Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15741 til 15760 af 19042
-
Aerodynamik flyvinge
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er ved at undersøge aerodynamik og opdrift ved en flyvinge. Jeg er stødt på et problem. Vi skal beskrive hvor trykket er højt og lavt ud fra røg på aerofoils. Se vedhæftede billede. Hvordan ser jeg det? evt en lille forklaring. På forhånd tak -
Hmm.
ForumindlægJeg har lige lavet en disposition over Anne Frank jeg skal op i til sommer. Hm. Jeg kommer blandt andet ind på hende og hendes familie, gemmestedet, hvordan de levede osv. Er der andre ting jeg skal komme ind på? Jeg ved ikke hvad jeg skal stille mig selv af spørgsmål til emnet, hvor jeg evt. k... -
rullende cylinder
ForumindlægHej folkens Jeg har lavet denne opgave Men fik af vide af min lærer at svaret er forkert andet sagde han ikke. Kan nogle muligvis sige hvor i min mellemregning jeg har lavet forkert. Og hvad jeg skal ændre på for få det rigtige resultat -
Bestem ud fra grafen fortegnet for hvert af tallene a, b og c
ForumindlægJeg har fået stillet den her opgave, og har rimeligt nemt kunnet finde a og c, men jeg fatter simpelthen ikke hvordan det er meningen at man skal kunne finde b. Er der nogen der har tid til at forklare mig hvordan man finder det? Her er et link til grafen: http://i.imgur.com/AVroH.png?1 -
Archimedes lov
ForumindlægEn 12 cm tyk isflage med et areal på 20 m^2 flyder på havet. Isens densitet er 0,92 g/cm^3 og vandets 1,03 g/cm^3 a) Hvor dybt synker isflagen? b) Beregn den brøkdel af isflagen, som er under vand, og beregn derefter forholdet mellem isens og vandets densitet. Hvordan laver jeg det? Skal jeg b... -
Vikingeskibets betydning
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive om vikingetogter, og har så som diskussions spørgsmål sagt, hvilken betydning vikinge skibet havde for denne tid. Jeg har også styr på hvilke fordele det havde byggemæssigt osv. men min lærer sagde noget til mig om, at døde konger (måske også bare hædret krigere) ... -
Beregn vandbølgens fart ved Bay of Fundy
ForumindlægHej - Jeg sidder inde med en ret så kompliceret og svær opgave, som jeg godt kunne få brug for lidt hjælp til... Jeg får oplyst, at Bay of Fundy er en smal bugt der er ca. 300 km lang og 80 meter dyb og at bugten kan sammenlignes med et halvåbent resonansrør Og at hvis bølgelængden er meget stø... -
forskrift for funktion til parabel
ForumindlægHar en opgave jeg ikke lige kan hitte ud af: Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). Bestem en forskrift for f(x). Jeg har tænkt om man kunne lave regression på den, men kan ikke lige finde ud af hvordan? -
Seriøs debat
ForumindlægHej alle. Hvad synes i om denne tekst? Jeg ser frem til en seriøs debat, uden at folk overdriver og er for racistiske. Personligt synes jeg selv at den er kanon fed, men går lidt over stregen. ;) http://youtube.com/watch?v=LJprmaVIgmg : Det Tragisk: At Danmark har så meget men i stadig vil ... -
matematik fsa
Forumindlæghej jeg har fået en opgave der lyder således Vis ved beregning, at massen af de sten, der er fyldt i 2 m af murens mellemrum, er ca. 110 ton men jeg forstår den ikke oplysninger: grundlinje er 6m højde: 7m den øverste er 4,5 m -
Strømning gennem rør system
ForumindlægHej hjælpere! Jeg sidder med en opgave ang. strømninger gennem et rørsystem, hvoraf 1 af rørene har 0,5 i modstand hvor alle de andre har 1.. jeg synes denne opgave er utroligt besværtligt formuleret og jeg har prøvet i2 dage nu at komme videre.. jeg har løst opg. 1 og lavet de 8 ligninger, med ... -
Hvilken argumentstype er dette?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med at analyserer Birthe Rønn Horhnbechs omdiskutterede kronig, men for at være ærlig har jeg sku svært ved det. Jeg sidder lidt lige nu og er i tvivl hvad typen af argumenter hedder, hvor man henviser til traditioner, religion eller ligende. http://politiken.dk/deba... -
Kan nogle hælpe
ForumindlægOpgave 8 En virksomhed producerer og sælger en vare til en fast pris på 1200 kr. pr. kubikmeter. Omsætningen R kan derfor beskrives ved funktionen R(x) = 1200x , x ≥ 0 hvor x er afsætningen i kubikmeter. Omkostningerne C ved produktion af varen er givet ved funktionen C(x) = 0,06x3 &mi... -
Hjælp til en nem opgave?
ForumindlægSidder med følgende opgave og ved ikke hvad jeg skal, men så vidt jeg har forstået skulle det være pære let? Link til opgaven: http://peecee.dk/upload/view/116330 -
Svært ved en opgave
ForumindlægHej alle. Nogen der kan hjælpe mig med opgave 2 spørgsmål 2. Den første del hvor vi har at kontinuerte funktioner fra X til Y gør at vi har åbne delmængder i X. Men den anden del dvs. “<--" forstår jeg ikke helt Se vedhæftet fil. Tak på forhånd -
Hvad for et programmerings sprog bliver bedst betalt?
ForumindlægHej, jeg har overvejet at blive en programmør og jeg vil helst gå efter at lære det højeste betalte sprog. Jeg søgte på det og google sagde at det var Java, men jeg tvivler lidt på det, så jeg vil bare gerne vide hvilket et der bliver højest betalt. -
Haster meget
ForumindlægHejsa.. jeg skal lave et referat af: Når mor kommer hjem som er skrevet af Martha christiansen!. Men problemet er at pga. sygdom så har jeg kun har haft, meget lidt tid til at skrive et. Nogle der kan hjælpe mig? På forhånd tak:) -
Realisme
ForumindlægHej Er der forskel på nyrealisme og den nye realisme? På forhånd tak - Line, Julie og Sonja -
Statskundskab
ForumindlægHej alle, I sommers begyndte jeg på statskundskabsstudiet på Aarhus Universitet. Jeg elskede det i starten, og det har altid været min drømmeuddannelse. Jeg kom ind med et snit på 10 - lige over kvote 1 snittet på 9,8. Jeg kan nemlig godt lide politik og samfund, men jeg er virkelig blevet i tv... -
en bedømmelse eller kommentar
Forumindlæghej Jeg skal op til matematik c niveau på mandag.. Hvis vi nu siger jeg trak 5. spørgsmål og det blev funktioner Beskriv, hvad der kendetegner linære funktioner også til eksamen jeg siger: Først vil jeg forklare om hvad der kedetegner linære funktion og derefter vil jeg vise et eksempel. Som ...
