Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15601 til 15620 af 17400
-
Erfaring med at gå om?
ForumindlægHej SP. Efter sommerferien startede jeg i 1g på gymnasiet. Jeg blev desværre meget syg (og er det stadig) hvilket har relsulteret i rigtig meget fravær, og det er faktisk gået hen og blevet så galt, at jeg ikke har været i skole i en måned nu. Jeg er meget bagud, og kan ikke lave mine afleverin... -
Opgaveteksten giver ikke mening
ForumindlægKære SP. Jeg skulle til at gå i gang med en dansk aflevering, som har sidste frist den 21 november. Problemet ligger i, at opgaveteksten, ikke gav mening for mig. ''Foretag en sammenlignende analyse og fortolkning af "Paa Café" og "kærlighed". Perspektivér til "... -
Oversættelse (December 2011-sæt)
ForumindlægHej alle. Jeg har eksamenssættet fra december 2011 for som aflevering og skal oversætte en dansk tekst til spansk, og kunne godt bruge noget hjælp. Teksten lyder således: ----------------- Tre veninder sidder og snakker om kosmetiske operationer. En af dem siger: – Jeg har læst i et nyt ... -
Oversættelse
ForumindlægHej alle. Jeg har eksamenssættet fra december 2011 for som aflevering og skal oversætte en dansk tekst til spansk, og kunne godt bruge noget hjælp. Teksten lyder således: ----------------- Tre veninder sidder og snakker om kosmetiske operationer. En af dem siger: – Jeg har læst i et nyt ... -
Opgave 93
ForumindlægHej jeg sidder og laver aflevering i fysik og sidder lidt fast :) Opgaven lyder: En flad radioaktiv kilde, der udsender alfapartikler bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, så den ene halvdel af strålingen fra kilden absorberes i huden, den anden i luften. Kilden... -
3 Punktladninger
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og kæmper med en fysik aflevering, men jeg kan slet ikke finde ud af hoved og hale. Opgaven lyder som følger: Tre ladninger ligger i spidsen af en ligesidet trekant med sidelængden a. De tre ladninger har samme størrelse q, den ene ladning er negativ, og de to andre er p... -
Titanic
ForumindlægHejsa Jeg har virkelig brug for hælp til en skrtiflig opgave vi har fået for, ang. Titanic. På engelsk. Vi skal skrive lidt om skibet og hvilke ting der var på skibet, og fortælle ud fra den linket video, hvordan det skete at den sank og fortælle fra pigens synsvinkel. Opgaven skal være på 200-2... -
Imperfektum eller Præteritum?
ForumindlægHej Spansk-professorer! (I hope you are out there!) Jeg har et spørgsmål omkring præteritum overfor imperfektum i en opgave jeg skal skrive, som første aflevering til vores nye lærer i år (3.g). Vi er bedt om at fortælle om vores ferie og hvad vi har lavet i den. Det er så her jeg tænker at ... -
bestem hvornår mængden af stof i blodet efter 50 mg
Forumindlægjeg skal lave en aflevering og et spøgersmål lyder på :bestem hvornår mængden af stof i blodet efter 50 mg og dette er hvad vi ved på forhånd : når en person indtager 150 mg af et bestemt antidepressivt stof, så er mængden af stof i blodet en funktion af tiden som er bestemt ved: f(t) = ... -
Mængdeberegninger
ForumindlægHej, jeg sidder med aflevering og forstår ikke et spørgsmål. Vi får givet disse informationer: Jern(II)oxid og carbon reagerer med hinanden efter følgende reaktionsskema: FeO (s) + C (s) -> CO (g) + Fe (s) Der laves et forsøg, hvor der blandes 50 g FeO med 25 g C. med følgende spørgsmål: ... -
Mængdeberegninger
ForumindlægHej! Jeg sidder med aflevering, og jeg sidder fast ved denne: Calciumnitrat sælges til græsplænegødning under navnet kalksalpeter. a) Opskriv formlen for ionforbindelsen calciumnitrat (kalksalpeter). b) Hvor mange masseprocent nitrogen (N) indeholder kalksalpeter? Man fremstiller gødningen... -
Reducere (x+1)^2+2(x-1)^2
ForumindlægHej drenge og piger, Jeg sidder her med en aflevering der skal laves MEGET hurtigt. Jeg er stødt ind i et problem ved reducering vha. kvadratsætninger. Opgaven lyder som følgende: Reducer udtrykket (x+1)2+x(x-1)2. Følgende skridt er klaret, men giver ikke rigtigt resultat: (... -
Økonomisk teori om dagpengesystemet
ForumindlægHey alle Jeg sidder fast i min aflevering omkring dagpengesystemet. Jeg skal besvare spørgsmålet: Hvorledes kan man ud fra økonomisk teori begrunde denne forklaring? Det danske dagpengesystem er karakteriseret ved en kompensationsgrad på 90 % op til indkomster på ca. 15.000 kr. om må... -
Find x for: 2*ln(2*x)=-10
Forumindlæghejsa, jeg står med en matematik aflevering hvor jeg skal finde x for 2*ln(2*x)=-10. Men når jeg kører mit resultat igennem dne originale ligning, giver den desværre ikke -10. Jeg håber at nogen kan hælpe mig. Billede for mine udregner kan ses som vedhæftet fil eller her: http://imageshac... -
Sammenhængen mellem et træs vægt
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering, og kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave. Har både spurgt min bror og min far, men de kan heller ikke finde ud af opgaven. Er der nogle der kan hjælpe? Opgave 3: Sammenhængen mellem et træs vægt i tør tilstand og træets diameter viser sig i et b... -
Gennemgang af udregning
ForumindlægHej med jer, Sidder med en aflevering - skal lige have noget på det rene. Jeg sidder med en ligning jeg skal have fixet: (x+5)/(x+15)=(x-7)/(x-5) Ganger over kors og får herved: (x-5)(x+5)=(x+15)(x-7) Sidste led er kvadratsætning 3: (a+b)(a-b)=a^2-b^2 <=> x^2-25=x^2-7x+15x-105 ... -
Opgaver fra tivoli - det gyldne tårn
ForumindlægJeg var i torsdags i tivoli og lave fysik ( :D ), og nu har vi så en aflevering til mandag, omhandlende Det gyldne Tårn. Problemet er at jeg stinker til fysik, og jeg er gået i stå ved et par af opgaverne ! Dette er hele mit opgavesæt: http://www.tivoli.dk/media(9174,1030)/Opgaver_til_Det_Gyld... -
Dissektion af lammekølle
ForumindlægJeg har fået en aflevering for omkring en lammekølle, men jeg var desværre ikke tilstede da sådan en blev undersøgt.. Jeg vil høre om du/i kender en side, hvor jeg kan læse mig frem til forskellige ting omkring en lammekølle. Noget omkring muskelstrukturer, muskelfacier, sener og andet bindev... -
TILBYDER: Lektiehjælp Matematik, Århus
ForumindlægHej (: Jeg hedder Stine og er 22 år. Jeg bor i Århus og går til hverdag på Århus Universitet Matematik, her er jeg på mit 3 semester. Jeg har gået på HHX, og er student 08, og tilbyder derfor også hjælp indenfor: Afsætning B, Engelsk A, Dansk A, Virksomheds økonomi A. Men hovedsageligt Mate... -
Newtons 2.lov
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering i fysik som omhandler newtons 2. lov. I vores forsøg har vi ladet den samlet masse af vogn og træklod (møtrikker) være konstant. Ved at flytte lodder (møtrikker) fra vognen til træklodderne kan dette lade sig gøre. Herved øges trækkraften. Derefter bestemmes accelerati...
