Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15701 til 15720 af 18649
-
AT 4 - Katastrofen
ForumindlægHej, vi er to elever som har AT lige nu og sidder med et lille problem. Godt nok går vi i 2.g og det er ikke mega seriøst endnu, men vi vil gerne have hjælp så vi kan lave et godt stykke arbejde. Vores fagkombination: NG, fysik, dansk. Vi har valgt at beskæftige os med Dinosaurernes Udryddel... -
Salg af TI 82
ForumindlægHej, Da jeg nu har valgt mat på B niveau kan min kære TI-82'er ikke bruges længere og jeg sætter den derfor til salg.. 82'eren er ideel til c-niveau matematik (altså perfekt til sproglige elever der kun skal have det obligatoriske c-niveau) + den kan bruges helt op til a-niveau fysik (ha... -
Hvad er Kvalme?!
ForumindlægHaii vi er en gruppe stunderende der gerne vil vide mere om kvalme. da vi skal anvende det til et projekt. vi kan ikke finde nogle rellevante sider der fortæller om det. derfor håber vi på at der er nogen herinde der kan vise os til en god web side eller ved hvad det er? vi vil gerne vide hvad k... -
Opgaverregning
ForumindlægHej jeg sidder med nogle opgaver jeg ikke kan finde ud af, håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Det er nogle opgaver fra spektrum - fysik 2 En bilist kører forbi en fartkontrol i bymæssig bebyggelse med farten 72 km/h. I det øjeblik bilen passerer, sætter en motorcykelbetjent efter bilis... -
Effektiv spænding
ForumindlægHej! Jeg mangler hjælp til en fysik opgave som jeg ikke helt forstår! Vil virkelig være taknemmelig hvis nogen gad at hjælpe med et regneresultat jeg skal løse... Her er resultaterne: Vekselstrømspænding 37.4 S = 7.328 V → 7.1 S = -7.372 V → Vekselstrømsmåling 0 S = 23.1 ... -
varmetab eller?
ForumindlægHej vi har lavet et forsøg i fysik, hvor vi skulle bestemme vandets varmekapacitet og derefter udregne den relative afvigelse i forhold til vandets varmefylde på 4,186 KJ/ kg* C, men jeg har i mit forsøg fået det til 5,000 Kj/kg*C, dvs at den relative afvigelse ligger på omkring de 16 procent eft... -
Lydens hastighed i vand
ForumindlægHej (: jeg har brug for noget hjælp i fysik, jeg har fået stillet en opgave, som jeg ikke lige kan gennemskue . Lydens hastighed i vand er omkring 1490 m/s. I et ekkolod måles forsinkelsen, fra lyden udsendes, til den modtages. a) hvor stor er vanddybden, hvis forsinkelsen er 0,85 s? b) hvilken... -
SRO - mindste kvadraters metode DET HASTER :(
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for hjælp til dette. Jeg skal skrive SRO i fagene Matematik og Fysik. vi har fået en masse ligninger som vi skal redegør for. dette er en af dem, men skal alle de 19 redegøresler med i SROen ? Håber der er nogle der vil hjælpe mig Gør rede for at r_1=(y_1-a&mid... -
spændingsforskel
ForumindlægVi er igang med et AT projekt med fysik. Vi har opfundet et anlæg som vi godt kunne tænke os at finde ud af hvor stor effekt vi kan sende ud til forbrugerne. Vi har ikke haft om eltricitet endnu så håber i vil hjælpe. Vi antager at vores værk ved hjælp af en turbine vil kunne levere 1000 MW på ... -
SRO - mindste kvadraters metode :( please hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for hjælp til dette. Jeg skal skrive SRO i fagene Matematik og Fysik. vi har fået en masse ligninger som vi skal redegør for. dette er en af dem, men skal alle de 19 redegøresler med i SROen ? Håber der er nogle der vil hjælpe mig Gør rede for at r_1=(y_1-a&mid... -
Naturvidenskab! hjælp!
ForumindlægJeg er lie nu igang med en opgave i naturvidenskab. emnet er selvvalgt og jeg har valgt fedme, men i min opgave står der at jeg skal skrive noget teori, og helt ærligt ja så ved jeg ikke helt hvad jeg skal skrive, for det er ikke det samme som i en fysik rapport med formler og alt det. der er en ... -
Eksempel på opstilling af løsning af bevægelsesligningen for en rakets bevægelse i et tyngdefelt?
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP i fagene fysik og historie. jeg skriver om raketter og rumfart. Jeg er nu nået til fysikdelen, hvor jeg skal gøre rede for princippet bag fremdriften ved en raketopsendelse. Jeg går udfra at dette er raket princippet jeg skal skrive om? I min redegørelse skal der indg... -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal til at skrive mit SRP i fagene: matematik og fysik. Mit emne er Differentialligninger og Harmoniske svingning. Da jeg var til vejledning for et par uger siden gav min matematiklærer mig forskriften: y’’+ay’+by=0, som jeg skulle undersøge. Mit spørgsmål er derfor, hvorda... -
Side antal og tegn
ForumindlægHej derude Jeg har kombinationen af fysik og matematik, og skal derfor udføre beviser og regne på en hel del, hvilket vil sige at mine sider ikke kommer til at have det antal tegn man ønsker for en side. Min matematik vejleder har sagt at man skal tælle sider når man har valgt et fag som matemat... -
matematisk formel
Forumindlægopgave: "på de store oceaner er bølgehøjden prportional med vinhastigheden i 2. potens. a) indfør passende betegnelser og opstil en matematisk formel der beskriver sammenhængen mellem bølgehøjde og vindhastighed" Jeg ville svare: Jeg betegner bølgehøjde "h" da der er tale... -
Opgave i SRP, HASTER!
ForumindlægJeg sidder lige nu og gør min SRP færdig, jeg skriver i fysik og mat, hvor jeg i min opgaveformulering har fået en opgave jeg skal løse. "Bestem Taylorpolynomiet pn(x) af grad 5 for funktionen f(x) = sin(x) med udviklings-punkt 0" Mit spørgsmål er, om jeg skal løse opgaven for sig sel... -
Eksamen -lys og bølger
ForumindlægHej! Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt f... -
EKSAMENSANGST ---HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt fo... -
Skifte til HHX
ForumindlægHej allesammen, p.t går jeg på Gymnasiet og har gået der godt 2 måneder nu... Det er helt ok socialt, men fagligt er det rigtig blandet. Vi har fysik, biologi, matematik (en masse af det matematik jeg ikke interesserer mig for overhovedet!), idræt, billedkunst whatever.. En masse fag, som... -
Betydende cifre
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med lave fysik rapport, og skal have omregnet mine resultater til antal betydende cifre, hvilket jeg ikke forstår hvordan man gør. Dem jeg skal have lavet om til fx 9,01 *10^3 er: 0,053451327 kg/m^3 ≈ 0,869 kg/m^3 ≈ 1,145kg/m^3 ≈ 0,...
