MVH -
Ik noget med lektier at gøre!
ForumindlægHejsa..Tja.. Vidste ik ellers hvor jeg sku spørge om dette henne?Men håber alligevel at der r nogle som kan/vil hjælpe :DJeg har en film som jeg lige har downloadet ned og som jeg gerne vil brænde ned på en cd (dvd). Har så et program hvor man kan brænde det ud som en dvd, men problemet er bare l... -
Toiletter i syden??
ForumindlægHej! jeg er lige kommet hjem fra en ferie i Lissabon! I Lissabon har de sådan nogle toiletter, hvor det man nu laver ikke ryger ned i vand, men rammer sådan en skrå del af toilettet, hvorefter det glider ned i vandet!?Har også set toiletter der minder om dem i Tyskland, men tænkte bare... er der...
